כמה סמלי זה שאלה איילון, אחת המתמודדות שספגה הכי הרבה אש בעונה של "הישרדות VIP", יוצאת לדרך חדשה - דווקא בימים שפרק ההדחה שלה מהמשחק שודר. "הכל מאחוריי, עברתי את זה", היא מודה בריאיון ל-ynet, "אני מרגישה היום יותר טוב מתמיד. בתקופה האחרונה היו לי המון עליות ומורדות אבל עכשיו אני נמצאת במקום הרבה יותר טוב. אנשים סוף-סוף הצליחו לרדת לסוף דעתי ולהבין את הדמות ואת הסיפור שלי. היה קשה להבין למה התנהגתי כמו שהתנהגתי, אבל עכשיו אנשים מבינים".
איילון, רק בת 23, וכבר הספיקה לחוות על בשרה את כוחן של הרשתות החברתיות - כשספגה מילים קשות בעקבות התנהגותה על האי בפיליפינים במסגרת תוכנית הריאליטי שמשודרת בימים אלו ברשת. במהלך השהות שלה על האי היא כינתה את הסטנדאפיסט בני ברוכים "לוזר", השתתפה בעליהום חברתי על אלינה לוי ולא כיבדה את המתמודד המבוגר ביותר על האי, דוד דביר. עכשיו היא כאמור שמה הכול מאחוריה: "התנצלתי. התבטאתי בסיטואציות מסוימות בצורה שלא הייתי צריכה, טיפחתי דמות של מלכת הכיתה. כשאני מסתכלת על זה בדיעבד זה לא עבד לי, מעולם לא הייתי כזאת, טיפחתי דמות שרציתי להיות. התנאים שהיו שם קשים. כן, אפשר להגיד שטעיתי. עכשיו אני יכולה להסתכל קדימה ולהגיד איזה כיף שקיבלתי מראה לחיים בגיל 23. אני מוכנה להשתנות. למדתי לתת מקום לחלש, למדתי שאסור לי לשפוט אנשים ושאני צריכה להיות קצת יותר סבלנית וסובלנית. זאת מתנה לקבל מראה בגיל כזה".
את התובנות האלה היא קיבלה אחרי שעברה ימים קשים במיוחד בזמן שידור התוכנית. איילון מתארת תקופה שבה לא יצאה מהמיטה, והעיניים שלה היו מלאות בדמעות במשך חודש וחצי. "הייתי מרוסקת נפשית כמו שלא הייתי מרוסקת מעולם - הרגשתי מותקפת ממדינה שלמה, הרגשתי שרוצים להזיק לי, שרוצים לעשות לי רע - איחלו לי קורונה וחליתי בקורונה, איחלו לי מחלות קשות. התחלתי לבכות לאימא שלי במיטה, אמרתי לה שאני עומדת למות. אחרי כל עלייה יש ירידה ובירידה יש תהום. אמרתי לעצמי שאם אני ממשיכה בירידה - אני אפול לתהום. אז הרמתי את עצמי ונעמדתי על שתי רגליים".
בתוך כל זה, את מבינה למה כעסו עלייך? "אני יכולה להבין והתנצלתי".
גם בפני אלינה? "לא התנצלתי בפני אלינה. אני חושבת שהתנצלתי כל כך הרבה פעמים אבל אני לא יודעת למה אני חייבת לכולם סליחה, אלינה דיברה אליי כמו אל טיפשה, אמרה לי שאני הולכת אחרי הגברים, מה שהיא עשתה בעצמה. היא אמרה שהיא הולכת עם האני העצמי שלה ועשתה הפוך וכל המדינה ראתה את זה. נמאס לי להתנצל. אני רוצה להמשיך הלאה ולחיות את החיים. התנצלתי בפני כולם. אלינה ניבלה את הפה עליי בצורה מאוד קשה במשחק, כמה אני יכולה להתנצל? מספיק לרמוס לי את הנפש. הופכים אותי לסמרטוט של התנצלויות".
2 צפייה בגלריה
אלה איילון ב"הישרדות VIP"
אלה איילון ב"הישרדות VIP"
אלה איילון ב"הישרדות VIP"
(צילום: אור דנון)
למה אמרת על בני את הדברים הקשים האלה במהלך העונה? "מעולם לא עשיתי את זה לאף בן אדם, להיפך. לבני היו רגעים שכל השבט הסכים שהוא לא מצליח במשימות. הוא אמר אני טוב בלהצחיק. בני לא לוזר, הוא הגיע יותר רחוק ממני. אבל הדברים השתנו. בפרק האחרון לדוגמה, כשבני יצא עליי בפול כוח ושמר לי טינה. אמרתי לו 'אתה לא רואה שעברנו דרך. אני מנסה לפתוח דף חדש. אתה מסרב במצח נחושה לעשות את זה איתי ביחד. אני לוקחת אחריות על המעשים שלי ומתחרטת. אתה עדיין תוקף אותי על אוכל, ככה היית מתנהג לילדים שלך?'. איך שהוא התנהג אליי במועצה האחרונה זה היה מביך, בושה. אני חושבת שמדינת ישראל סירבה לסלוח לי במשך הרבה זמן ולהרבה מאוד מתמודדים מהצד הגברי היא הבליגה".
למה? "אולי בגלל שאני בחורה צעירה, אולי בגלל שאני בחורה. אני לא יודעת. אני חושבת שאם הייתי גבר, היו מבליגים, כאילו בחורה צריכה להתנהג בצורה אחרת".
איך מערכת היחסים שלך עם בני היום, ובכלל עם שאר המתמודדים? "מערכת היחסים בינינו בסדר גמור, סלחנו אחד לשני. אבל אני לא חיה את המשחק כרגע בשום דרך. אמרתי בתוכנית טלוויזיה שנפגעתי מאסי בוזגלו והוא החליט שהוא לא רוצה להיות איתי בקשר, הוא ירד על התוכן שלי באינסטגרם ואמר שהוא לא מעוניין לעקוב אחרי. הוא גם אמר שאני לא מבינה את המשחק. אני מבינה ואפילו יותר טוב ממנו. הייתי שווה בין שווים על האי. אני הייתי השליטה של הברית. הכול היה מוכן על כף המאזניים שלי. יכולתי לעשות מהפך שלם. עשיתי את הבחירות שלי, הובלתי את הברית הזאת בהחלטות ובמעשים אסטרטגיים לא פחות גדולים מהגברים. ועדיין שמרתי על הנאמנות לברית שלי עד הסוף המר. ואין ספק שבחרתי הרבה פעמים בלב שלי ולא באסטרטגיה".
אפשר היה לראות את זה כשלא הוצאת את קלף ביטול החסינות שיכול היה להדיח חבר שבט אחר ולשמור על בן הברית שלך, רגב הוד. "אסי הרס לעצמו כשהוא הרים את הקול על בני. הוא הרים גם עליי את הקול בגלל הקלף שלי, הרגשתי שאם אשתמש בקלף אני לא אהיה משמעותית. כל עוד הקלף על הצוואר, מבחינתי, אני משמעותית ואין ספק שזו מגננה להמשך הדרך. הרגשתי שזה לא המאני הטיים ושאף אחד לא יכול לגעור בי ולהכריח אותי להשתמש בזה. ירקתי דם להשיג אותו, וברגע שעלו הטונים הרגשתי שאסי לא רוצה לדאוג לי. לעומת ישראל שאמר לי תעשי מה שאת רוצה. לימים, כשהתוכנית עלתה, אמרתי באחד הריאיונות בטלוויזיה שנפגעתי ממנו, ומאז הוא לא מדבר איתי. ניסיתי לדבר איתו ואני חושבת שזה חסר טעם, גם אתמול הוא הוציא פוסט ועקץ אותי. אני כל כך לא מעלה פוסטים ולא חיה את המשחק, זה לא קלאסי, עברנו את זה, אנחנו כבר לא שם, זה קטנוני וילדותי להתעסק במה שקורה באי כרגע. צריך להפסיק עם העקיצות, סבבה. היה, נגמר, אנחנו עם הפנים קדימה. בואו נהיה אנשים טובים. אני חושבת שאני מתנהגת בצורה יותר בוגרת מהרבה אחרים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
והיחסים עם ישראל? עלו תהיות בקשר לעניינים רומנטיים ביניכם על האי. "אני וישראל היינו החברים הכי טובים על האי, חברות שהלכה והתעצמה בכל יום. בעשר שנים בחיים האמיתיים אתה לא עובר את מה שאצה עובר בחודשיים על האי, בחיבור עם בן אדם. לא היה שום דבר רומנטי עם ישראל על האי. אם היה משהו רומנטי הייתם רואים על המסך. ישראל ואני היינו כמו אחים על האי".
והיום אתם בקשר? "רצה הגורל ואני וישראל שכנים, אנחנו גרים באותו רחוב, מדי פעם אנחנו נפגשים כשמוציאים את הכלבים שלנו".
במה הביקורות הקשות פגעו בך? "התגובות הרעות פגעו לי בלב ובפרנסה. הייתי בסטרס מטורף. הלחץ הנפשי היה קשה, הייתי במצוקה, הרגשתי כמו בובה על חוטים כשהיא יושבת בבית ולא עושה כלום. נפל לי קמפיין אחד של 250 אלף שקל! זה לא תמנון. תמנון התבטל מהצד שלנו. כשנפל לי הקמפיין אמרתי לעצמי - מה עשיתי שזה מגיע לי? אני מאוד מקצועית בעבודה, מאוד אחראית, מאוד נחמדה לכולם, גם לאנשים שבאים לדבר איתי אחרי זה ומבקשים תמונות. פתאום אחרי התוכנית יצאה דמות שלא התחברתי אליה בשום צורה, כאב לי שזה משפיע לי על הפרנסה. אוקיי התפרסמתי - ורציתי את החיבוק של מדינת ישראל. היום אבל יש כמה הצעות על הפרק ואני לא רוצה לדבר עד ששום דבר לא נחתם, אתה יודע איך זה".
ניסית להבין למה הקמפיין בוטל? "הוא בוטל בגלל התגובות הרעות והטוקבקים".
יש סיכוי שתשתתפי בתוכנית ריאליטי נוספת? "כרגע אני בעשייה ואולי בעתיד אשלב משחק. אני אוהבת לעבוד קשה ובלי קיצורי דרך. אני לא אגיד לעולם לא - אבל כרגע הספיק לי מריאליטי".
יכול להיות שאת מצטערת שהלכת להישרדות? "ממש לא! זה מטלטל נפשי וזה מאוד קשה, אבל אני חושבת שזאת חוויה שלימדה אותי ואין דבר שאני לא יכולה להתמודד איתו בחיים".
מי היית רוצה שיזכה? "אם ישראל יחזור למשחק - הייתי שמחה שהוא ינצח".
פורסם לראשונה: 16:19, 24.08.20