ועידת המפלגה הדמוקרטית הייתה אמורה להתכנס בעיר מילווקי שבמדינת וויסקונסין לארבעה ימים של הכרזות חגיגיות לכבוד המירוץ של ג'ו ביידן לבית הלבן. אולם בימי קורונה, בהם לא ניתן לקבץ יחדיו עשרות אלפי בני אדם בחלל אחד, נדרשו ראשי המפלגה לשנות כיוון ולעבור למרחב הווירטואלי.
כדי שבכל זאת יוכלו לעורר התרגשות והתעלות רוח בין תומכי המפלגה והתקשורת המסקרת אותה, פנו המפיקים לעזרת מוזיקאים רבים שיכבדו את האירוע בנוכחותם וימטירו עליו קצת אבק כוכבים. וכך, בין נאומי ביידן לאלו של אשתו ד"ר ג'יל ביידן, קאמלה האריס, ברק ומישל אובמה, ביל והילרי קלינטון, ג'ימי קרטר ופוליטיקאים ואנשי ציבור נוספים, ניתן היה להתענג גם על כמה הופעות מרגשות של טובי המוזיקאים האמריקנים, בהם ג'ון לג'נד, בילי אייליש, סם קוק, ג'ניפר הדסון, קומון ועוד.
1 צפייה בגלריה
בילי אייליש
בילי אייליש
"שתיקה אינה אפשרות". בילי אייליש בוועידה הדמוקרטית
(צילום מסך, יוטיוב)
הכוכבת הצעירה בילי אייליש הופיעה ביום רביעי עם ביצוע ראשון לשירה My Future, לו הוסיפה גם נאום תוככה נגד הנשיא דונלד טראמפ: "אתם לא צריכים שאני אגיד לכם שיש בלגן. דונלד טראמפ הורס את המדינה שלנו וכל מה שאכפת לנו ממנו", אמרה, "אנחנו צריכים מנהיגים שיפתרו בעיות כמו שינויי האקלים והקורונה, לא יתעלמו מהן. מנהיגים שילחמו נגד גזענות שיטתית וחוסר שוויון. זה מתחיל בהצבעה נגד דונלד טראמפ ובעד ג'ו ביידן. שתיקה אינה אפשרות ואנחנו לא יכולים לא להשתתף בבחירות האלה. כולנו צריכים להצביע כאילו חיינו תלויים בכך, מכיוון שהם עושים זאת. הדרך היחידה לקבל ודאות לגבי העתיד היא ליצור אותו בעצמנו. בבקשה הירשמו כמצביעים, בבקשה הצביעו".
כוכבת נוספת שנידבה את קולה היא ג'ניפר הדסון, שסגרה את הלילה השלישי של האירוע בביצוע מיוחד לשירו של סם קוק, A Change Is Gonna Come.
מארגני הוועידה הדמוקרטית שמרו על ליינאפ דוברים מגוון בכל הנוגע למוצא ומגדר, והקפידו על אותם עקרונות בהופעות המוזיקליות שבחרו. כך, לצד כוכבת פופ כמו בילי אייליש וזמרת נשמה כמו ג'ניפר הדסון, נכללו בתוכנית גם אמני היפ הופ, רוקרים ואחרים בביצועים מקוריים ומחודשים כמו במקרה של סטיבן סטילס הזכור לטובה מההרכב קרוסבי, סטילס ונאש, שליווה בגיטרה את השחקן בילי פורטר ("פוזה") בביצוע ל-For What It's Worth של ההרכב באפלו ספרינגפילד, בו סטילס היה חבר.
הראפר פרינס רויס הציג את הגרסה שלו ל-Stand by Me של בן אי. קינג המוכר מהסרט "אני והחברה".
אמנית הפולק מגי רוג'רס הופיעה על רקע חוף הים הסלעי של מדינת מיין עם שירה Back In My Body. הקליפ, שהתחיל בדברי פתיחה של שרה גדעון המתמודדת על מקום בסנאט מטעם מיין, שובץ בצילומים של עובדי רפואה, כמחווה לפעילותם בתקופת הקורונה.
את זמר הנשמה לאון ברידג'ס אפשר היה לפגוש בקליפ מיוחד ללהיטו החדש Sweeter בליווי המוזיקאי טראס מרטין.
גם ג'ון לג'נד התייצב לתמוך במפלגה הדמוקרטית ובמועמד שלה לנשיאות, ג'ו ביידן, עם ביצוע מיוחד לשירו החדש Never Break שסגר את הערב השני של הוועידה. דרך חשבון הטוויטר שלו לג'נד מסר כי "זה שיר על אהבה, תקווה וסיבולת, ואני חושב שכולנו יכולים להיעזר בזה עכשיו".
במרכזו של היום האחרון לוועידה שננעלה לפנות בוקר (ו') היה, כמובן, נאום הקבלה של ג'ו ביידן כמועמד לנשיאות. אולם לפני כן היו אלה בנות ההרכב הנשי דה צ'יקס (לשעבר דיקסי צ'יקס) שהציגו את גרסת הא-קאפלה שלהן להמנון האמריקני.
ג'ון לג'נד חתם את הערב בהופעה נוספת בוועידה, הפעם בשיתוף הראפר קומון. השניים חברו יחד לביצוע מיוחד ללהיט Glory מתוך הדרמה ההיסטורית "סלמה", שהוקדש הפעם לג'ון לואיס המנוח, פעיל חברתי וסמל של המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים אשר הלך לעולמו לאחרונה.
כעת, לאחר שהוועידה הדמוקרטית הגיעה לסיומה, אפשר להפנות מבט אל עבר שבוע הבא, במהלכו תתקיים הוועידה הרפובליקנית בהובלת הנשיא טראמפ ותומכיו בבית הלבן. בין הדמויות שיישאו דברים במהלך האירוע (שיתקיים גם הוא באופן וירטואלי), אפשר להזכיר את שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר ניקי היילי, מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית המחוקקים קווין מקארת'י, הפעילה נגד הפלות אבי ג'ונסון, וכן את בני הזוג מקלוסקי שהתפרסמו כשאיימו בנשק חם על מפגיני בלאק לייבס מאטר כשחלפו בסמוך לביתם בסנט לואיס.
לא ברור אילו מוזיקאים ייקחו חלק באירוע הזה. טראמפ לא נחשב לדמות חביב במיוחד על תעשיית הבידור, ומנהלי הקמפיין שלו כבר הסתבכו בתלונות ואיומים בתביעה מטעם יוצרים על שימוש במוזיקה שלהם בלי רשותם. אפשר לקבוע כי בכל הנוגע לבחירות התרבותיות, הרפובליקנים יוצאים כשידם על התחתונה.