הסרט החדש של סיה, Music, אמור לצאת רק בשנה הבאה - אבל הוא כבר מגיע לכותרות, וממש לא כפי שהזמרת קיוותה. זמן קצר לאחר צאת הטריילר לסרט, שסיה כתבה וביימה בעצמה, היא מצאה את עצמה בלב מלחמה של חילופי האשמות ועלבונות ברשתות החברתיות עם נציגים של הקהילה האוטיסטית.
Music, סרט דרמה מוזיקלי, מספר על יחסיהן של צעירה שעוברת גמילה מסמים, בכיכובה של קייט הדסון, ואחותה-למחצה האוטיסטית, בגילומה של השחקנית והרקדנית מאדי זיגלר, שמשתפת פעולה עם סיה מזה שנים. סיה הצהירה כי יצרה את הסרט מתוך אהבה לקהילה, אך מגיבים בטוויטר, ובהם נציגים של ארגונים למען אוטיסטים, טענו - על סמך הטריילר בלבד - שהייצוג של הצעירה האוטיסטית נראה "מעליב" ו"בלתי מדויק".
כפי שקורה הרבה בשנים האחרונות, היו גם שהעלו את סוגיית הייצוג. השחקנית האירית ברונה וואו כתבה: "אפשר לשאול למה לא ליהקת לתפקיד שחקנית מוגבלת?". הארגון האמריקני לאנשים בעלי מגבלויות (AAPD) קרא לגולשים להימנע מצפייה בווידאו.
1 צפייה בגלריה
סיה
סיה
סיה
(צילום: ירון ברנר)
סיה, מצדה, השיבה שהיא מבולבלת ומופתעת מהתגובות השליליות. תחילה היא הגיבה באיפוק מסוים לביקורת, אך כאשר התגובות הלכו ונערמו, סבלנותה פקעה כליל: "ערכתי תחקיר של פאקינג שלוש שנים. נראה לי שבגלל זה אני כל כך פאקינג מבואסת", צייצה.
היא הוסיפה כי במהלך העבודה על הפרויקט ליהקה "הרבה ילדים עם צרכים מיוחדים", כולל ילדה אחת על הספקטרום האוטיסטי, שמצאה את העבודה "בלתי נעימה ומלחיצה". לבסוף, היא הוחלפה בזיגלר. אחת הגולשות כתבה בתגובה שהיא ושחקנים אוטיסטים אחרים היו ממלאים את התפקיד בשמחה, ועל כך השיבה סיה כי ייתכן שהם שחקנים גרועים.
שיא העימות הגיע בדמות ציוץ תקיף במיוחד, שבו קראה סיה - לאחר צירוף של כמה קללות: "למה שלא תצפו בסרט שלי לפני שאתם שופטים אותו. זועמת!". השחקנית זוכת האוסקר מטלי מטלין ("ילדים חורגים לאלוהים"), קפצה לתוך הקלחת: "האם אלה סוג התגובות שהיית רוצה שאנשים יראו כשהם דנים בנושאים חשובים כמו אנשים עם אוטיזם? בבקשה אל תהיי חירשת למה שהם אומרים".