ג'וני דפ הודיע הערב (ו') כי הוא עוזב את סדרת סרטי "חיות הפלא" ומתפטר מתפקיד גלרט גרינדלוולד, ימים ספורים לאחר שהפסיד בתביעת הדיבה שהגיש נגד עיתון "הסאן" הבריטי על כך שכינה אותו "מכה נשים".
3 צפייה בגלריה
דפ מתוך "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד"
דפ מתוך "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד"
דפ מתוך "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד"
בפוסט שפרסם בעמוד האינסטגרם שלו, כתב השחקן האמריקני כי אולפני האחים וורנר ביקשו ממנו לעזוב את תפקיד הנבל שגילם בשנים האחרונות בסדרת הסרטים המצליחה של ג'יי קיי רולינג. "אני רוצה ליידע אתכם כי התבקשתי על ידי האחים וורנר להתפטר מתפקידי כגרינדלוולד ב'חיות הפלא' ואני כיבדתי את בקשתם והסכמתי למלא אותה".
האחים וורנר אישרו גם הם את עזיבתו של דפ וחשפו כי לתפקיד ילהקו שחקן חדש לפני עליית הפרק השלישי בסדרה: "אנחנו מודים לג'וני על עבודתו בסרטים שיצאו עד כה. 'חיות הפלא 3' נמצא בימים אלה בהפקה, ותפקידו של גלרט גרינדלוולד ילוהק מחדש. הסרט עתיד לצאת ברחבי העולם בקיץ 2022".
3 צפייה בגלריה
ג'וני דפ
ג'וני דפ
בדרך לבית המשפט. ג'וני דפ
(צילום: GettyImages)
עזיבתו את הספין-אוף של סרטי "הארי פוטר" מגיעה כאמור זמן קצר לאחר שהפסיד במשפט שנערך באנגליה נגד השבועון, בעקבות כתבה שטענה כי היכה את אשתו לשעבר, אמבר הרד. הכתבה, שפורסמה ב-2018, התייחסה לליהוק של דפ לסדרת סרטי "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", ובכותרתה נכתב: "איך ג'יי קיי רולינג יכולה להיות מרוצה מהליהוק של 'מכה הנשים' ג'וני דפ לסרט החדש?". העיתון מצידו עמד מאחורי הפרסום וטען כי כל הדברים שנאמרו בו נכונים וכי העדויות שהגיעו לידיו הוכיחו שהיכה את הרד.
השבוע פסק בית המשפט לטובת העיתון, כשלדברי השופט השחקן "אשם, לפי ראיות חזקות, באלימות רצינית נגד מי שהייתה אז אשתו, גרם לה לפציעות משמעותיות וגרם לה לחשוש לחייה". בפוסט שפרסם הערב, דפ טען כי הוא מתכוון להגיש ערעור: "פסק הדין הסוריאליסטי של בית המשפט באנגליה לא ישנה את מאבקי למען האמת, ואני מאשר כי בכוונתי לערער עליו. ההחלטה שלי נותרה בעינה ואני מתכוון להוכיח כי ההאשמות נגדי כוזבות. החיים והקריירה שלי לא יוגדרו על ידי התקופה הזאת".
3 צפייה בגלריה
אמבר הרד וג'וני דפ
אמבר הרד וג'וני דפ
אמבר הרד וג'וני דפ
(צילום: gettyimages)
כזכור, "חיות הפלא" הינו פריקוול לעלילות "הארי פוטר" ומתרחש עשרות שנים לפני הרפתקאותיו של הקוסם הצעיר והאהוב. דפ, שהופיע בתפקיד אורח בסרט הראשון בסדרה מ-2016, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", החזיק בתפקיד משמעותי יותר בסרט ההמשך מ-2018, "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד". כבר אז ליהוקו של דפ לתפקיד עורר סערה בקרב הצופים, עקב טענותיה של הרד על אלימות במשפחה. עם זאת, רולינג והאחים וורנר הגנו בתוקף על ההחלטה להעסיק אותו.
הצעד הזה מצד האחים וורנר מגיע בתקופה מקצועית רעועה עבור השחקן הוותיק, שגם סרטיו האחרונים - "מסיבת הפרידה של ריצ'ארד" ו"מחכים לברברים" - נחשבו לכישלונות. בהצהרה שפרסם, ביקש דפ "להודות לכל מי שהעניק לי את תמיכתו ונאמנותו. אני נרגש מהמסרים הרבים שלכם שמלאים באהבה ובדאגה, במיוחד בימים האחרונים".