שמונה הצגות חדשות, כולן ישראליות מקוריות, יועלו בשנה הקרובה בתיאטרון באר שבע - כך עולה מהרפרטואר מעורר הציפיות שנחשף על ידי המנהלת האמנותית שיר גולדברג והמנכ"ל שמוליק יפרח. הראשון שבמחזות, "אחד משלנו" - שכתב בני ברבש ויביים כפיר אזולאי, ושכבר זכה בעבר לגרסאות בימתיות ולסרט - עוסק ביחידת צנחנים ביהודה ושומרון, אליה מגיע חוקר מצ"ח כדי לחקור את מותו של מחבל פלסטיני. החוקר מופתע לגלות שמפקד היחידה הוא חברו הטוב מהטירונות, ושהמחבל, שאת מותו נשלח לחקור, אחראי לרצח חבר אחר שלהם. ככל שהחקירה מתקדמת מגלה החוקר כי גרסת חבריו על מות המחבל רצופה שקרים ואי דיוקים. בהצגה ישתתפו בין השאר עמית רהב, תום גרציאני, אמיר קריאף, נגה כץ, לוטם חכמון ואימרי ביטון.
5 צפייה בגלריה
"אחד משלנו"
"אחד משלנו"
"אחד משלנו"
(צילום: תום גז)
את "גיבור", אופרת ראפ מדע בדיונית על עובד צעיר במערכת חדשות שמקבל כוחות-על אנושיים בעקבות תאונת עבודה מסתורית, כתב, הלחין ויביים עמית אולמן, ממייסדי הפואטרי סלאם בארץ, שמוכר גם כפדרו גראס ("העיר הזאת", "תיכון מגשימים"). ישתתפו בה תום אבני, דניאל מנוחין, מולי שולמן, תום גרציאני וזהר מידן.
5 צפייה בגלריה
"גיבור"
"גיבור"
"גיבור"
(צילום: תום גז)
שחר פנקס כתבה את המחזה "האחים", שתביים שיר גולדברג, ובמרכזו סכסוך בין שני מנהיגים שהם גם אחים, והסכימו לשלוט במדינה ברוטציה אבל אינם מצליחים להניח בצד את השאיפות האישיות ומטעני העבר, וגוררים מדינה שלמה למלחמת אחים. אימם של השנים, פוליטיקאית מנוסה, מצליחה לתווך ביניהם ומזמינה אותם להעביר את השלטון באולפן טלוויזיה אל מול פני האומה, ובכך למנוע פיצוץ.
את "פיטר פאקינג פן", שנכתב בהשראת ספרו של ג'יימס בארי, יביים אריאל נ. וולף שהגה את הרעיון, כשאת המחזה כתבו עידו ריקלין ואייל וייזר. זהו סיפורו של דניאל, שרגע לפני יום הולדתו ה-30 מחליט לעצור את הזמן ולברוח - מהמשפחה, מהחברה ומכללי המשחק של המציאות שבתוכה גדל. ישתתפו בה אמיר קריאף, קרלוס גרזוזי, אדוה עדני וזהר מידן.
5 צפייה בגלריה
"האחים"
"האחים"
"האחים"
(צילום: תום גז)
ב"קֶצֶר", מחזה טרגי-קומי על זוגיות ועל מה שהשנים עוללו לה, שכתבה נועה לזר-קינן ותביים רוני ברודצקי, ישתתפו אפרת ארנון ומולי שולמן. במרכזו בני זוג שנשואים כבר 15 שנה. הוא סופר שכתב בעבר ספר ילדים מצליח, ומאז אינו מצליח לשחזר את הצלחתו, והיא חוקרת פריון, בעלת שם, שלהפתעת כולם כתבה ספר אירוטי שזכה להצלחה גדולה.
"המנקים", מחזה נוסף של שחר פנקס שתביים שיר גולדברג, נכתב בעקבות עשרות ראיונות עם מנקי ומנקות רחובות, משרדים ובתים, שהתקיימו לאורך השנה האחרונה.
5 צפייה בגלריה
"פיט פאקינג פן"
"פיט פאקינג פן"
"פיטר פאקינג פן"
(צילום: תום גז)
"טופס 17", סאטירה על מערכת הבריאות, נכתבה והולחנה על ידי גיא מרוז, ובמרכזה בית חולים שנמצא על סף קריסה. התפוסה בו בלתי אפשרית, המנהל לא סובל את החולים ועסוק במאהבת שלו, בחובות הפרטיים לשוק האפור ובתורם האמריקאי, שעומד להגיע עם שר הבריאות כדי להציל את בית החולים מסגירה. ואם זה לא מספיק, אחד החולים נפטר כתוצאה מרשלנות רפואית, ורב בית החולים מתעקש לסגור את חדר הניתוח מטעמי כשרות.
הצגה נוספת היא "מותרת לכל אדם", שכתבה ותביים איה קפלן, ובמרכזה סיפור נישואים כושל שבו מסרב הבעל, איש הייטק מכובד, לשחרר את אשתו ולתת לה גט. האישה נאבקת על חירותה בבית הדין הרבני, כשהיישוב שבו היא חיה מתאגד נגדה.
5 צפייה בגלריה
"קצר"
"קצר"
"קצר"
(צילום: תום גז)
במסיבת העיתונאים הוצגה גם קבוצת הצעירים של התיאטרון, שאותה מנהל הבמאי, השחקן והכוריאוגרף אריאל נ. וולף, שחבריה עברו להתגורר בבאר שבע כדי להיות מעורבים בחיי הקהילה בעיר.
"תיאטרון באר שבע ממשיך להעמיק את הקשר עם הקהילה", אמר שמוליק יפרח, מנכ"ל התיאטרון. שיר גולדברג, המנהלת האמנותית, ציינה ש"השנה האחרונה הביאה אותנו לחשיבה מחודשת לגבי מהות המדיום התיאטרוני. כך נוצרה העונה החדשה, שכולה חומרי מקור שנכתבו על ידי יוצרים מהדור הצעיר".