נגיף הקורונה ממשיך להשתולל בארצות הברית, אך בינתיים הפוליטיקאים האמריקנים והקמפיינרים שלהם מתחילים בהכנות לבחירות ההולכות וקרבות לבית הלבן שייערכו בנובמבר. במחנה הרפובליקני של הנשיא המכהן דונלד טראמפ מוטרדים מהסקרים ומחממים את הגזרה באמצעות תשדירי תעמולה, אלא שבינתיים הם מתקשים למצוא שירים שילוו אותם.
אחרי שניל יאנג והרולינג סטונס סירבו לשימוש במוזיקה שלהם, היה זה תור לינקין פארק לשלוח מכתב אזהרה לנציגי טראמפ, לאחר שאלו השיקו תשדיר בחירות בליווי קאבר להמנון הרוק של הלהקה In The End. התשדיר הופיע בציוץ של איש הסושיאל של טראמפ, דן סקאבינו, ששותף לאחר מכן גם על ידי הנשיא עצמו - מה שעורר את תשומת לבם של חברי לינקין פארק, שהגיבו במהירות בתיווכו של עורך הדין שלהם.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ מסכה בית חולים צבאי וולטר ריד בעיר תסדה נגיף קורונה
דונלד טראמפ מסכה בית חולים צבאי וולטר ריד בעיר תסדה נגיף קורונה
דונלד טראמפ
(צילום: AFP)
מכתב אזהרה נשלח לצוות הקמפיין של הנשיא ובו דרישה להסרה מיידית של התשדיר והימנעות משימוש במוזיקה של הלהקה בעתיד. במקביל, פורסמה הצהרה מצד לינקין פארק בעמוד הטוויטר שלהם: "לינקין פארק אינה תומכת במועמדות טראמפ, ולא מאשרת לארגון שלו להשתמש בשום חלק מהמוזיקה שלה. מכתב הפסקת פעילות לצמיתות (Cease and Desist) נשלח".
תשדיר הבחירות, שהוסר בינתיים מטוויטר על ידי הרשת החברתית עצמה, כלל ביצוע של המוזיקאי טומי פרופיט לשיר In The End מ-2002, בהשתתפותם של הראפר ג'ונג יות' והזמרת פלורי. גם ג'ונג יות' הביע סלידה מהשימוש בשיר לצורך תעמולת הבחירות של טראמפ. "שיזדיין טראמפ. לידיעתכם, אני בהחלט לא מאשר את השימוש במוזיקה שלי", צייץ לפני הסרת הסרטון, ולאחר מכן עדכן: "מוקדם יותר היום גיליתי שטראמפ השתמש באופן לא חוקי בקאבר שאני חלק ממנו לצורך תשדיר תעמולה שהוא צייץ. כל מי שמכיר אותי יודע שאני עומד באופן נחרץ נגד שנאת זרים וגזענות. הרבה אהבה לכולם בקהילת טוויטר שעזרו להסיר את הסרטון הזה". יש להזכיר שלא פעם בעבר התבטא בחריפות סולן לינקין פארק המנוח, צ'סטר בנינגטון, נגד טראמפ וב-2017 כינה אותו "איום גדול יותר על ארצות הברית מאשר טרור".
2 צפייה בגלריה
התבטא בעבר בחריפות נגד טראמפ. סולן לינקין פארק המנוח, צ'סטר בנינגטון
התבטא בעבר בחריפות נגד טראמפ. סולן לינקין פארק המנוח, צ'סטר בנינגטון
התבטא בעבר בחריפות נגד טראמפ. סולן לינקין פארק המנוח, צ'סטר בנינגטון
(צילום: gettyimages)
כאמור, חברי להקת לינקין פארק הם האחרונים מבין שורה לא קצרה של מוזיקאים שדרשו ממחנה טראמפ להימנע משימוש ביצירותיהם. ניל יאנג סירב לכבוד המפוקפק של ניגון שיריו במעמד כנס ה-4 ביולי שערך טראמפ למרגלות הר ראשמור בדרום דקוטה. לפני כן, איימו חברי הרולינג סטונס בתביעה אם יעשה שימוש בשיריהם בכנסי הבחירות של הנשיא. בעקבות השמעות אחד משיריו של טום פטי בכנס הגדול של טראמפ בטולסה שבאוקלהומה, שיגרו נציגי משפחתו של הרוקר המנוח אזהרה פן יעשה שימוש נוסף ביצירותיו. עתה גם תשדיר הבחירות העדכני שהתנגן במשך סוף השבוע לצלילי In The End הוסר על ידי טוויטר.