ישראל ואבו דאבי – בקרוב פסטיבל קולנוע? הסכם הבנות ליצירת שיתופי פעולה בתחום הקולנוע נחתם היום (ב') בין נציבות הקולנוע של אבו דאבי (ADFC), קרן הקולנוע הישראלי ובית הספר ליצירה קולנועית סם שפיגל בירושלים. גולת הכותרת של ההסכם הוא הכוונה לייסד פסטיבל קולנוע אזורי. בנוסף, ההסכם יכלול סמינרים וסדנאות עבודה משותפות, מפגשי היכרות וקידום שיתופי פעולה בין יוצרים משתי המדינות.
1 צפייה בגלריה
אבו דאבי קו הרקיע
אבו דאבי קו הרקיע
"גשר תרבותי בין יוצרי קולנוע ואוהביו בשתי המדינות". אבו דאבי
(צילום: shtturstock)
מנהל נציבות הקולנוע באבו דאבי, האנס פרייקין, אמר בהצהרה לתקשורת: "אנחנו מאושרים מהסכם השותפות החדש. השותפות החדשה בין איחוד האמירויות לישראל היא בעלת ערך רב עבור קהילת הקולנוע והטלוויזיה של איחוד האמירויות".
מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי ליסה שילוח-עוזרד, מיוזמות המהלך, הוסיפה: "אמנות הקולנוע היא שפה אוניברסלית המחברת בין תרבויות ובני אדם. אני משוכנעת שזוהי הזדמנות נפלאה לשיתוף פעולה קרוב וליצירת היכרות הדדית עם שכנינו במזרח התיכון".
במסגרת ההסכם, שמגיע בעקבות הסכם הנורמליזציה שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות בשבוע שעבר, מתוכננות תוכניות שהות (רזידנסי) של סטודנטים מאיחוד האמירויות בסם שפיגל, ובמאי מאיחוד האמירויות ישפוט בתחרות השנתית של חממת סם שפיגל הבינלאומית ב-2021. "אנחנו נרגשים משיתוף הפעולה התרבותי-היסטורי הזה בין שתי המדינות. אנו מאמינים בכוחו של החינוך לעודד ולטפח שיתופי פעולה ולבנות גשרים לדור העתיד של יוצרים בתחומי הקולנוע והטלוויזיה באזורנו", הוסיפה דנה בלנקשטיין כהן, מנכ"לית סם שפיגל.