בוגרים של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל פתחו קורס הכנה בתשלום לקבלה לשירות בתחנה - וספגו ביקורת מבוגרים אחרים, שמציעים הצעה נגדית: ליווי והכוונה לשירות בתחנה - בחינם.
הקורס השנוי במחלוקת של בוגרי התחנה, בהם ליה ספיליקין, אליאב בטיטו, איתיאל דינר, עמית קמינסקי ואבי גמולקה, מציע סדרת מפגשים וכן הבטחה ל"ליווי צמוד". עלות ההרשמה לקורס עומדת על 850 שקלים.
פרסום המהלך ברשתות החברתיות הוביל לביקורת קשה מפי בוגרים אחרים של תחנת הרדיו הצבאית. כך למשל, שירה הדס נקר, ששירתה בעבר בגלי צה"ל, קראה למפרסמים להסיר את הפרסום ולשקול מחדש את עצם קיומו של הקורס. "הרעיון של הכנה לגלי צה"ל תמורת תשלום הוא בזוי ומאוד לא מכבד. לך, לי ולנערים ונערות נוספים הייתה פריבילגיה אדירה. זכינו להכשרה בחינם מהמדינה שממנה יצאנו עם מקצוע לחיים או עם פתיחת דלתות למקצועות אחרים", כתבה.
1 צפייה בגלריה
הלוגו של גלי צה"ל
הלוגו של גלי צה"ל
הלוגו של גלי צה"ל
שירה הדס נקר הוסיפה: "אישית, אני תמיד הרגשתי חובה לעזור לכל נערה ונער שמעוניינים להגיע לעולם התקשורת ולגלי צה"ל בחינם וגם פרסמתי את זה לאורך השנים כשנפתחו מיונים. הרעיון שמי שרוצה להתקבל לגלי צה"ל ייאלץ לשלם כמה מאות שקלים כדי לשפר את הביטחון שלו, ויותר גרוע מזה - שמי שלא יכול להפרד מהכסף הזה יחשוב שהוא לא ראוי להגיע לתחנה, ממש נורא בעיניי. מאחלת לך הצלחה במיזמים עסקיים אחרים בעתיד".
אחת מהמשתתפות במיזם, ליה ספילקין, הגיבה לדבריה של הדס נקר: "הקורס מוצע ככל קורס הכנה למיונים כאלו ואחרים בצה"ל. לכל מלש"ב שהתקשר בעבר ויתקשר בעתיד בשביל מידע שטחי על המיונים שמחתי ואשמח לסייע, אבל פה יש הכנה מקיפה יותר שאני הייתי רוצה לקבל בתור מלש"בית".
אלא שהביקורת לא נגמרה כאן, ועמית נגבי, בוגרת נוספת של התחנה, הודיעה כי אף היא מציעה שירותי סיוע בחינם. בהמשך הצטרפה אליה עוד חיילת לשעבר בגלי צה"ל, שירה נאות. כתב תאגיד השידור הציבורי ובוגר גלי צה"ל בעבר רום ליאור כתב השתלב גם הוא בדיון: "חולמים להתקבל לגלי צה"ל? אל תשלמו על זה כסף. תהיו חרוצים וסקרנים, תשאלו שאלות, תעקבו אחרי החדשות ותאהבו את זה מאוד. זהו".
אל הביקורת הצטרף גם אוריה אלקיים, גם הוא עובד בתאגיד, וכתב גלי צה"ל לשעבר. "כל גל"צניק בדימוס שאני מכיר מייעץ למלש"בים המעוניינים להתקבל לגל"צ בחינם. לחבר'ה האלה פה למטה - לא די בכך שהכניסה לגל"צ קשוחה, הם גם רוצים להפוך אותה ליקרה. והבעיה הגדולה יותר: הקורס הזה לא יעזור לאף מועמד".
מצוות הקורס נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים לראות שבזכות הקורס - גל"צניקים לשעבר מתגייסים לסייע למלש"בים. חשוב להבהיר - ללא קשר לקורס, נשמח לייעץ לכל מלש"ב. בקורס מקבלים הכנה מקיפה למיונים הצבאיים, עם סימולציות ומבחנים מעשיים".
מגלי צה"ל נמסר: "מדובר ביוזמה פרטית של בוגרי גלי צה"ל, שנעשתה לא על דעת התחנה. נדגיש כי אין לקשור בינה לבין הליכי המיון של גלי צה"ל".