נעם סמל מונה למנכ"ל הזמני של תיאטרון הבימה, כך אישר היום (ג') בית המשפט המחוזי בתל אביב, ובכך נענה לבקשת נאמני הבימה. כהונתו של סמל תחל עם אישור בית המשפט, ותימשך כל עוד התיאטרון יהיה כפוף לנאמנים. עם חזרתו של התיאטרון לניהול שוטף בבוא העת - מי שיקבע את זהות המנכ"ל הבא יהיה דירקטוריון הבימה. סמל כיהן בתפקיד מנכ"ל תיאטרון הקאמרי בתל אביב במשך 24 שנים, אולם פרש מתפקידו לפני כשלוש שנים, זאת בין היתר בשל תקנות עירוניות בתל אביב שלא מאפשרות הארכת חוזה לעובדים מעל גיל 70 - גילו של סמל בעת הודעת הפרישה.
1 צפייה בגלריה
נעם סמל
נעם סמל
נעם סמל
(צילום: מוטי קמחי)

בבקשה לבית המשפט ציינו הנאמנים, עורכת הדין דורית לוי טילור ורואה החשבון חן ברידצ'ב, כי הם "נדרשים לאיש מקצוע מן השורה הראשונה אשר ינהל את התיאטרון מטעמם", והוסיפו כי לשם כך נבחנו מספר מועמדים. "סמל הוא אושיית תיאטרון מוכרת, עתיר עשייה וניסיון", נכתב בבקשה. עוד הוסיפו כי תנאי העסקתו יהיו זהים לזו של המנכ"לית היוצאת, אודליה פרידמן.
לפני כשבועיים מינה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, נאמנים לתיאטרון הלאומי, זאת בעקבות חובות שנאמדים ביותר מ-70 מיליון שקלים, והשעה את סמכויות ההנהלה. "הבימה היא חברה מדממת, חדלת פירעון, הן מהבחינה המאזנית והן מהבחינה התזרימית", אמר אז. "חובותיה נאמדים בעשרות מיליוני שקלים - מעל ל-75 מיליון שקל לעמדת המדינה, ולמצער 45 מיליון שקל לעמדת החברה עצמה, כאשר היא מצויה בגירעונות כבדים. החברה לא שילמה שכר עבודה למאות עובדים, לחלקם מאז חודש ספטמבר האחרון, לרבות ניכויים והפרשות; היא חייבת כספים לבנקים, למדינה, לספקים ולנותני שירותים, ופיזרה צ'קים ללא כיסוי". בשל כך קבע אורנשטיין כי "אין ספק שנדרש פתרון מערכתי להסדרת חובות התיאטרון, ואין במתן סיוע נקודתי כדי להוות פתרון כולל".