כשברקע התראות צבע אדום וכשמולו (בקשת) משודרת מהדורת חדשות אינסופית, שודר אתמול (ג') חציו השני של גמר "משחקי השף 4" - להלן האסקפיזם הנהנתני המושלם, לפחות ברמת הרעיון אם לא ברמת הביצוע. את התואר הלא מחייב "השפית הבאה של ישראל", שהגיע עם רשימת פרסים מעורפלת, קטפה המתמודדת אבישג לוי, הבנדנה הכי לוהטת מאז אדם. אני עוצרת את נשימתי בציפייה לקמפיין הבנדנות שהיא תקבל בקרוב.

לזכותה של "משחקי השף" יאמר שהיא הולכת ומשתפרת או לפחות שומרת על רמה גבוהה, והעונה הרביעית לא ביישה את הפירמה. שני עמודי התווך של הפורמט - מתמודדים מקצוענים ושאפתניים ושופטים, שמושקעים רגשית כי הם גם מתחרים בינם לבין עצמם - העמידו עונה טובה מאוד שהחליקה בגרון כמו שרק מנה מלוטשת ומאוזנת יכולה להחליק. בעונה הזאת בלטה הרמה המקצועית של המתמודדים - באמת, אחד אחד. אנשים שיכלו בקלות להיות פיינליסטים נשרו עוד לפני שלבי הסיום (היוש רנן וקיציס) ואף שהפייבוריט שלי היה דניאל פנטוקי, אין ספק שאבישג היא זוכה ראויה שהרוויחה ביושר את התואר והפרסים שאולי גם יתנו לה יום אחד.
בנוסף לפיינליסטים החמודים - אבישג המנצחת, עדן, שבישלה עם שום בכיס ואליעד, שהפתיע עם מנה לא כשרה של שקדים בחמאה, חייבים לתת את הקרדיט להרכב ארבעת השופטים - מושיק רוט, אסף גרניט ויוסי שטרית, שאליהם התווסף העונה ארז קומרובסקי, שהכניס עוד קצת פלפל לפאנל השיפוט. קומרובסקי גם הצליח להשתחל בנחמדות לשאר העונה למרות שלא היתה לו נבחרת (היי! הבאתי לכם תאנים מאיסטנבול, חוביזה מהחצר שלי וקמח שטחנתי לבד עם השיניים), והסכינים שלו הצילו שני מתמודדים טובים.
2 צפייה בגלריה
משחקי השף גמר אבישג  לוי אביעד דנון  עדן דוד
משחקי השף גמר אבישג  לוי אביעד דנון  עדן דוד
הפיינליסטים של משחקי השף: עדן, אביעד ואבישג הזוכה
ואולי זה הזמן להידרש שוב לעניין ההומוגניה הגברית - זה נכון, ארבעת השופטים הם גברים. אבל כמו שאמר מישהו בריאליטי אחר, אנחנו מתאהבים בלבבות, לא בג'נדר. העדפה מתקנת היא עניין מאוד רצוי אבל לא באופן עיוור. החיבור של ארבעת השופטים ב"משחקי השף" עובד מצוין, כל אחד מביא איתו משהו לשולחן (המשהו של רוט מעצבן במיוחד, אבל זה כבר דיון אחר) והכימיה ביניהם אחראית לחלק נכבד מההצלחה של התוכנית. מה שלא יהיה, אם אתם מביאים אישה בבקשה שזו לא תהיה נטע אלחמיסטר. הבנו, היא ויראלית וברשותכם אני מעדיפה שלא להידבק.
הגמר תמיד מתעכל בקיבה נפרדת משאר העונה, והפעם הוא פוצל לשני חלקים במהלך תמוה למדי, מה גם שאם הגמר הזה היה מנה, יוסי שטרית היה מחזיר אותה למטבח ואסף גרניט היה בועט לה בפח. לא הכל היה גרוע - הצירוף של סו-שפים מהעונה לפיינליסטים היה מקסים ונכון, ונתן תחושה קבוצתית שמחה. אבל כמו כל גמר כמעט, גם המשדר הזה היה צלחת פטרי ששגשגו בה פרסומות, רגעים רגשניים ומיותרים של המשפחות של המתחרים ובעיקר קלישאות, רבותי, קלישאות. אם אתם רוצים לקנות את קולי לבחירות בשבוע הבא, אני אצביע למי שיוציא מהחוק את המילים תהליך, דרך, לב ובית כשזה מגיע לסדרות ריאליטי. ופליז, אל תשימו יותר את סבתא שלכם על הצלחת, זה מעורר בעיקר אסוציאציות של קניבליזם.
2 צפייה בגלריה
משחקי השף
משחקי השף
נבחרת השופטים
(צילום: אור דנון)
העונה החמישית של התוכנית כבר הוזמנה, ובצדק, היא עדיין עוקפת בסיבוב את המתחרה שלה, "מאסטר שף", וזאת הזדמנות מצוינת לשפר את מה שנשאר לשפר - הבנאדם שמלביש את מירי בוהדנה חייב לעבור עדכון תוכנה דחוף. הבחורה נראית כאילו היא יצאה מאולם אירועים הסמוך לתחנת דלק ולא כאילו היא מנחה בטלוויזיה. מי יודע, אולי הקבו"ש פנוי?