ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייצב לצד לוחמי "חומת מגן" במאבקם בסרט הקולנוע "ג'נין ג'נין". נתניהו שלח מכתב ללוחמים לקראת הדיון בוועדת החוץ והביטחון שייערך מחר ובו כתב: "לפני 18 שנים, במהלך חג הפסח, צה"ל יצא למבצע 'חומת מגן', אלפי חיילים בסדיר ובמילואים נקראו לדגל עקב התעצמות הטרור הפלסטיני. הם התייצבו ביחידותיהם בשיעורי שיא. לוחמינו פעלו במשך כמה שבועות בנחישות ובתעוזה. הם פגעו קשות בתשתיות הטרור ביהודה ושומרון, והכריעו מאות מחבלים שמצאו מחסה מאחורי גבה של האוכלוסייה האזרחית".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה הוסיף במכתבו כי "הקרב במחנה הפליטים ג'נין, באפריל 2002, נחשב כאחד משיאי המערכה. כוחותינו הוכיחו דבקות במטרה - הם התקדמו בשיטתיות מבית לבית, בזירה מורכבת של מארבים, צלפים ומטעני נפץ. הם פעלו בריסון ובזהירות כדי לא לפגוע בחפים מפשע...".
עוד כתב נתניהו כי "בעקבות הפעולה הפיקו גורמים פרו-פלסטיניים בישראל, במימון הרשות הפלסטינית, את הסרט 'ג'נין ג'נין'. הסרט מציג בכוונה תחילה תמונה מסולפת וזדונית של מהלך המבצע. הוא מצייר בעזות מצח את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה וכרוצחים במדים. המטרה ברורה: להשחיר את תדימתם של צה"ל ושל מדינת ישראל ברחבי העולם. אני רואה בסרט השקרי 'ג'נין ג'נין' ביטוי מודרני של עלילת דם. אין בו שום כוונה לתעד באופן אובייקטיבי את אירועי 'חומת מגן', שהיה מערכה מובהקת של הגנה עצמית. להפך: עורכי הסרט ומפיציו חותרים ללבות שנאה לישראל ולעם היהודי".
3 צפייה בגלריה
מתוך "ג'נין ג'נין"
מתוך "ג'נין ג'נין"
מתוך "ג'נין ג'נין"
(צילום מסך)
ראש הממשלה כתב כי הוא "מזדהה עם מאבקם של חיילי צה"ל ומפקדיו, של משתתפי הקרב בג'נין ושל בני המשפחות השכולות, שמבקשים לאסור את המשך הקרנת הסרט בישראל".
לפני כשלושה חודשים גם הרמטכ"ל אביב כוכבי יצא להגנתם של חיילי המילואים במבצע 'חומת מגן' והתייחס לסרט "ג'נין ג'נין", שיוצרו מוחמד בכרי נתבע בשלוש השנים האחרונות בגין דיבה והוצאת לשון הרע. כוכבי התעקש כי הלוחמים "לחמו במקצועיות ובנחישות מבית לבית, ונקטו מאמצים רבים על מנת למנוע פגיעה באזרחים.
3 צפייה בגלריה
דיון בתביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי וסרטון ג'נין ג'נין בבית משפט המחוזי לוד
דיון בתביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי וסרטון ג'נין ג'נין בבית משפט המחוזי לוד
דיון בתביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי וסרטו "ג'נין ג'נין" בבית משפט המחוזי לוד
(צילום: שאול גולן)
ב-14 השנים האחרונות מתנהל מאבק משפטי וציבורי נגד הקרנת הסרט בישראל. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הצטרף לתביעת לוחמי המילואים. ההליך המשפטי שמנהל סא"ל במיל' ניסים מגנאג'י, שלחם בג'נין במסגרת המבצע, יוכרע בחודשים הקרובים.