לפני ארבע שנים הייתה מסיבה עצובה מאוד עבור דונלד טראמפ, ביום השבעתו כנשיא ארצות הברית. למרות ההישג המפתיע בבחירות, הוא גילה כי אף אחד מהכוכבים הגדולים של המוזיקה האמריקנית אינו מעוניין לחגוג איתו את הניצחון, כולל כמה אמנים שאותם החשיב כמקורביו. ובכן, היום טראמפ בוודאי מרגיש חמוץ עוד יותר. לא מספיק שנאלץ לעזוב את הבית הלבן בבושת פנים, מאחוזתו במאר-א-לאגו שבפלורידה הוא צפה באירועי יום ההשבעה של ג'ו ביידן ובכוכבים האדירים שהתייצבו לצידו: מליידי גאגא, ג'ניפר לופז וגארת' ברוקס במעמד הטקס עצמו, ועד לאפטר-פארטי הנוצץ והזוהר שהתקיים מאוחר בלילה בהנחיית טום הנקס, ובשילוב הופעות של ברוס ספרינגסטין, ג'ון בון ג'ובי, ג'ון לג'נד, קייטי פרי, דמי לובאטו ורבים אחרים.
בניגוד לטראמפ, שהיה קריפטונייט רעיל עבור רובם המכריע של כוכבי המוזיקה והקולנוע האמריקנים והבינלאומיים, במקרה של ביידן נראה שכל קהילת התרבות התגייסה בחפץ לב להתחככות בו, אפילו בימים של קורונה ותחת העננה הכבדה של המהומה האלימה בגבעת הקפיטול לפני שבועיים. למרות הנסיבות העגומות הללו והקהל המאוד מצומצם שהתייצב לטקס ההשבעה בוושינגטון, ליידי גאגא, ג'ניפר לופז וגארת' ברוקס ניאותו להופיע באירוע. ליידי גאגא, שליוותה את ביידן לאורך הקמפיין והביעה בו תמיכה ברורה, התכבדה בשירת ההמנון, ונראתה נרגשת מאוד כשהחליפה כמה מילים עם הנשיא החדש.
מפגן התמיכה בביידן התגבש בשידור חי גם כמצעד הבושה של טראמפ, כשג'ניפר לופז התייצבה על הבמה וביצעה מעין מאש-אפ בין America America לשירו האיקוני של המוזיקאי וודי גאת'רי This Land is Your Land (ובדרך שרבבה גם שורה מהלהיט שלה Let's Get Loud). גאת'רי, שהלך לעולמו ב-1967, הואשם על ידי רבים כקומוניסט, וב-1954 אף כתב שיר בשם Old Man Trump שבו האשים בגזענות את פרד טראמפ, אביו של הנשיא היוצא. אם לא די בהשפלה זו, ברוקס, שחתם את האירוע בשירת Amazing Grace היה בגדר מהלומה מבישה לנשיא היוצא. אם לא די בכך שמדובר בגבר לבן ממדינת אוקלהומה הדרומית והמאוד רפובליקנית (כמו גאת'רי), שנחשב לאחד מענקי מוזיקת הקאנטרי ולכאורה אמור לייצג את מעריצי טראמפ, הרי שאותו ברוקס, שהופיע גם בהשבעת ברק אובמה ב-2009, סירב להזמנת טראמפ להופיע בהשבעתו ב-2017.
מי שכן הסכימו להופיע בהשבעת טראמפ לפני שלוש שנים היו כוכב הקאנטרי טובי קית' (שלאחרונה תוגמל על כך עם מדליה שהעניק לו הנשיא), הרכב הרוק הזניח 3 דורס דאון, וגם הנערה ג'קי אוואנצ'ו הזכורה חלקית מהשתתפותה בריאליטי "אמריקה גוט טאלנט" כשהייתה בת עשר. היום, כשהיא בת 20, אוואנצ'ו הביעה חרטה על השתתפותה בטקס ההשבעה לפני ארבע שנים. "בהחלט יש דברים שהייתי רוצה לחזור אחורה ולשנות, במיוחד בכל הנוגע להשפעתי על קהילת הלהט"ב", אמרה בריאיון ל-"USA טודיי" אוואנצ'ו, שלה אח טרנס, "במיוחד מאז ששרתי בהשבעה, הם הרגישו שנטשתי אותן, אבל אני לגמרי כאן ואני מתוסכלת שזה שינה את התרשמותם ממני". כן, אפילו אוואנצ'ו הצעירה מפנה עורף לטראמפ בימים אלו.
זה בטח לא הרגיש יותר מדי טוב עבור טראמפ, כשכל הכוכבים שמארגני טקס ההשבעה הזמינו לשיר סירבו לבוא להופיע. ברוקס וסלין דיון סירבו בנימוס, וג'ניפר הולידיי שהסכימה תחילה חזרה בה. אנדראה בוצ'לי, חבר אישי של הנשיא הטרי דאז, הצטער לאכזב בצירוף תירוצים על כך שהוא ומשפחתו מקבלים איומים על חייהם. במשך כמה ימים, טראמפ נאחז בתקווה כי אלטון ג'ון יכבד אותו בנוכחותו, אולם למרות ההכרזה על הופעתו, הכוכב הבריטי הבהיר שזה לא יקרה. מי שארגנה את האירוע מטעם הנשיא, סטפני ווינסטון וולקוף, חשפה לאחרונה שטראמפ היה מאוכזב מאוד מחוסר ההיענות של הכוכבים, שאיתם אהב להתחכך כאיש עסקים נהנתן. "זו הייתה מהלומה עבור דונלד", כתבה ווינסטון וולקוף בספרה "מלניה ואני", שהוקדש בעיקר לאשת הנשיא. היא חשפה שמי שניחמה אותו וגרמה לו לחייך הייתה בתו איוונקה, שאמרה: "אבא שלי הוא הסלב הגדול ביותר".
ווינסטון וולקוף תיארה כיצד כל המאמצים להזמין לטקס ההשבעה של טראמפ איי-ליסטרים מרשימים העלו חרס. אפילו מקורביו רבי ההשפעה, איל הקזינו סטיב ווין ומפיק "המתמחה" מארק בורנט, לא הצליחו לשכנע מוזיקאים להתייצב על הבמה לצד הנשיא החדש ולהנעים את זמנו. הם גיבשו רשימה של יוצרים מהצד הרפובליקני, אבל בזה אחר זה כולם סירבו. "אם היינו מצליחים לסגור שתיים או שלוש הופעות של אירוסמית', קארי אנדרווד, סלין דיון, קלי קלארקסון, קיס, הקלירז, מיטלוף, מייביס סטיילס, פאט בנאטאר ולינרד סקינרד - אנשים היו נטרפים. אבל במהלך פגישה ביזארית בנוגע לבידור בהשבעה שנערכה באמצע דצמבר 2016, היה ברור שהכוכבים נרתעים. כולם שאלו מה קרה לסטיבן טיילר? מה בנוגע לקיס?", סיפרה מארגנת האירוע, שנאלצה להודות ש"הם פשוט נעלמו". מי שניסה להתגייס לליהוק הכוכבים היה השחקן הוותיק ג'ון ווייט, אביה של אנג'לינה ג'ולי, אבל גם הוא נכשל לבסוף במשימה.
כל זה היה אז לפני ארבע שנים, ואילו עכשיו טראמפ כבר אינו נשיא, ודווקא ביידן, שנחשב לאפרורי ויבש, זכה לתמיכת המוזיקאים במהלך ההשבעה והמשיך לחגוג לפנות בוקר עם השמנה והסולתה של התרבות האמריקנית באפטר-אפרטי מלא השראה. ברוס ספרינגסטין פתח את מסיבת ההשבעה כשהופיע על מדרגות האנדרטה לזכר לינקולן בוושינגטון, ולמרות היעדר הקהל ביצע את השיר Land of Hope and Dreams (אגב, לפני 12 שנה בהשבעת ברק אובמה גם הוא ביצע את שירו של גאת'רי This Land is Your Land). מיד אחריו, הצופים בשידור מחוף לחוף חזו בגרסה מיוחדת של אגדת רוק נוספת מניו ג'רזי, ג'ון בון ג'ובי, בביצוע מיוחד ל-Here Comes The Sun של הביטלס שהוקלט במיאמי. בון ג'ובי, שהתוודה בריאיון ל-ynet על המרירות הגדולה שהוא חש כלפי טראמפ (על רקע הכפשותיו נגדו במכרז לרכישת קבוצת הפוטבול באפלו בילס), קידם בביצוע את זריחת השמש - רמז עבה לאפלה שמאחורינו.
טום הנקס, שהנחה את המסיבה הנוצצת, הפנה את הצופים לדואט של ג'סטין טימברלייק ואנט קלמונס, שהתקיים במוזיאון הסול בממפיס. השניים המשיכו את האווירה האופטימית עם השיר Better Days, וזלגו יחדיו החוצה לרחוב, שם פגשו אותם אדם בלאקסטון ולהקתו. לא רחוק משם, בעיר נאשוויל, טים מקגרו וטיילר הבארד שיתפו פעולה בביצוע לשיר Undivided. ג'ון לג'נד, שכמו ליידי גאגא מלווה את ביידן וסגניתו קמלה האריס לאורך הקמפיין, זכה לכמה דקות של תהילה גם במעמד זה עם ביצוע ל-Feeling Good של נינה סימון. סולן הפו פייטרס דייב גרוהל הקדיש את השיר Times Like This למורות כמו אימו וכמו הגברת הראשונה ד"ר ג'יל ביידן, אשר "ממשיכות להעניק השראה לילדי האומה בכל יום". בכלל, האירוע כולו היה רצוף מחוות לעובדים חיוניים, ובראשם צוותי הרפואה הלוחמים בקורונה.
לא רק מוזיקאים השתתפו בחגיגה, וגם כוכבי קולנוע וסלבס למיניהם הצטרפו בחדווה לשידור עם ברכות משלהם. וכך, לצד המנחה טום הנקס, הופיעו בזה אחר זו השחקניות אווה לונגוריה וקרי וושינגטון, השף המפורסם חוזה אנדרס והפעילה החברתית דולורס הוארטה. את תחום הספורט ייצגו כוכב ה-NBA לשעבר קארים עבדול ג'באר, וכן שתי נשים פורצות דרך: קים ניי, שהייתה למנכ"לית הראשונה אי פעם בתולדות ליגת הבייסבול האמריקנית כשמונתה לעמוד בראש מיאמי מרלינס, ושרה פולר מאוניברסיטת ואנדרבילט, שעשתה היסטורית כאישה הראשונה שאי פעם לקחה חלק במשחק פוטבול מכללות בתור קיקרית. בנוסף לכל אלה, המחזאי והשחקן לין מנואל מירנדה, המוכר כיוצר המחזמר "המילטון", הציג מחווה לנשיא החדש דרך הקראת השיר The Cure of Troy של המשורר האירי שיימוס היני, החביב על ביידן - לפחות עד היום, כשהכיר את המשוררת הצעירה אמנדה גורמן שכבשה את הלבבות והפכה לגיבורת תרבות חדשה.
בסיכומו של האירוע, נראה היה כי יותר מכל, האמנים המופעים ביקשו להפיץ את המסר האופטימי שביידן מביא איתו יותר מאשר להביע תמיכה אידיאולוגית בנשיא החדש או לשמוח בגלוי לאידו של זה היוצא. אפילו במעמד זה הם העדיפו פשוט להתעלם ממנו - מה שבוודאי כואב לו לא פחות. את הערב החיובי נעלו שתי כוכבות פופ שהיו לפעילות לוחמניות מאוד בשדה הפוליטי - דמי לובאטו וקייטי פרי. הראשונה, שהייתה מהמובילות בקמפיין של לינקולן פרוג'קט (התארגנות של רפובליקנים נגד טראמפ) להחלפת השלטון, הופיעה עם השיר Lovely Day של ביל ווית'רס שהלך לעולמו השנה. קייטי פרי חתמה את הלילה עם שירה Fireworks, למראה המתבקש של זיקוקי דינור שהופיעו בשמי וושינגטון - שבועיים אחרי שמטעני צינור איימו לפגוע במהלך הדמוקרטי האמריקני.