דיון נוקב בנושא החזרת עולם התרבות לפעילות: הערב (ג') נערך "השולחן העגול" בהשתתפות אנשי תרבות ונציגי מערכת הבריאות, במטרה למצוא מתווה להחזרת לעולם התרבות לפעילות.
2 צפייה בגלריה
ויוי בלאיש
ויוי בלאיש
נלי תגר
(צילום: מוטי לבטון)
בשיאו של הדיון הצטרף שר התרבות חילי טרופר בשיחת וידאו, והפציר בפרופסור איתמר גרוטו ובפרופסור רוני גמזו להחזיר לחיים את עולם התרבות באופן מיידי. לפי גורם שנכח בדיון, גרוטו וגמזו השיבו כי הם "חוששים מהשלכות הרוחב" וכי "אם ייפתח עולם התרבות - גם תחומים אחרים ידרשו להיפתח, וזאת במצב שחלק מהשרים רוצים ללכת להחמרות ולא להקלות". אחד הנוכחים תיאר את הדיון כ"שיח חירשים. כולם צעקו".
2 צפייה בגלריה
תמונה של פרופ' רוני גמזו מציג את התוכנית שלו
תמונה של פרופ' רוני גמזו מציג את התוכנית שלו
פרופ' רוני גמזו
(צילום: לע"מ)
בדיון נכחה גם השחקנית המצליחה נלי תגר, שהשתתפה לפני מספר שבועות גם בפגישה עם ראש הממשלה החליפי בני גנץ והשר טרופר, וביקשה אז מדם ליבה לפתוח את עולם התרבות. הערב היא אמרה בישיבה כי "תעשייה שלמה משותקת על לא עוול בכפה, כאילו היא מוקד המחלה, בזמן שאין דבר רחוק מן האמת". לשאלתה על החזרת עולם התרבות לפעילות, השיב גמזו, לפי גורם שנכח במקום, כי הוא "ממליץ לפתוח את עולם בתרבות במתווה מסויים", אולם "זו לא החלטה שלו".
גמזו המשיך בקו ואמר כי "הקבינט יותר בכיוון של החמרות" בעוד שהוא עצמו ממליץ על חזרה לפעילות. הוא אף הוסיף: "אני לא רואה באירועי תרבות מוקד הדבקה".