הזמר והמלחין הצרפתי, אלן ברייר, החתום על אחד מלהיטי הענק של שנות ה-60, Elle Etait si Jolie, הלך לעולמו אתמול (ד') בגיל 84, כך הודיע מנהלו. ברייר שסבל פעמים מספר משבץ בשנים האחרונות, לקה בשבץ נוסף אחרי מות אשתו בתחילת החודש ומת מדום לב.
1 צפייה בגלריה
אלן ברייר
אלן ברייר
אלן ברייר
(צילום מסך)
ברייר נולד ב-1935 בעיירה קטנה באזור בריטני שבצרפת בשם אלן בלאק. הוא למד הנדסה אך ניגן בגיטרה ובחר ללכת בעקבות אהבתו למוזיקה. הוא כתב שירי שאנסון והלחין אותם - שירו הראשון שהצליח היה Cathy שזכה בתחרות שירה. בזכות ההצלחה ייצג את צרפת בתחרות האירוויזיון בשנת 1963 עם השיר שהפך ללהיט ענק Elle Etait si Jolie. הוא הגיע למקום החמישי בתחרות, אך זינק למקום הראשון במכירות בצרפת וזכה לגרסאות כיסוי רבות ברחבי העולם וגם בישראל - אריק לביא שר את "בסיבוב הרצליה" ודקלון את "בנתיב מעורפל".
גם השיר הבא ששחרר בשנת 1964 הפך ללהיט גדול בשנות ה-60 - Ma Vie, ולקח את ברייר לסיבוב הופעות ברחבי העולם, עם האלבום הראשון שלו שנושא את אותו שם והצעות לככב בסרטים. שורה של להיטים בסוף העשור הפכו את ברייר לאחד הכוכבים הגדולים של צרפת בשנות ה-60.
אף שהמשיך להוציא מוזיקה חדשה במהלך שנות ה-70, ברייר לא הצליח לשחזר את הצלחתו מהעשור הקודם. "חשבתי שעשיתי לעצמי שם, זו הייתה אשלייה מוחלטת", כתב באוטוביוגרפיה שלו שפורסמה בשנת 2006. בשנת 1975 השיר Tu t'en vas שביצע עם נואל קורדייר, כוכבת אירוויזיון בעצמה, החזיר את ברייר שוב לצמרת מצעדי הפזמונים בצרפת. באותן שנים עזב את חברת התקליטים שלו ופתח אחת משלו, התחתן והביא לעולם בת אחת ובילה ארבע שנים בארצות הברית לאחר שהסתבך עם רשויות המס בצרפת בעקבות הרפתקאות עסקיות לא מוצלחות. בשנים הבאות ברייר שב לצרפת ועזב אותה שוב כמה פעמים.
בשנות ה-90 וה-2000 הוא חזר לבמות מספר פעמים וזכה לאהבה מחודשת מהקהל. הבעיות הבריאותיות שלו הובילו אותו לפרוש סופית בשנת 2011.