אחרי הגרסה המחודשת של נועה קירל ועומר אדם ל"התקווה", מגיע ביצוע חדש ולא צפוי להמנון הלאומי, הפעם מאורוגוואי.
2 צפייה בגלריה
לוסיה אבלאר
לוסיה אבלאר
לוסיה אבלאר
(צילום מסך)
צעירה בשם לוסיה אבלאר הפתיעה אמש את הקהל והצופים (ג') כאשר בחרה לשיר בעברית את ההמנון הלאומי "התקווה" באודישן של Uruguay Got Talent. מדובר בצעד בלתי מובן מאליו, בייחוד בתקופה שבה ישראל נאבקת על דמותה בעיניי דעת הקהל העולמית, בעקבות מבצע "שומר החומות".
אבלאר אף תרגמה לשופטים את המילים של השיר והפגינה בקיאות היסטורית כשסיפרה שמדובר בטקסט שנכתב ב-1878 ולאחר מכן נוסף לו לחן והוא הפך להמנונה של מדינת ישראל. "הוא מדבר על תקווה", הוסיפה. אחד השופטים בפאנל אמר שהוא זוכר כמה מילים מהשיר. "כל עוד יש נפש, היא משלימה אותו", אמר והדגיש כמה חשוב להיות "עם חופשי בארצנו. לכן זה נוגע לכל אחד מאיתנו". צפו:
בעקבות הביצוע הייחודי, ארבעת השופטים החליטו להעביר את אבלר לשלב הבא בתחרות. גם מנחת התוכנית נטליה אוריירו, כוכבת הסדרה "בובה פראית" ומבצעת השיר Cambio Dolor (שזכה גם לגרסה של שרית חדד) הביעה התלהבות. כזכור, בראשית שנות ה-2000 אוריירו הגיעה לישראל מספר פעמים וזכתה לאהבה גדולה מצד הצופות והצופים.
2 צפייה בגלריה
נטליה אוריירו
נטליה אוריירו
נטליה אוריירו ב-Uruguay Got Talent
(צילום מסך)
שגריר ישראל באורוגוואי, יועד מגן: "מדובר בבחירת שיר מפתיעה, במיוחד מאחר והצעירה לא מהווה חלק מהקהילה היהודית. הביצוע היה מרגש ואותנטי וחשף את ההמנון הלאומי שלנו בפני קהל של עשרות אלפי צופים באורוגוואי".