רונלד "חאליס" בל, ממקימי להקת הפאנק האגדית "קול אנד דה גנג", מת בגיל 68. בל הלך לעולמו אתמול (ד') בביתו שבאיי הבתולה של ארצות הברית והותיר אחריו 10 ילדים. סיבת מותו טרם נמסרה.
1 צפייה בגלריה
קול אנד דה גאנג
קול אנד דה גאנג
רונלד "חאליס" בל עם חברי קול אנד דה גנג
(צילום: AP)
בל הקים את "קול אנד גנג" עם אחיו, רוברט "קול" בל, בניו ג'רסי בשנת 1964 כהרכב מוזיקלי המשלב בין ג'אז, סול ופאנק. לאחר שגיבשו את הקו המוזיקלי שלהם, יצא אלבומם הראשון "קול אנד דה גנג" בשנת 1970.
בל, ששר וניגן על סקסופון, עזר לכתוב את להיטיה הגדולים ביותר של הלהקה, ביניהם Jungle Boogie, Fresh, Ladies Night, Celebration ו-Get Down On It. ב-1979 זכתה הלהקה בפרס אלבום השנה בטקס הגראמי על פסקול הסרט "שגעון המוזיקה" עם ג'ון טרבולטה, שהפך לאחד האלבומים הנמכרים ביותר בהיסטוריה.
במהלך השנים, שירי הלהקה הפכו להיות מהמסומפלים ביותר בתעשיית המוזיקה, ובמיוחד השיר Jungle Boogie, שקטעים מתוכו אפשר לשמוע בלהיטים כמו I Got 5 On It של Luniz ו-Hey Ladies של הביסטי בויז.
בנוסף לעבודתו בלהקה ככותב, מפיק, נגן וזמר, בל עסק בפיתוח פרויקטים מוזיקליים נוספים והפיק, בין היתר, את אלבומה הראשון של להקת הפוג'יז (אז היא נקראה טרנזלייטור קרו) - Blunted on Reality.
בשנים האחרונות בל עבד על מספר פרויקטים נוספים, כולל קריירת סולו תחת השם Kool Baby Brotha Band ותכנן לעבוד על סרטי אנימציה קצרים בשם Kool TV על תקופת הילדות והקריירה שלו. ב-2010 הופיעה הלהקה בישראל במסגרת יום הסטודנט בירושלים.