בוקר טוב, גושפנקאות אנגלו-סקסיות שכמוכם. לא מדובר בהפתעה גדולה - את התוצאה הזאת אפשר היה לצפות - ובכל זאת אי אפשר להימנע מהתחושה שגנבו לנו קצת את הבחירות. נכון, נעם ושירלי היו האחרונות בפירמידת הקולות ומן הסתם אחת מהן הייתה אמורה לעוף. אבל עם כל הכבוד ליוסי, שנבחר בבחירות דמוקרטיות לראש ממשלת בית האח, מדובר בצעד אחד רחוק מדי מהפורמט שלקחה ההפקה. אם כדי לגרום ליוסי להתייסר קצת או כדי להכניס עוד אבק שריפה לבית, לא משנה. ביום חגה של הדמוקרטיה הדבר האחרון שהעם רוצה זה שאיזה dude, אהוב עד כמה שיהיה, יחליט במקומם מי הולך ומי מקבל חסינות.
ואכן, עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. אחריות שיוסי מן הסתם היה מוותר עליה כדי להישאר עוד קצת ביציע הכבוד של הבית, לנופף לכולם ממושב הנשיאות ולא לעצבן אף אחד. בפינה אחת עומדים ניר, פול ושאר מושאי פלירטוט ברירת-המחדל שנעם כנראה לא מסוגלת לכבות בגרסה הנוכחית שלה (כולל תביעות לאימוץ מיוסי!), ושיתבאסו אם היא תלך. בפינה השנייה עומדים בני בריתו של יוסי - ליאור, שישמח אם נעם תשחרר אותו מהנוכחות שלה, ותקווה, שתשמח אם ליאור ישמח כי זה מה שתקווה עושה בימים אלה, וגם נרשם חיבור לא רע בינה ובין שירלי. ומכיוון שיוסי יודע מאין מגיעות התרומות הגדולות לקמפיין שלו ועל מי צריך לשמור, הוא לא היסס ובחר להדיח את נעם. המרוויח הגדול הוא אדם, שזכה בעוד שבוע עם נושאת הטבעת הנוכחית, שירלי הניצבת, וכפועל יוצא - בעוד זמן מסך.
2 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
המקום שלו בבית מובטח. "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
יוסי לא צריך לחשוש - המקום שלו בבית מובטח. גם אם הוא היה מכריע שצריך לחתוך את נעם ושירלי לשני חלקים ולהדיח חצי מכל אחת מהן, הדיירים בבית עדיין היו אומרים אמן ומנשקים לו את היד. ברור שכל בית צריך אבא אבל אני חייבת להודות שלא הימרתי שהתפקיד הזה ייפול בחלקו של יוסי כשהעונה התחילה. הייתי בטוחה שהוא יהיה אחד הראשונים לעוף, אם לא הראשון. שהוא יציק לכל הבית עם בדיחות תפלות וינסה לגנוב מצלמה בכל הזדמנות. שהגנים יוכיחו שמדובר בגרסה הארכאית של טילטיל, הצגת יחיד מורטת חושים. לא האמנתי שהאיש ישמור על פאסון ואפילו יצליח לרגש פה ושם, שנאמין לו.
אבל הנה, עברו חודשיים ויוסי הולך כל כך יפה בין הטיפות כאילו בנווה אילן לא יורד אף פעם גשם, ובו זמנית נתפס כאדם ערכי עם עקרונות שלא נופל למלכודת הלקק שאורבת לכל הדיירים האחרים. זה מוזר בהתחשב בעובדה שהאיש מתקשה להוציא משפט אחד קוהרנטי, מצד שני כנראה שזה מקל על מי שמקשיב לו להאמין שיוסי אומר את מה שהוא רוצה לשמוע, כמו בפרשנות של שירה. הוא מאפשר לדיירים גם להרגיש טוב עם עצמם כשהם מצטיירים כמי שמכבדים אדם מבוגר ומגנים עליו מפני טרגדיות כמו העמדה להדחה. לא הייתי שמה את הכסף שלי על ניצחון אבל אני בהחלט רואה את יוסי בגמר, מוחה דמעה כשהוא מעלעל בקטלוג צבעי השיער האהוב עליו.
2 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
מתחננים שייפסק הרומן הזה עם ליאור. "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
מה יישאר אחרי לכתה של נעם? בבית שבו הרומנים וההתמזמזויות הפכו לממשק הלגיטימי והזמין ביותר לדיירים שרוצים לשרוד הדחות, נעם תשאיר אחריה חלל שייאלץ להתמלא. תקווה וליאור כבר מזמן לא מנהלים רומן אלא תלות שמאמללת בעיקר את תקווה ועושה לי חשק לחבוט בה עם בלוק חוסם. שירלי ואדם - אני שמחה בשביל שירלי שהיא הבינה שהיא חייבת לרדת מהטיטניק של אסיף ולמצוא לעצמה קרש אחר להיאחז בו, אבל מפה ועד להגיד שהזוגיות שלה עם אדם מעוררת עניין, בואו לא נגזים. הרומן בין יוסי לגדי הוא כנראה הרומן היחיד שלוקח מישהו קדימה, שאר הדיירים חגים כמו לוויינים אבודים בין חדר האח למטבח לפינת העישון, ותודה לאל על הדחות כפולות אחרת העונה הזאת תימשך לנצח.
בשבוע הבא: ממש כמו בשבוע הקודם וזה שקדם לו. התחזית: יהיה גם שבוע רביעי. חיבוק גדול.