הושגו הבנות עם העובדים - מוזיאון ישראל צפוי להיפתח באמצע אוגוסט, זאת בכפוף להגבלות הממשלה: אחרי סגירה ממושכת מחודש מרץ, שהובילה גם למחלוקת עם העובדים, מוזיאון ישראל בירושלים מודיע שייפתח כבר החודש.
כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב-ynet כי הנהלת המוזיאון קיבלה תרומה של 4 מיליון דולר מתומכים אמריקנים, מה שאפשר את חזרת המוזיאון לפעילות מסודרת, אולם העובדים הביעו ספק באשר לפתיחתו מחדש.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(צילום: באדיבות מוזיאון ישראל, ירושלים)
הבוקר (ג') אמורים היו העובדים למחות על אי פתיחתו של המוזיאון למרות התרומה, אלא שההנהלה הודיעה כי הוא ייפתח באמצע החודש הקרוב, ללא פגיעה בתנאי העובדים וללא פיטורים, מה שסולל את ההסדר בין הצדדים.
"אנחנו שמחים שהנהלת המוזיאון קיבלה החלטה לא קלה ואמיצה לענות לדרישות שלנו ולהחזיר את העובדים ללא תנאי", אמר גיורא אלון, יו"ר ועד העובדים. "תפקידנו כוועד אחראי לא להתנהל בשיכרון כוח ולשקם את יחסי העבודה, ונקווה שהעתיד טוב יותר".
עו"ד יצחק מלכו, יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל ופרופסור עידו ברונו, מנכ"ל מוזיאון ישראל, אמרו בהודעה לתקשורת: "אנחנו נרגשים לפתוח מחדש את מוזיאון ישראל ושמחים שהצלחנו לעמוד בהתחייבותנו ולהחזיר לעבודה כל אחד ואחת מעובדי ועובדות המוזיאון. כידוע, למעלה משליש מתקציבו של מוזיאון ישראל נסמך על הכנסות עצמיות שרובן פסקו עם פרוץ מגיפת הקורונה, ולכן לפנינו תקופה מאתגרת בה נצטרך לעקוב אחר ההתפתחויות הכלכליות והבריאותיות שעשויות להשפיע על פעילות המוזיאון. אנו יודעים עד כמה מוזיאון ישראל, על תערוכותיו ואוצרותיו התרבותיים, יקרים ללבו של הציבור בישראל ואנו תקווה כי עם פתיחתו נזכה לראות שוב את ארבעת אגפי המוזיאון הומים ממבקרים".
2 צפייה בגלריה
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
מוזיאון ישראל
(צילום: עמית שעל)
לפי הודעת המוזיאון, בשל משבר הקורונה ואובדן ההכנסות ממבקרים מהארץ ומחו"ל, ההערכה הייתה כי המוזיאון ייכנס לגירעון של 50 מיליון שקלים ולכן הפתיחה לא התאפשרה. אחרי שהגיע סכום התרומה שהובטח על ידי תורמי המוזיאון בארצות הברית, שתכסה כרבע מהגירעון האמור ביחד עם התמיכה המיוחדת שהובטחה על ידי משרד התרבות, הם "שיאפשרו בעת הזו מרווח נשימה להתנעת פעילות המוזיאון", לדבריהם.