"לא הופענו ארבעה חודשים מול קהל אמיתי", סיפרו חברי להקת "יציאת חירום", אלכס טופל ועדי חייט היום (ה') באולפן ynet. "הייתה לרגע תחושה שזה חוזר. התחלנו בחזרות והכנות, ושוב סגרו לנו הכול בפנים".
טופל וחייט, שהגיעו לאולפן עם שיר חדש שכתבו בעקבות מגפת הקורונה, הביעו תמיכה באמנים ובאנשי תעשיית המוזיקה שפרנסתם נפגעה בעקבות המשבר: "ליבנו עם החברים שלנו - המוזיקאים, הסאונדמנים, האמנים והתאורנים. המצב הוא איום ונורא. הלוואי וזה ייפתר".
המשבר פגע גם בחברי הלהקה. "האמת שאנחנו לא מסתדרים", הם מודים. "אנחנו יכולים להבין את מחאת האמנים, ואת המחאה באופן כללי. אין לנו איך להתפרנס, והמדינה אומרת שזה המצב שנכפה עלינו".
"אמנות צריכה להגיד משהו. לא באנו רק לבדר. אנחנו כבר כמה חודשים במצב הזה, ואנשים לא בדרך לתהום - הם כבר פגשו את התהום. אני לא רואה איך אנחנו בלי ערבות הדדית מתמודדים עם זה. זו פשוט קטסטרופה. אין מה לאכול, זה כבר לא משהו תיאורטי באקדמיה. זה אמיתי על השולחן".
1 צפייה בגלריה
"יציאת חירום" באולפן ynet
"יציאת חירום" באולפן ynet
"יציאת חירום" באולפן ynet
(צילום: ניצן דרור)
על אף המצב הקשה השיר החדש שהשיקו באולפן Blame The Corona, דווקא נכתב בנימה מבודחת ואופטימית. "יצא לנו מזה שיר קליל יחסית. בדרך כלל אנחנו יותר כבדים, אבל דווקא בתקופה הכבדה הזו, חשבנו שאפשר לעשות משהו יותר קליל. לא לגמרי קליל, אבל עם יותר הומור".