עולם התרבות ממשיך לספוג מהלומות: בשל קיצוץ חד בתקציבה, הספרייה הלאומית מקפיאה את פעילותה ואת שירותיה לקהל הרחב. בנוסף, 300 עובדי הספרייה יצאו לחל"ת החל מהמחצית השנייה של אוגוסט.
1 צפייה בגלריה
הספרייה הלאומית
הספרייה הלאומית
הספרייה הלאומית
(צילום: יח"צ)
יו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית דוד בלומברג ומנהל הספרייה אורן וינברג פנו היום (ג') לשרי החינוך והאוצר בבקשה דחופה לסייע לספרייה לאזן את תקציבה, בעקבות קיצוץ חד בחלקה של המדינה בתיקצוב הספרייה. במכתב הם מציינים כי עקב המשבר התקציבי הספרייה נאלצת להקפיא את כל הפעילויות שלה לרבות סגירת אולמות הקריאה, הפסקת שירותי השאלת הספרים, ביטול השתלמויות למורים ולאנשי חינוך, ביטול אירועי התרבות המקוונים ועוד.
"אנו קוראים לכם להירתם לסייע לספרייה הלאומית כפי שנעשה לגבי גופים ומוסדות אחרים במשק, על מנת שהספרייה תוכל לשוב במהרה לפעילותה החשובה והחיונית כספרייה הלאומית של מדינת ישראל והעם היהודי", כתבו ראשי הספרייה לשרים גלנט וכץ.
במכתב שנשלח לעובדי הספרייה, ובו הם התבשרו על הוצאתם של מאות עובדים לחל"ת, כתב המנהל וינברג כי בעקבות הקיצוץ המשמעותי בתקציב הספרייה מצד הממשלה, לצד ירידה חדה בגיוס תרומות ובהכנסות עצמיות - נקלעה הספרייה לגירעון תקציבי, שמחייב אותה לקיצוצים נרחבים ולהקפאת פעילותה.