דילוגים מתוכנית ריאליטי אחת לאחרת כבר הפכו לדבר שבשגרה בתעשיית הטלוויזיה של השנים האחרונות, אבל נועה יונני רשומה על מהלך שלא רואים בכל יום: בתוך פחות מחודשיים מסיום הריאליטי "אהבה חדשה", שבו חיפשה בן זוג לחיים - היא נכנסה הישר לבית "האח הגדול". "אני נולדתי בשביל כותרות", אומרת יונני בריאיון ל-ynet ימים בודדים לפני שנכנסה לבית בנווה אילן.
5 צפייה בגלריה
נועה יונני מתוך "האח הגדול"
נועה יונני מתוך "האח הגדול"
"נולדתי בשביל כותרות". יונני מתוך "האח הגדול"
(באדיבות רשת)
למה ללכת לעוד ריאליטי כשרק לפני רגע סיימת אחד אחר? "כשהתקשרו אליי מ'האח הגדול' התייעצתי עם המשפחה ועם חברות בודדות, והתשובה הייתה חד משמעית שכן. ב'אהבה חדשה' אנשים נחשפו לנועה שמחפשת אהבה, אבל אני חושבת שיש לי צדדים מעניינים נוספים להראות גם מעבר לזה. אני לא נכנסת ל'האח הגדול' עם אג'נדה או כדי להילחם מלחמה, אני נכנסת באמת כדי להביא את מי שאני ומה שיש לי, כי אני מניחה שרוב האנשים שרוצים להשתתף פונים בעצמם ל'האח הגדול', כך שאם הם פנו אליי - אני רוצה להאמין שזה יכול להיות מעניין".
יונני בת 31, במקור מאשקלון וכיום מתגוררת בתל אביב, בת לאמא רותי ואבא יגאל, אחות לשלושה. היא סיימה את לימודי המשפטים שלה אולם לא האמינה שתעסוק בזה, ובכל זאת עבדה בתחום עד לאחרונה, כשפוטרה מעבודתה בשיא משבר הקורונה. כך, למעשה, במקום ליהנות מ-15 דקות התהילה שצברה בעקבות "אהבה חדשה", היא מצאה את עצמה מתמודדת עם תקופה לא פשוטה בחייה האישיים.
"הרצף של כל האירועים האלה מתחיל בעצם מזה שהפסקתי לעבוד. יצאתי מ'אהבה חדשה' אדם שונה מזה שנכנסתי, עברתי שם שינוי עמוק. כשאתה 30 שנה עם עצמך, סולל לך את הדרך לפי מה שמתאים לך מבלי לקבל עצות מבחוץ - אתה בטוח שמה שאתה עושה הוא נכון. וכשאתה נותן לאיש מקצוע לנבור לך בחיים זה באמת עוזר. השינויים שחוויתי שם הם לא רק בענייני אהבה אלא בכל הפרמטרים. אני זוכרת שכשישבתי עם הפסיכולוג, הייתי נושכת שפתיים והיה לי מאוד קשה לעכל את הדברים שלו. אבל כשעשיתי את זה והבנתי שהוא צדק, זה מבחינתי היה שווה את הכל".
5 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה חדשה"
מתוך "אהבה חדשה"
"היה שווה הכל". יונני מתוך "אהבה חדשה"
(צילום מסך, רשת)
מה זה אומר? "אני מגיל 20 מחוץ לבית - הייתי הרבה שנים בחו"ל, אחר כך עברתי למרכז, הייתי במרדף. זו הנורמה שמכתיבים לך במדינה, כי אתה חייב להיות קרייריסט. ואם את אישה - את צריכה לעבוד יותר קשה כדי להוכיח את עצמך, בגלל שאת לובשת חצאית. בעולם שבו אישה וגבר עובדים באותו תפקיד, והגבר מרוויח יותר, את צריכה להוכיח את עצמך יותר. הרבה פעמים בראיונות עבודה הרגשתי שהגבר לא מקבל אותי בגלל נתונים מקצועיים".
כלומר? "אפשר לראות מתי גבר מסתכל על דף ומתי הוא מסתכל לך על הרגליים. בהתחלה זה היה פוגע בי ברמה האישית, כי לא אכפת לו מה יש לי בראש, אבל זה אף פעם לא מנע ממני לעשות שום דבר ותמיד ידעתי מי אני ומה אני שווה".
את מגדירה את עצמך כפמיניסטית? "אני לא חושבת שאני פמיניסטית, ואני לא כל כך מאמינה בשוויון כי אני כן חושבת שאישה צריכה לבשל לגבר, אני כן מאמינה בנשים של פעם. כל עוד גבר לא יכול ללדת - לעולם לא יהיה שוויון. אין בעיה שברמה המקצועית יהיה שוויון, אבל אמא זאת עדיין אמא ואבא זה עדיין אבא. יש דברים שהטבע כפה עלינו. אני, בתור נועה שגדלה בחינוך מאוד מסוים, לקחתי לעצמי ממקומות שאני בחרתי לקחת מהם. כשיש לי בן זוג, אני אוהבת שיש לו אוכל חם שאני הכנתי ושהבית עם ריח מחבק של סוף יום כזה - של כיף, של ביחד, של אוכל. אז כן, אני חושבת שזה תפקיד האישה, בין כל שאר הדברים שהיא צריכה כמו קריירה ומקצוע, ואני חושבת שצריך לגשר בין השניים".
5 צפייה בגלריה
נועה יונני מתוך "האח הגדול"
נועה יונני מתוך "האח הגדול"
"חושבת שתפקיד האישה לבשל". יונני מתוך "האח הגדול"
(צילום: מיכה לבטון)
סיפרת שפוטרת בזמן הקורונה. איך קיבלת את את זה? "בהתחלה זה היה נורא מלחיץ, כי אני בן אדם עם הרבה מאוד שליטה בחיי, והכול אצלי מאוד מסודר ומתוכנן בראש. בהתחלה חששתי מזה מאוד ולא ידעתי איך אסתדר כי לחזור להורים זאת אופציה שאני לא מעלה על דעתי. אבל אני יכולה לומר שהפיטורים זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים, כי קיבלתי הזדמנות להכיר את עצמי בלי לעבוד מתשע בבוקר ועד חמש בערב, בעבודה אפורה כזאת. היה לי יותר זמן פנוי לפתח את עצמי".

"האכזבה מנועה כסיף גדולה, לא חשבתי שהיא תבגוד בי ככה"

עם עודף זמן פנוי וטייטלים טריים של מובטלת ובוגרת ריאליטי טרייה, יונני בחרה לעלות על מטוס ולפתח את עצמה דווקא מעבר לים - במיאמי. בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, היא לא רואה בכך בריחה. "אני כל שנה טסה לפחות חמש פעמים לחו"ל, אני אוהבת את זה ועושה את זה בשביל הנפש. אז טסתי לחברים שלי, שגרים שם הרבה זמן וסיפרו לי שהכל פתוח כרגיל - מועדונים, מסעדות, קניונים, אז לא הרגשתי סיבה לחשוש. לפני הטיסה ובמהלך הטיסה התקשרו אליי שאבוא לריאיון כזה או אחר ובאמת העדפתי שלא. רציתי לחשוב קצת בשקט שלי, התגעגעתי לפרטיות - זה משהו שהיה חסר לי".
דבר נוסף שהיא בחרה להותיר מאחוריה מלווה אותה עוד מסיום הצילומים של "אהבה חדשה", אז התערערו היחסים בינה לבין מתמודדת נוספת - נועה כסיף, שלדברי יונני פגעה בה. "בגדו בי", היא מבהירה. "האכזבה ממנה היא גדולה. אחרי כל מה שעשיתי בתוכנית לא ציפיתי לשום דבר, אבל לא חשבתי שהיא תבגוד בי ככה".
5 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה חדשה"
מתוך "אהבה חדשה"
"בגדו בי". כסיף (מימין) ויונני (לצידה) מתוך "אהבה חדשה"
(צילום מסך, רשת)
דיברתן על זה? "לפני הטיסה למיאמי אמרתי לה שיש לה שתי אופציות: או שאת מעלה (פוסט לרשתות, ר"ב) שעשית טעות, או שאני אעלה צילום מסך שבו התוודית בפני. בסוף היא התוודתה בסטורי באינסטגרם. רציתי לשים את זה מאחורי".
לא נשארו לך חברות מ"אהבה חדשה"? "רק רונה נאמן".
נועה כסיף מסרה בתגובה: "לא בגדתי בה, חד משמעית. התנצלתי אלפי פעמים על התחושה שנוצרה, היא בוחרת להסתכל על זה ככה. ניסיתי להראות שאני חברה שלה, שלא בגדתי בה. הסברתי לה מה בדיוק קרה - זאת בחירה שלה. היא לא רוצה להיות חברה שלי".
יונני, כאמור, לא חיכתה הרבה ונכנסה לבית 'האח הגדול', שם מבחינתה היא לא פוסלת אפשרות למצוא אהבה, אבל לא בונה על מישהו ספציפי. "אני אשמח להתאהב ב'האח הגדול'. אני לא צריכה איזו קרקע מוכנה, אני יכולה למצוא אהבה בכל מקום שאני רוצה למצוא. לא סימנתי אף אחד ואני משתדלת לא לבוא עם דעה מוצקה על אנשים, כי יכול להיות שמה שרואים מכאן לא רואים משם. אז אני לא פוסלת אף אחד".
5 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
"לא פוסלת אף אחד". יונני מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
יהודה? "לפי מה שאני רואה, אין בינינו הרבה קווים מקבילים. אני אתחבר ללינור, לדרור".
מה דעתך על הקבוצות שהבית התחלק אליהן? "אני מניחה שברגע שיכנסו דיירים חדשים שישטפו להם את העיניים ויגרמו להם להבין שיש עולם בחוץ ושזה לא נגמר בבית 'האח הגדול' - אולי הם יחפשו שלום".
אם לא את, מי היית רוצה שיזכה ב"האח הגדול"? "מתלבטת בין גל גברעם לזהבה בן".