פארגו - עונה 4

מתי ואיפה: במהלך ספטמבר, HOT HBO. מה הסיפור: אנתולוגיית הפשע הקומית זוכת הפרסים, שמבוססת על הסרט האיקוני של האחים כהן מ-1996, חוזרת לעונה רביעית ומצופה במיוחד, אחרי שיציאתה נדחתה מעל לחצי שנה עקב התפרצות מגפת הקורונה. העונה החדשה מתרחשת בקנזס סיטי של שנות ה-50, ועוקבת אחר שתי קבוצות פשע שמתחרות זו בזו על השליטה בעיר.

הראשונה, שמובלת על ידי לואי קאנון (כריס רוק), מורכבת מקבוצת מהגרים אפרו-אמריקנים שברחה מהדרום הגזעני בתקופת חוקי ג'ים קרואו, בעוד שהשנייה, המובלת על ידי דונטלו פאדה (טומאסו ראנו), מורכבת ממאפיונרים איטלקים מקומיים. העונה נפתחת בהסכם הפסקת אש של שתי הקבוצות, שמבצעות לשם כך סחר חליפין - בנו הצעיר של לואי תמורת בנו הצעיר של ג'וסטו. אלא שאז ניתוח שגרתי שעבר דונטלו מסתבך והוא מת, מה שמוביל את בנו, ג'וסטו (ג'ייסון שוורצמן), לתפוס את מקומו - ולערער את כל האידיליה שהם חשבו שהם בונים.
11 צפייה בגלריה
מתוך "פארגו", עונה 4
מתוך "פארגו", עונה 4
מתוך "פארגו", עונה 4
(צילום: FX)
מי בפנים: לא מעט שחקנים אהובים - הקומיקאי כריס רוק בתפקיד שאותו כינה כ"טוב ביותר שעשה ויעשה אי פעם", ג'ייסון שוורצמן ("המרוץ לצמרת של מקס פישר"), בן ווישו ("הבושם"), טימותי אוליפנט ("דדווד"), ג'ק יוסטון ("אימפריית הפשע") ועוד, עם תוספת טרייה של המוזיקאי אנדרו בירד בתפקיד משחק ראשון.

הבנים - עונה 2

מתי ואיפה: 4 בספטמבר, אמזון פריים. מה הסיפור: עונה שנייה לסדרת גיבורי העל המצליחה מבית אמזון פריים, שעל הדרך מסבה לנו גאווה לאומית, הודות לתומר קאפון שמככב באחד התפקידים הראשיים. אם טרם עשיתם מנוי לשירות הסטרימינג וצפיתם בה, נספר כי "הבנים", שמבוססת על רומן גרפי של גארת איניס ומופקת על ידי סת' רוגן ואוון גולדברג ("סופרבאד", "פיינאפל אקספרס"), מגוללת עימות חזיתי בין "השבעה" - נבחרת גיבורי על מושחתים המועסקים על ידי תאגיד דורסני בשם ווט, לבין "הבנים" - כנופיית פורעי חוק חדורי מוטיבציה הנחושים לחשוף אותם, ביניהם גם פרנצ'י (קאפון), בריון צרפתי מפוקפק עם חיבה לכלי נשק וחומרי נפץ.

בעונה השנייה נאלצים הבנים להתמודד לא רק עם ההיעלמות של מנהיגם, בוטצ'ר, אלא גם לברוח מרשויות החוק ולהתרגל למציאות החדשה והעגומה שלהם מתחת לרדאר - לפחות עד שיצליחו לאחד כוחות ולחזור להילחם בווט, שבינתיים מתכנן להרוויח מהפראנויה שבה שרויה האומה. במקביל, הומלנדר, שעומד בראש השבעה, מתכנן לנצל את המצב כדי לתפוס שליטה, ומנסה להתמודד עם הבחורה החדשה והמסתורית בחבורה - סטורם פרונט, שמתמחה בסושיאל מדיה ומגיעה עם אג'נדות ניאו-נאציות מהבית. לדברי יוצר הסדרה, אריק קריפק, העונה החדשה תהיה פוליטית מתמיד ותעסוק בעליונות לבנה, בלאומנות ובגזענות: "היא תהיה יותר אינטנסיבית, משוגעת ומלאה באמוציות, אבל גם עם יותר אקשן". עוד לפני ששודרה הספיקו לחדש את "הבנים" לעונה שלישית, אז נראה שהוא עושה משהו טוב.
11 צפייה בגלריה
מתוך "הבנים"
מתוך "הבנים"
מתוך "הבנים"
(באדיבות אמזון)
מי בפנים: כמעט כל כוכבי העונה הראשונה ישובו לתפקידיהם, ביניהם כמובן קאפון, קארל אורבן ("שר הטבעות"), צ'ייס קרופורד ("אחת שיודעת"), ארין מוריארטי ("ג'סיקה ג'ונס"), אנטוני סטאר ("באנשי"), וגם המצטרפים החדשים - גוראן ויז'ניץ' ("אי.אר"), איה קאש ("הכי גרועים שיש") וג'יאנקרלו אספוזיטו ("שובר שורות").

הרחק (Away)

מתי ואיפה: 4 בספטמבר, נטפליקס. מה הסיפור: דרמת החלל המד"בית החדשה של נטפליקס, בכיכובה של זוכת האוסקר הילרי סוונק ומארק איווניר, שעושה חיל גם מעבר לים. אמה גרין היא אסטרונאוטית אמריקנית שעוזבת את בעלה ובתה הטינאייג'רית כדי להגשים את חלומה - לפקד על משלחת חלל בינלאומית ראשונה של נאס"א למאדים. הקאטץ'? מדובר במשימה בת שלוש שנים, שמגיעה בטיימינג לא קל עבור משפחתה, כשבתה בת ה-15 מתמודדת בלית ברירה לבדה עם מצבו הבריאותי של אביה, שמתדרדר באופן לא צפוי לאחר עזיבת אמה.

אמה, שנמצאת במרחק שמיים וארץ ממשפחתה, נאבקת בגעגועים הקשים אך נאלצת להתמודד עם הבעיות הטכניות בחללית, כמו גם עם הדינמיקות המורכבות עם שאר חברי המשלחת - בהם גם מישה, טכנאי רוסי (בגילומו של איווניר) שעושה לה חיים לא קלים. אם לנחש - היא כנראה תקנה את אמונו והם יתחזקו חברות נאמנה עד סוף העונה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "הרחק"
מתוך "הרחק"
מתוך "הרחק"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
11 צפייה בגלריה
מתוך "הרחק"
מתוך "הרחק"
מתוך "הרחק"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: את הילרי סוונק אין צורך להציג, הודות ללהיטים קולנועיים כמו "בנים אינם בוכים" ו"מיליון דולר בייבי", אבל אם להודות, אנחנו כאן לא פחות בשביל מארק איווניר ("להיות איתה"), שמתחזק קריירה בינלאומית כבר תקופה ומפציע בסדרות מדוברות כמו "האפיפיור החדש", "הומלנד" ו"בארי". את תקן הקאמבק המבורך ממלא ג'וש צ'ארלס, וויל גארדנר מ"האישה הטובה", שמגלם את בן זוגה של סוונק - ועבורנו אלה כבר שלוש סיבות טובות לצפות בה.

Woke

מתי ואיפה: 9 בספטמבר, הולו. מה הסיפור: קומדיה דרמטית (או דרמה קומית, אם תרצו) חדשה ומסקרנת של הולו, שבמרכזה עומד קיף, קריקטוריסט אפרו-אמריקני מסן פרנסיסקו על סף פריצה, שמעדיף "לקחת הכל בקלילות" ולהתרחק מפוליטיקה ועימותים. את כאפת המציאות הוא מקבל בוקר אחד, כששוטרים מתקיפים אותו ללא כל סיבה נראית לעין - כלומר, למעט היותו אפרו-אמריקני. מאז אותה תקרית, קיף סובל מפוסט-טראומה שגורמת לו לדמיין חפצים מדברים, אבל גם הופכת אותו ל-Woke - מודע למציאות החברתית הגזענית והלא שיוויונית כמו שהיא.

הסדרה נכתבה בהשראת סיפורו של האמן האפרו-אמריקני קית' נייט, שהתפרסם בזכות הקריקטורות ההומוריסטיות שלו, שעוסקות בנושאים פוליטיים, חברתיים וגזעניים. נייט, שגם נמנה עם יוצרי הסדרה, סיפר כי Woke, שמציגה איך מרגיש שחור בחברה האמריקנית, עוסקת גם בטראומה שנגרמת לגבר שחור שחווה אלימות משטרתית לראשונה, אחרי שנהג לראות את העולם כמקום פתוח ומאפשר. "אנחנו רוצים לגרום לצופים לצחוק, אבל גם לגרום להם לחשוב ולבחור להיות יותר אקטיביים ולדבר בקול על הנושאים האלה".
11 צפייה בגלריה
מתוך Woke
מתוך Woke
מתוך Woke
(צילום: Hulu)
מי בפנים: אחרי שעשה תפקיד מתוק בסרט "מיואשת במקסיקו" של נטפליקס, למורן מוריס ("הבחורה החדשה") עובר למתחרה שלהם בסטרימינג, הולו. עוד בקאסט - קומיקאים כמו בלייק אנדרסן ("עובדים מצטיינים") וסאשיר זמאטה ("סאטרדיי נייט לייב"), שהופכים את הטריילר למהנה במיוחד.

מי יעשה איתי ילד?

מתי ואיפה: 9 בספטמבר, ב-yes VOD ,yes REAL וב-STINGTV. מה הסיפור: אחרי ריאליטי השידוכים, הדייטינג והחתונות, מגיע השלב הבא - ריאליטי ההורות המשותפת. התוכנית, אותה מנחה קריסטין דיוויס (שרלוט מ"סקס והעיר הגדולה"), מציבה במרכז את קריסטי קצמן בת ה-41 משיקגו, בוגרת העונה ה-11 של "הרווק" שהחליטה כי הפעם היא לא מחפשת את גבר חלומותיה, אלא את אב החלומות לילדיה.

"מי יעשה איתי ילד?" צדה עבור קריסטי 15 גברים מובחרים ש"מוכנים לדלג על שלב הדייטים ולעבור ישר לשלב עשיית התינוקות" - כפי שמבטיחה הקריינות בפרק הראשון. בעזרת אתגרים ומשימות שבודקות את כישורי ההורות והאישיות שלהם ועם תמיכתה של דיוויס, קצמן תצטרך להחליט עם מי היא הכי מעוניינת להקים משפחה. לדברי המבקרת שלנו, בסופו של יום מדובר בריאליטי שידוכים סטנדרטי ומיושן במסווה, אבל לפחות אפשר להתנחם במסר כללי חיובי (שאף פעם לא מאוחר מדי, בהנחה שהקפאתם ביציות בזמן) שיתאים לישראל תאבת הילודה.
11 צפייה בגלריה
מתוך Labor of Love
מתוך Labor of Love
מתוך "מי יעשה איתי ילד?"
(צילום: באדיבות FOX)

דוכסית

מתי ואיפה: 11 בספטמבר, נטפליקס. מה הסיפור: הקומיקאית הקנדית קתרין ריאן משיקה את "דוכסית", הסדרה הקומית העלילתית הראשונה שלה לנטפליקס, שמגיעה לאחר מספר ספיישלי סטנד-אפ שעלו בענקית הסטרימינג. ריאן, שמתגוררת באנגליה כבר מעל לעשור, מגלמת גרסה בדיונית ומעט מוקצנת של עצמה - אם חד-הורית בשם קתרין שמגדלת את בתה בת ה-10, אוליב, בלונדון. בעוד שבמציאות זהות אביה של בתה נותרה חסויה, בסדרה הוא כוכב להקת בנים לשעבר, מטורלל לא פחות ממנה.

בעוד שהוא המשיך הלאה בחייו, קתרין מתקשה להוריד את המחסומים שלה, גם בפני החבר החמוד שלה, שמגלה שהיא רוצה להביא לעולם ילד נוסף כדי להרחיב את משפחתה - אך מתלבטת בין תורם זרע אנונימי לבין אביה של בתה. אם לשפוט על פי הטריילר, נראה ש"הדוכסית" תעשה את המיטב לרכב על הגל של "פליבג", ובעוד שמעטים יכולים להגיע באמת לרמתה של פיבי וולר-ברידג', נבטיח לתת לה צ'אנס ולקוות לטוב ביותר.
11 צפייה בגלריה
מתוך "דוכסית"
מתוך "דוכסית"
מתוך "דוכסית"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: שלל שחקנים בריטים ששמותיהם לא יגידו לכם הרבה, כמו רורי קינן ומישל דה סוורטה, וכמובן ריאן הקנדית, שנחשבת לפנים הכי מוכרות שם.

היום השלישי

מתי ואיפה: 15 בספטמבר, HOT, yes וסלקום tv. מה הסיפור: מיני-סדרה דרמטית חדשה של HBO בהובלת ג'וד לאו ונעמי האריס, שעוקבת אחר מסעותיהם (בנפרד) של גבר ואישה המגיעים לאי מסתורי בתקופות שונות כחלק ממסע לגילוי עצמי. הסדרה מחולקת לשלושה חלקים, או עונות אם לדייק - "קיץ", שמתמקד בסאם (לאו), גבר שנמשך לאי מסתורי מחוץ לחוף הבריטי, שם הוא פוגש את תושבי המקום, הנחושים לשמור על אורח חייהם בכל מחיר; ו"חורף", שיספר את סיפורה של הלן (האריס), אאוטסיידרית חדורת מוטיבציה שמגיעה לאי כדי לקבל תשובות, אך הגעתה למקום מציתה קרב סוער שיקבע את גורל האי.

חלק נוסף ולא שגרתי הוא "סתיו" - אירוע תיאטרלי מיוחד שיתקיים ב-3 באוקטובר וישודר בלייב מלונדון בצילום אחד מתמשך, שיאפשר לצופי הסדרה לעקוב בזמן אמת אחר יום בחיי הדמויות. על ההפקה היומרנית הזו חתומים זוכי האוסקר דידי גארדנר וג'רמי קליינר ("12 שנים של עבדות" ו"אור ירח"), ולנו נותר רק לאחל להם שהכישרון המוכח יביא איתו גם הצלחה בפרויקט התובעני.
11 צפייה בגלריה
מתוך "היום השלישי"
מתוך "היום השלישי"
מתוך "היום השלישי"
(צילום: Liam Danie/HBOl)
מי בפנים: את התפקידים הראשיים בסדרה, כאמור, ממלאים ג'וד לאו ("האפיפיור החדש") והמועמדת לאוסקר נעמי האריס ("אור ירח"), ובתפקידי משנה - המועמדת לאוסקר אמילי ווטסון ("לשבור את הגלים") וקתרין ווטרסטון ("חיות הפלא והיכן למצוא אותן") ועוד.

המתווך

מתי ואיפה: 17 בספטמבר, סלקום tv. מה הסיפור: מיני-סדרה דרמה קומית צרפתית בת ארבעה פרקים, אותה כתבו וביימו הסופרים ובני הזוג אתגר קרת ושירה גפן. "המתווך", כשמה כן היא, עוסקת באוליביה, מתווך דירות בן 27 שעם מותה של אימו ירש בניין דירות בצפון פריז. עם הזמן, הוא מגלה כי מדובר במבנה לא בטוח ו/או יציב, שמאוכלס על ידי דיירת אחת בלבד, חברה של אימו. כשהוא מתחיל לשקוע בצרות ובחובות, אוליבייה מוצא את עצמו ברחוב ומכאן המסע מקבל תפנית מעט מוזרה: בלית ברירה נאלץ אוליבייה לעבור לגור גם הוא בבניין, ובעזרתו של דג זהב (!) הוא מגלה כי הוא יכול לנסוע בזמן לחיים מקבילים בשנות ה-70 - שם הוא מגלה סודות מהעבר ועוד כמה זיכרונות מודחקים.
11 צפייה בגלריה
מתוך "המתווך"
מתוך "המתווך"
מתוך "המתווך"
(צילום: Charles Paulicevich)
מי בפנים: חוץ ממתייה אמלריק, שמגלם את אוליבייה ואולי תזהו מ"קוונטום של נחמה" או "הפרפר ופעמון הצלילה", ישנה גם שרה אדלר הישראלית-צרפתית ("האופה מברלין") ולב קרת, בנם של אתגר ושירה.

ראצ'ד

מתי ואיפה: 18 בספטמבר, נטפליקס. מה הסיפור: ריאן מרפי לא מפסיק לייצר תכנים חדשים והזוכה הפעם היא (שוב) נטפליקס, עם דרמת אימה פסיכולוגית שמגוללת את סיפור המקור של האחות הקטלנית מילדרד ראצ'ד, מ"קן הקוקיה" של קן קיזי. שרה פולסון, המוזה הנצחית של ריאן מרפי, היא שתיכנס לנעליה הצעירות יותר של ראצ'ד ותשפוך אור על סיפור המקור שלה, שמתרחש כעשור וחצי לפני מאורעות הסרט בכיכובו של ג'ק ניקולסון.

הסדרה נפתחת בשנת 1947, כשמילדרד מגיעה למערב קליפורניה כדי להשיג עבודה כפסיכיאטרית ראשית בבית חולים לחולי נפש, בו החלו לערוך זה עתה ניסויים חדשים ומטרידים על המוח האנושי. היא מציגה את עצמה כאחות מסורה וטובת לב, וכיאה לנבלית העל שהיא - מצליחה להסתנן למערכת בריאות הנפש עם אג'נדה אפלה ומפלצתית שכוללת דקירות, ניסורים והרבה מאוד דם. מרפי, שמאמין כי מתעללים הם אנשים שעברו התעללות בעצמם, סיפר כי לשם המטרה הוא כינס את כל כותביו לחדר אחד, ועימם ניסה לשכתב אחורנית את ההיסטוריה שלה, כולל פרטים על הילדות, מערכות היחסים והמיניות שלה. כך שאם אהבתם את "אימה אמריקנית: המוסד הסגור" - נראה שמישהו דאג לכם למעין סדרת המשך.
11 צפייה בגלריה
מתוך "ראצ'ד"
מתוך "ראצ'ד"
מתוך "ראצ'ד"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: שרה פולסון, כאמור, היא שתנסה לשחזר את הצלחתה של לואיז פלטשר (שזכתה באוסקר על תפקידה בסרט האיקוני). אליה יצטרף קאסט די מרשים של שחקנים - סינתיה ניקסון ("סקס והעיר הגדולה"), שרון סטון, צ'ארלי קארבר ("עקרות בית נואשות"), פין וויטרוק ("אימה אמריקנית"), האנטר פאריש ("העשב של השכן"), אמנדה פלאמר ("ספרות זולה") ועוד. אגב, מי שזכה לטייטל של מפיק בפועל הוא מייקל דגלאס, שגם הפיק את הסרט המקורי מ-1975.

אוטופיה

מתי ואיפה: 25 בספטמבר, אמזון פריים. מה הסיפור: עיבוד מחודש למותחן הדרמטי הבריטי מ-2013, כשהפעם מי שאמונה עליו היא הסופרת גיליאן פלין ("חפצים חדים", "נעלמת"). הסדרה מתמקדת בקבוצת חובבי קומיקס חנונים שהכירו אונליין הודות לחיבתם המשותפת - יש שיאמרו אובססיה - לקומיקס בדיוני בשם "אוטופיה". אלא שאז הם מגלים כי הוא לא בדיוק בדיוני, וכי כל תיאוריות הקונספירציה שקיימות לגביו נכונות: בין דפי הקומיקס מתחבאות משמעויות נסתרות, שמנבאות מגפות קטלניות ואיומים שונים עם השלכות אמיתיות לגמרי על האנושות.

הגילוי הזה גורם לחבורה להבין כי עתיד העולם כולו בידיים שלהם. על הדרך הם גם פוגשים פנים מול פנים את גיבורת הקומיקס, ג'סיקה הייד, שחוברת אליהם במשימה להציל את העולם, בזמן שהיא שומרת על כמה סודות משל עצמה. האם הכותבים הספיקו לאלתר את הקורונה לתוך לתסריט? נראה שלא, אבל היי, תמיד טוב לשמור משהו לעונה השנייה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "אוטופיה"
מתוך "אוטופיה"
מתוך "אוטופיה"
(צילום: Amazon Prime)
מי בפנים: באופן די מפתיע, ב"אוטופיה" תוכלו למצוא את ג'ון קיוזאק ("נאמנות גבוהה"), שמפציע בתפקיד טלוויזיוני קבוע ראשון. גם ריין ווילסון (דווייט מ"המשרד") מצטרף להרפתקה, כשהוא מגלם מומחה לווירוסים שמנסה למנוע את התפשטות השפעת הקטלנית. עוד שמות ששווים איזכור הם של ג'סיקה רות' ("מז"ל טוב"), סשה ליין ("אמריקן האני") ודן בירד, שאם פניו מוכרות לכם - תנסו להיזכר ב"קוגרטאון", שם גילם את בנה הקטן של קורטני קוקס.