איגוד השידור האירופי קבע - הזוכה האיטלקי לא השתמש בסמים: איגוד השידור האירופי, ה-EBU, פרסם היום (ב') הודעה לפיה דמיאנו דיוויד, סולן הלהקה מונסקין, לא השתמש בסמים. לפי ההודעה, איגוד השידור בחן את כל הצילומים מהאירוע ובבדיקת הסמים שהסולן התנדב לעשות בעצמו - הוא יצא שלילי. ההודעה מגיעה בעקבות סרטון שהסעיר את הרשת ובו נראה דיוויד רוכן לעבר השולחן באופן שעורר בקרב רבים חשד לשימוש בסמים.
1 צפייה בגלריה
להקת מונסקין מאיטליה זוכת אירוויזיון 2021 ברוטרדם
להקת מונסקין מאיטליה זוכת אירוויזיון 2021 ברוטרדם
להקת מונסקין מאיטליה זוכת אירוויזיון 2021 ברוטרדם
(צילום: EBU)
אתמול אמרו באיגוד השידור האירופי כי "הלהקה דחתה בנחרצות את ההאשמות על שימוש בסמים. הזמר המדובר יעבור בדיקת סמים מרצונו לאחר שיגיע לביתו". באיגוד הוסיפו כי הזמר והלהקה עצמם ביקשו לעבור אמש בדיקת סמים באופן מיידי אולם הדבר לא הסתייע. "הלהקה וראש המשלחת הודיעו לנו כי לא היו סמים בגרין רום והסבירו שהזמר פינה כוס שנשברה".
בהמשך ההודעה נכתב כי לאחר בדיקה מתברר כי אכן נמצאה זכוכית שבורה בחדר, בדיוק כפי שטענו חברי הלהקה.
דיוויד עצמו, שנמצא בעין הסערה מאז אתמול, הכחיש במסיבת העיתונאים בתוקף שהשתמש בסמים. היום פרסמה הלהקה הזוכה סטורי באינסטגרם שבו נכתב כי הם המומים שישנם אנשים שטוענים כי דייויד השתמש בסמים. "אנחנו באמת נגד סמים ומעולם לא השתמשנו בסמים. אנחנו מוכנים להיבדק כי אין לנו מה להסתיר. אנחנו כאן כדי לעשות מוזיקה ואנחנו מאושרים מהזכייה באירוויזיון", כתבו.