אתם יושבים בבית, על הספה בסלון, כשחבר מתקשר להזמין אתכם לאירוע יוצא דופן: מסיבת קריוקי בהשתתפות חולי סרטן וחבריהם. תלכו בשמחה, או תחפשו איזה תירוץ? ואיך מתלבשים בכלל לאירוע כזה? עם השאלות האלה, השחקן, הקומיקאי והמוזיקאי איתי זבולון יצא למסע יצירתי. את התוצאה תוכלו לראות בסרטו הקצר "ערב קריוקי", שנעשה ביוזמת ובשיתוף פעולה עם קהילת "חלאסרטן" של עמותת טל. אתם מוזמנים לצפות בסרט כאן לראשונה.
"פנו אליי מהעמותה וביקשו שאצור משהו עבור הקהילה, וזה היה בדיוק בתקופה שאמרתי, 'וואי, אשמח לעשות משהו גם בשביל אחרים'", זבולון מספר. "התחלנו להיפגש ולדבר, ובמקום לעשות סתם איזשהו מערכון, זה התגלגל לסיפור הזה, ובסוף זה הפך לסרט קצר". אם היוצר מוכר לכם, זה כנראה בזכות אחד מסרטוניו הוויראליים, "יניר האחמ"ש", "ווהן" או הסרטון על חיפה ותל-אביב, הקריירה שלו כשחקן תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע, או פועלו כסטנדאפיסט ומוזיקאי. כעת, הסרט הקצר שכתב וביים העניק לו הזדמנות להרחיב את עשייתו, ולממש את חלומו מזה זמן מה: "המון זמן אני רוצה לעשות סרט, ארוך או קצר, ועכשיו משהו בנסיבות איפשר את זה. זה היה אתגר מעניין ומרגש".
הסרט משקף את חווייתם של מי שזרים לעולמם של חולי הסרטן, ומוצאים את עצמם כאורחים בו לרגע - ביקור שמזמן חשבון נפש. "אני מקווה שהסרט מהדהד כל מיני עולמות. כאב, פסימיות, חולי וחוסר רצון לחיות, לעומת אהבה, אושר ושמחה", זבולון אומר, "אתה יכול להיות חולה אבל חי, ואתה יכול להיות בריא אבל מאוד מכונס או כלוא וסגור". על אף שבסרט משתתפים גם שחקנים מחוץ לקהילה, רוב הקהל שמאייש את המועדון מורכב מחברי קהילת "חלאסרטן", כלומר חולי סרטן בהווה או אנשים שהבריאו מהמחלה. זבולון מספר שגם הוא עצמו מכיר אנשים שהתמודדו עם סרטן. "זו מחלה שכיחה, היו אנשים שהכרתי ואהבתי שנפטרו מסרטן. אני חושב שהתמודדות עם דבר שהוא כל כך מוחלט, כמו מחלה קשה או סופנית, זה דבר ששם את החיים וחווית החיים בפרופורציה, ובשבילי כיוצר זה חומר מאוד חזק".
1 צפייה בגלריה
איתי זבולון בסרטו, "ערב קריוקי"
איתי זבולון בסרטו, "ערב קריוקי"
איתי זבולון בסרטו, "ערב קריוקי"
(מתוך הסרט "ערב קריוקי")
מי שיצפה בסרט ייחשף גם לרגעים קומיים, ובהם טריפ סוריאליסטי שכולל הופעת אורח מפתיעה של כוכבת בלתי צפויה. בעוד זבולון נודע ביצירתו הפרועה, עתירת הנונסנס, כאן יש משהו מאופק יותר. לדבריו, זה לא קרה באופן מכוון. "לא נזהרתי מראש כדי להגיד 'אה, בגלל שזה סרטן, אהיה עדין יותר'. זה פשוט התוכן שיצא לי בהקשר הזה", הוא מסביר. "אני לא מנסה לאפק את עצמי, אני מנסה לחקור את מה שרלוונטי למקום שאני נמצא בו בחיים שלי. כיוצר אתה שואף להתפתח, להגיד משהו מאוזן יותר. חלק מהכח והחן של 'ויתרתי' (להקת הפאנק שלוחת הרסן של זבולון, י.פ.) היה בזה שהיא כמו מצ'טה, כאילו אפשר להוריד את כל היער. אבל במקום הזה יש פחות דיאלוג ומורכבות, יש אולי אמת, שהיא אכזרית, אבל פחות מורכבות רגשית". למי שחושש מרצינות, זבולון מבהיר שהמסיבה עוד רחוקה מלהסתיים: "אני מאוד אוהב דברים מפגרים, נונסנס זה חלק ממני. אני עדיין אוהב לעשות שטויות".
"חלאסרטן" הוא המיזם החברתי של עמותת מרכז טל, המספק קהילה לחולי סרטן בעבר ובהווה, ומוביל את הצורך בהכרה בקטגוריה הייחודית של צעירים חולי סרטן כבעלי צרכים שונים מילדים או מבוגרים. עמותת מרכז טל הוקמה על ידי זוהר ויענקל'ה יעקובסון לזכרה של בתם, טל.
לאתר של חלאסרטן | לפייסבוק של חלאסרטן