סדרות הטלוויזיה המתרחשות בבית החולים הפכו להיות חלק מהחיים שלנו. מ"אי.אר" ו"שיקגו הופ", דרך "סקראבס" ו"האוס" ועד "הרופא הטוב" - הדרמות הללו עשו לנו ניתוח לב פתוח, ריגשו והסעירו אותנו, עד שלעיתים שכחנו שהמציגים אינם רופאים. אבל למרות שמדובר בהפקות מתוסרטות, שמצטלמות באולפנים ולא בחדרי מיון, דווקא בתי החולים הטלוויזיונים מתגייסים לטובת הצוותים הרפואיים שקורסים תחת עומס עבודה בשל התפשטות נגיף הקורונה. במהלך השבוע האחרון, הפקות הסדרות "האנטומיה של גריי", "ניו אמסטרדם" ו"המתמחה" העבירו ציוד שהיה אמור לשמש אותם כאביזרים במהלך הצילומים - מסכות, כפפות וחלוקים רפואיים - למי שבאמת צריכים אותם עכשיו - בתי החולים.
1 צפייה בגלריה
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
מתוך "האנטומיה של גריי"
(צילום: ABC)
צילומי "האנטומיה של גריי" מבית ABC, שהופסקו השבוע בעקבות התפשטות נגיף הקורונה כמו רוב רובן של הפקות הטלוויזיה בימינו, פתחו את מחסני האביזרים שלהם ותרמו כפפות וחלוקים. "ב'האנטומיה של גריי' יש לנו מאגר של חלוקים וכפפות שתרמנו", אמרה המפיקה האחראית קריסטה ורנוף, "אנחנו כולנו אסירי תודה לצוותים הרפואיים במהלך התקופה הכל כך קשה הזו, ובנוסף לתרומות הללו אנחנו מנסים לעזור להם בכך שאנחנו נשארים בבית". ורנוף ציינה שכ-300 מסכות מנתחים נוספות נתרמו מהפקת סדרה אחרת שהיא ויוצרת "האנטומיה" שונדה ריימס מובילות - "תחנה 19", שדווקא עוסקת בצוותי כיבוי אש.
ובינתיים באטלנטה, ד"ר קארן לואו מבית החולים המקומי גריידי צילמה את ערמת הציוד שנשלחה מהפקת "המתמחה" מבית פוקס והודתה להם. "לכל הצוות של 'המתמחה', תודה לכם על התרומה הנדיבה ביותר של ציוד רפואי מאתר הצילומים שלכם, כולל חלוקים, מסיכות, כפפות וכל הדברים שחברי הצוות הרפואי שלנו צריכים כדי לספק טיפול בטוח לקהילה שלנו בזמן נגיף הקורונה. אתמול היה לי דיון רציני עם המתמחים על איך, למרות שמאגרי הציוד שלנו מצומצמים, משלוח קסום של מסכות לא צפוי להגיע. אבל הנה, משלוח קסום של מסכות כן הגיע, דרך המחווה הנדיבה הזאת".
התרומה של הפקת "המתמחה", שמצטלמת באטלנטה, מצטרפת להפקת הסדרה "ניו אמסטרדם" שגם היא תרמה למחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק את הציוד שהיה ברשותה ו"זאת כדי שינצלו אותו לצורך הגדול ביותר - למאמצי הטיפול בניו יורק כדי לסייע לקהילה בצל משבר נגיף הקורונה", על פי הודעת NBC. על דרך המקרה, דניאל דיי קים המופיע בסדרה חשף ביום חמישי כי אובחן כחולה בקורונה והכניס את עצמו לבידוד. סדרות נוספות שהצטרפו למאמץ בלחימה במגיפה הן "הרופא הטוב" וכן Filthy Rich שאינה עוסקת בבית חולים, אבל הפקתה תתרום ציוד ניקוי ומנות אוכל לצוותים.