כוכב הקולנוע ההוליוודי והסטיריקן ממוצא יהודי-קנדי, סת' רוגן, ביקש לשוחח בסוף השבוע עם יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, ולהבהיר את דבריו, לאחר שהרצוג פנה אליו במכתב בנוגע לאמירתו בריאיון שקיים בשבוע שעבר, ובו אמר כי אינו מבין מדוע ישראל צריכה להתקיים. אמירתו של רוגן כאמור עוררה סערה גדולה ברחבי העולם ופורסמה גם בכלי התקשורת בישראל.
2 צפייה בגלריה
"לא הייתה לי שום כוונה להטיל ספק בקיומה של ישראל". סת' רוגן
"לא הייתה לי שום כוונה להטיל ספק בקיומה של ישראל". סת' רוגן
"לא הייתה לי שום כוונה להטיל ספק בקיומה של ישראל". סת' רוגן
(getty image)
המכתב של הרצוג הועבר לידי הוריו של רוגן על ידי הקהילה היהודית של ונקובר, בה גדל רוגן, וכשעה לאחר מכן סת' התקשר בעצמו לחדר המצב העולמי של הסוכנות היהודית וביקש לשוחח עם יו"ר הסוכנות היהודית ולהבהיר את דבריו, שלטענתו נאמרו כבדיחה ויצאו מהקשרן. בשיחת זום שקיימו השניים, אמר רוגן להרצוג: "מה שהיה חסר בשיחה זה מה שלא אמרתי. אני בהחלט תומך בזכות קיומה של מדינת ישראל".
בפתח השיחה אמר הרצוג לרוגן: "ישראלים ויהודים רבים בישראל וברחבי העולם נפגעו באופן אישי מהאמירה שלך, שמשתמעת ממנה שלילת זכותה של ישראל להתקיים. אפשר להתווכח על מדיניות ועמדות אבל מבחינתי הקו האדום זו הטלת הספק בקיום המדינה ועידוד הדה-לגיטימציה." רוגן אמר בתגובה: "לא התכוונתי לכך כלל. דבריי נאמרו כבדיחה בתוך שיח הומוריסטי-ביקורתי עם עמית יהודי למקצוע הסאטירה. אני מודע לכתבות שהתפרסמו עליי בישראל ומה שהיה חסר בריאיון זה כמה ישראל חשובה לי והתשובה לשאלה - שכמובן שישראל צריכה להתקיים". רוגן הוסיף כי "לא הייתה לי שום כוונה להטיל ספק בקיומה של ישראל. לא הובנתי נכון ואני ומתנצל על האמירה".
2 צפייה בגלריה
מתוך השיחה של בוז'י הרצוג וסת' רוגן
מתוך השיחה של בוז'י הרצוג וסת' רוגן
הזמין אותו לביקור בישראל. מתוך השיחה של יצחק הרצוג וסת' רוגן
השניים שוחחו על המתרחש בישראל בימים אלה. הרצוג תיאר לרוגן - שהוריו של האחרון הכירו בהתנדבות בקיבוץ בית אלפא במהלך שנות ה-70 - עד כמה תוססת הדמוקרטיה הישראלית בימים אלה. הוא הזמין את רוגן וחבריו ללמוד יותר על הנעשה בארץ: "ההתנצלות שלך היא חשובה אך גורמים אנטי ישראלים עושים שימוש בריאיון שלך כדי להכפיש את מדינת ישראל בעולם". רוגן ענה כי הוא מודע לשימוש לרעה שעושים כעת באמירה שלו, והדגיש כי הוא מודאג מאוד מהאנטישמיות הגואה והוא עצמו נלחם בה יום יום ומסייע לקהילה היהודית בנושא זה.
רוגן התייחס בשיחה גם לתרבות הוויכוח במסורת היהודית ואמר כי תרבות הוויכוח, הטלת הספק ושאלת השאלות הן דבר בסיסי ביהדות, ובחלק מן הריאיונות הוא אף שואל בהומור חד שאלות כמעט על כל דבר כחלק מהתהליך של הטלת הספק - שהיא לדבריו מוטיב חשוב בעם היהודי. "עשיתי את השיחה הזו בהומור", והוסיף, "אל תתעלמו מהעובדה שהיהודים בתפוצות צריכים פעמים רבות לעמוד בחזית ולהסביר את מדינת ישראל ולפעמים אנחנו לא יודעים כיצד או מה להסביר".
בסיום השיחה הזמין הרצוג את רוגן לבוא לביקור בישראל, לקיים איתו סיור ברחבי הארץ ולפגוש ולהכיר את הפסיפס הישראלי המרתק.