מסמנים את סאנסט - עונה 3

מתי ואיפה: 7 באוגוסט, נטפליקס.
מה הסיפור: עונה שלישית לריאליטי התיווכים בנטפליקס שמאגד בתוכו את כל מה שכיף - פורנו נדל"ן והתכסחויות בין צ'ילבות. למקרה שפספסתם, הסדרה עוקבת אחר סוכנות נדל"ן במשרד תיווך מגה-יוקרתי לביליונרים בלוס אנג'לס. יש להן כישורי מכירה מוצלחים ובשעות הפנאי (וגם העבודה) הן מייצרות דרמה, דרמה ועוד הרבה דרמה.

על אף שהעונה הקודמת שודרה רק לפני חודשים בודדים, במזל ענק (להם אך גם לנו), הם סיימו לצלם את העונה השלישית יום לפני שהתחיל הסגר המקומי, כך שבקרוב נגלה איך נראתה החתונה הגותית המוגזמת של קווין עם בן זוגה המסתורי (השמועות מספרות על עוגת חתונה שמדממת כשחותכים אותה), מי שוקלת למרוד ולעזוב את המשרד, למי נמכר הבית המטורף ב-44 מיליון דולר, וחשוב מכל - מה לעזאזל קרה בין כרישל לג'סטין הארטלי (קווין מ"החיים עצמם"), שגרם לו להגיש גט בהפתעה אחרי שתי שנות נישואים בלבד.
8 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
גם אנחנו הגבנו ככה ששמענו על הגירושים. כרישל, מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
8 צפייה בגלריה
מאיה ונדר, מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מאיה ונדר, מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
היא משלנו. מאיה ונדר, מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: עם כל הכבוד לאחרות, אנחנו כאן בשביל מאיה ונדר - הנציגה הישראלית בעלת המבטא הכבד שלנו בנטפליקס, שמכניסה קצת ריאליזם ופרופורציות לחייהן של מלכות הדרמה שיושבות לצדה במשרד. אחרי שחשפה את קשייה להיכנס להיריון בעונה הראשונה וילדה את בנה הבכור בשנייה, בעונה הנוכחית נראה אותה בהיריון שני עם בתה, אל (שמאז שנולדה הפסיקה להפוך לכוכבת בעמוד האינסטגרם של ונדר).

שוד המאה (El Robo del Siglo)

מתי ואיפה: 14 באוגוסט, נטפליקס.
מה הסיפור: אם זה נראה כמו "בית הנייר", נשמע כמו "בית הנייר" והטיזר לתוכנית מצולם כמו סצנה שכבר שודרה ב"בית הנייר" - האם זה "בית הנייר"? ובכן, מתברר שלא. הכירו את "שוד המאה", סדרת השודים דוברת הספרדית החדשה של נטפליקס, שבניגוד למקבילתה מבוססת דווקא על אירוע אמיתי - שוד בנק שהתבצע בקולומביה בשנות ה-90, במהלכו גנבו השודדים 24 ביליון פסו קולומביאני (כ-22 מיליון שקל).

קווי הדמיון ממשיכים גם בעלילה שנפתחת בבוקר אחד באוקטובר 1994, שבו 14 שודדים הוציאו לפועל תוכנית שוד מפורטת שכוללת כלי עבודה, מסכות, מכונות ריתוך, מיכלי חמצן ועוד. כשהעובדים הגיעו לבנק - הם מצאו אותו ריק. מיותר לציין כי השוד הימם אנשים בכל רחבי העולם, בייחוד לאחר שגילו שהשודדים נכנסו לבנק דרך הדלת הראשית במסווה של טכנאיי מזגנים. יותר מכך, במהלך השוד לא נורתה אף ירייה והחבורה הצליחה לעבור את 21 השעות שנדרשו למשימה מבלי שייתפסו. זה לא מקרי - בין השודדים היו גנבים, מומחי אלקטרוניקה, ארבעה חברי צוות מהמשטרה, מנהל קרן חקלאית ושלושה בכירים מהבנק עצמו - בהם קופאי, גזבר ומנהל מערך האבטחה. הרשויות מעריכות כי בשוד לקחו חלק 26 אנשים בסך הכול, באופן ישיר או עקיף.
8 צפייה בגלריה
מתוך "שוד המאה"
מתוך "שוד המאה"
כמעט כמו הפרופסור. מתוך "שוד המאה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: לא הכוכבים של "בית הנייר", למרבה הצער, אך ממעט הפרטים שפורסמו עד כה אפשר לומר כי ישנו פרצוף מוכר אחד לפחות - אנדרס פארה, שיודע דבר או שניים על פשע אחרי שגילם את ברון הסמים המפורסם בעולם בסדרה "פבלו אסקובר, פטרון הפשע".

ארץ לאבקראפט

מתי ואיפה: 17 באוגוסט, HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: הפרויקט החדש והמדובר של HBO הוא דרמת אימה המבוססת על ספר באותו השם של מאט ראף, ובין מפיקיה תוכלו את ג'ורדן פיל ("תברח") וג'יי ג'יי אברהמס ("אבודים"), שני יוצרים עם רקורד מוכח בהבהלת הצופים שלא נעשית רק לשם ההפחדה, אלא גם מבקשת להעביר מסרים חברתיים.

הסדרה מתרחשת ב-1950 ובמרכזה אטיקוס בלאק, צעיר אפרו-אמריקני שיוצא לחפש את אביו הנעדר בעזרת חברתו לטישה ודודו ג'ורג'. השלישיה יוצאת למסע ברחבי ארצות הברית בתקופת חוקי ההפרדה של ג'ים קרואו. במהלך החיפושים הם נאלצים לשרוד לא רק את אימת הגזענות הלבנה באמריקה, אלא גם את המפלצות המפחידות שנקרות בדרכם ונראות כאילו נשלפו מספריו של ה. פ. לאבקראפט - סופר אימה ופנטזיה נודע שנהג לכתוב ספרים שעוסקים ברעיון שהחיים אינם מובנים למוח האנושי, היקום הוא עוין וכי אלו המנסים לרדת לחקר היקום ותופעות החיים המופיעות בו מהמרים על שפיות דעתם. האם זה מה שיעלה גם בגורל השלושה? נאלץ לצפות ולגלות.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ארץ לאבקראפט"
מתוך "ארץ לאבקראפט"
עם פיל ואברהמס - זה לא יכול להיגמר טוב. מתוך "ארץ לאבקראפט"
(צילום: Elizabeth Morris/HBO)
מי בפנים: ג'ונתן מייג'ורס, שכיכב לא מזמן בסרטו של ספייק לי "הזהב של נורמן", מגלם את אטיקוס. את חברתו לטישה מגלמת ג'ורני סמולט ("ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת"), לנעלי הדוד ג'ורג' נכנס קורטני בי. ואנס ("אמריקה נגד או.ג'יי סימפסון") ובתפקיד אביו של אטיקוס מככב מייקל קנת' וויליאמס (עומר מ"הסמויה").

ביו-האקרים

מתי ואיפה: 20 באוגוסט, נטפליקס.
מה הסיפור: מותחן מדע בדיוני גרמני חדש מבית נטפליקס. כיאה לשמו, הוא עוסק בעולם הביו-האקינג, ובהנחה שגם לכם זה לא אומר המון, נסביר שמדובר במדע שעוסק באופטימיזציה של הגוף ותוחלת החיים שלנו, באמצעות תהליכים שונים - משיפורים גנטיים ועד תרופות. גיבורת הסדרה היא מיה, סטודנטית שמתחילה את לימודי הרפואה שלה. היא עושה רושם של בחורה יפה וגנרית למדי שמגיעה לכל השיעורים, מכירה בחורים חמודים, יוצאת למסיבות - אתם יודעים, הדברים הרגילים.

אך העלילה מקבלת תפנית לאחר שהיא זוכה באמון המרצה שלה, פרופסור לורנץ, שמסתירה סוד ענק שעשוי לשנות את עתיד האנושות. אם לשפוט על פי הטריילר, זו לא הפעם הראשונה שהשתיים נפגשות - מיה הכירה את פרופסור לורנץ כבר בצעירותה, כשעשתה ניסוי-שניים עליה ועל ילדים אחרים, וכעת היא חוזרת בשביל נקמה.
8 צפייה בגלריה
מתוך "ביו-האקרים"
מתוך "ביו-האקרים"
מחברות לאויבות. מתוך "ביו-האקרים"
(צילום מסך, יוטיוב)
מי בפנים: השחקנית השוויצרית לונה וודלר תיכנס לנעליה של מיה. ג'סיקה שוורץ ("הבושם") היא הפרופסורית המשוגעת.

סוכן חשאי

מתי ואיפה: 22 באוגוסט, yes COMEDY ו-yes VOD.
מה הסיפור: עד שהאיחוד המדובר של "חברים" יקרה, דיוויד שווימר חוזר עם סדרה חדשה - סיטקום בריטי, אם לדייק. מי שאמון עליה הוא ניק מוחמד - שחקן, קומיקאי ותסריטאי אנגלי, שאת הקליק עם שווימר חווה לראשונה לפני חמש שנים, כשעבדו יחד על פיילוט שמעולם לא ראה אור יום. כשחשב על הרעיון של "סוכן חשאי", שכבר עלתה בשירות הסטרימינג של NBC בפברואר - שווימר היה הראשון אליו פנה כשחיפש שחקן לתפקיד הראשי בסדרה, ואת עצמו ליהק כסיידקיק שלו.

ג'רי ברנשטיין (שווימר) הוא סוכן אמריקני נרקסיסט אך מבריק מהסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, שעולה על מטוס לאנגליה כדי למלא משימה שקיבל: להקים יחידה חדשה שתילחם באיומי אבטחת סייבר מקומיים ועולמיים במשרדי הביון והביטחון הבריטי. החוצפה והשתלטנות שלו אומנם מביאים את הסעיף למנהלת היחידה, אך למזלו הוא חובר לג'וזף האריס, אנליסט מחשבים חשדן (מוחמד) עימו הוא מקיים מערכת יחסים מוזרה אך מסקרנת. הסדרה חודשה לעונה שנייה, וכשבאמתחתה ביקורות מעורבות - כנראה שהם צריכים להודות על כך לקסם העל זמני וטרנס-אטלנטי של שווימר.
8 צפייה בגלריה
מתוך "סוכן חשאי"
מתוך "סוכן חשאי"
ותודה לקסם העל זמני של שווימר. מתוך "סוכן חשאי"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: דיוויד שווימר, שהוא כידוע שישית מהחבורה הכי פופולרית בכל הזמנים - קאסט "חברים", כך שלא תופתעו לגלות שכל שאר השחקנים די מחווירים לידו. מיטיבי הלכת יזהו את סילבסטרה לה טוזל מ"מנספילד פארק", בעוד שהמעודכנים יזהו את אליוט סאלט מ"אנשים נורמלים", אחת הסדרות המדוברות של השנה.

כת הסקס של ניו יורק

מתי ואיפה: 24 באוגוסט, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: דוקו פשע-אמיתי של HBO על "נקסיום" (NXIVM), כת מין שפעלה בניו יורק במשך 20 שנה, אותה הקים קית רנייר בסיוע נשים שונות ואף מפורסמות. לכאורה, "נקסיום" הציגה את עצמה כחברת שיווק אמריקנית, המציעה סמינרי פיתוח אישיים ומקצועיים באמצעות "תוכניות ההצלחה" שלה. בפועל התברר כי זוהי תרמית פרמידה שמגייסת כספים לחברה סודית בשם "הנדר" (The Vow), "אחווה לנשים בלבד" כפי שרנייר צייר אותה, כשבמסווה של מסרי העצמה הצליח לכפות על מאות נשים, חלקן קטינות, להיות שפחות מין ולספק את רצונו לסקס, כוח ושליטה.
8 צפייה בגלריה
אליסון מאק וקית' רנייר
אליסון מאק וקית' רנייר
נעצרו בחשד לסחר בנשים. אליסון מאק וקית' רנייר
(צילום מסך, יוטיוב)
בזכות מפורסמות שצירף לכת, בהן השחקנית אליסון מאק ("סמולוויל"), יורשת אימפריית המשקאות "סיגראם" קלייר ברונפמן, ואינדיה אוקסנברג, בתה של שחקנית "שושלת" קתרין אוקסנברג, הוא זכה לדריסת רגל בהוליווד ולמעמד כמעט אלוהי, כשלדברי חברי הכת היה לו כוחות שהשפיעו על מזג האוויר.
הכת עלתה לכותרות לפני כשנתיים, כאשר רנייר ומאק נעצרו אחרי שורה של דיווחים מטרידים על שהולך בכת. ב-2019 רנייר נשפט ולאחר שהתובע הגדיר אותו כמניפולטור שקרן ש"הרס את המשפחות, הקריירות, ההון והחיים של קורבנותיו" - קבע חבר המושבעים בארצות הברית כי הוא אשם בכל הסעיפים, כולל התעללות וסחר בנשים ובכפייה עליהן לקיים עימו יחסי מין. הסדרה תצלול לתוך עולמה של הכת שהבטיחה לאנשים עזרה בצמיחה אישית, ותביא עדויות של הגברים שלקחו בה חלק והנשים שנשבו בקסמיו של רנייר ואף סומנו בראשי תיבות של שמו באמצעות ברזל מלובן.
8 צפייה בגלריה
אליסון מאק
אליסון מאק
אליסון מאק
(צילום: EPA)
מי בפנים: השחקניות שרה אדמונדסון ובוני פייס מתראיינות לצד בני זוגם, שלקחו גם הם חלק בכת, וגם קתרין אוקסנברג, שבתה שימשה כשפחת מין של רנייר.