בוי ג'ורג', הזמר האגדי וסולנה של להקת קאלצ'ר קלאב, חבר לרקדן, הזמר וכוכב הריאליטי הישראלי, אסף גורן, לכבוד סינגל חדש בשם Rainbow in the Dark.
השיר, המשלב בין אנגלית לעברית, הינו שיתוף פעולה ייחודי שהגיע מכיוונו של בוי ג'ורג' לאחר שקיבל הודעות נאצה בעקבות הופעתו בישראל לפני מספר שנים. "הוא חטף המון אש מה-BDS", מספר גורן בריאיון ל-ynet לרגל צאת הסינגל, "אז הוא החליט לעשות דווקא ולשתף פעולה עם מוזיקאי ישראלי". צפו בקליפ
"אני אשמח אם תקשיבו לשיר החדש שלי, Rainbow In The Dark, עם אסף גורן", מסר בוי ג'ורג' לקוראי ynet בסרטון מיוחד שהקליט מביתו. "איפה שלא תקשיבו לו - תנגנו אותו חזק, תנגנו אותו בגאווה, ואני מחכה להיות בישראל מתישהו בקרוב ולהופיע בלייב. שלום, פיס אנד לאב".
על פי גורן, בוי ג'ורג' הקשיב לאלבומו For Tha Kidz "ועף עליו" ובזכות טל דרורי, חבר משותף של השניים מלוס אנג'לס, נוצר הקשר. "הייתי באל.איי לפני כמה חודשים והיה איזה דיבור על שיתוף פעולה, אבל לא היה שום דבר קונקרטי", הוא מספר. "בוקר אחד אני קם ורואה שבוי ג'ורג' תייג אותי באינסטגרם שלו עם תמונה ושיר שלי. אחרי זה קיבלתי סקיצה לשיר במייל והוא כתב שזה הכיוון". הם המשיכו להתכתב ולשוחח בזום, והחלו להעביר קטעי אודיו אחד לשני. "כששלחתי לו סקיצה ראשונית של החלק שלי באנגלית, עם סלסולים ופיוטים, הוא חזר אליי ואמר שהוא רוצה גם בית בעברית", מגלה גורן, "הדרישה הזו הייתה לגמרי שלו".
2 צפייה בגלריה
אסף גורן ובוי ג'ורג'
אסף גורן ובוי ג'ורג'
שיתוף פעולה ייחודי. אסף גורן ובוי ג'ורג'
(צילום: יח"צ)
"השיר מדבר על אהבה עצמית ולחלום בגדול", גורן אומר, "זה ישר נגע בי. אני עושה מוזיקה שנעה יותר לכיוון ההיפ הופ, עם נגיעות של מזמורים ופיוטים, אבל הייתי פתוח לכל דבר. בוי ג'ורג' כל הזמן אמר לי: 'תביא את עצמך ואת הייחודיות שלך, ואל תחשוב עליי או על אף אחד אחר. אז אומנם לא יצא לנו להיפגש פנים מול פנים בגלל הקורונה, אבל זה היה שיתוף פעולה מלא".
גורן מודע שהוא לא דמות ידועה במיוחד בארץ, לפחות לא מוזיקלית (בארץ הוא מוכר יותר כזוכה של עונות ה-VIP של "האח הגדול" ו"נינג'ה ישראל"), ולכן מעריך עוד יותר את הבחירה של בוי ג'ורג' דווקא בו. "הוא רצה לעשות שיתוף פעולה עם אמן ישראלי שהוא אוהב, אבל אם נהיה רגע כנים, אני לא ממש אמן ישראלי רגיל - יש לי פאות וקוביות. הוא יכול היה ללכת על שיתוף פעולה עם עומר אדם או אייל גולן, אבל הוא בחר לעשות את זה איתי".
2 צפייה בגלריה
אסף גורן
אסף גורן
"לא אמן ישראלי רגיל". אסף גורן
(צילום: יח"צ)
לא רק את ההקלטות לשיר נאלצו השניים לעשות בנפרד, אלא גם את צילומי הקליפ. "הכל נעשה בשלט רחוק", מספר גורן, "הקלטתי את השיר באל.איי ובארץ צילמתי את החלק שלי בקליפ. היה מתוכנן קליפ יותר רציני, אבל זה מה שהצלחנו לעשות".
Rainbow in the Dark הוא לא רק שמו של הסינגל החדש, אלא גם שם ההופעה שבוי ג'ורג' עומד לקיים עם להקת קלאצ'ר קלאב ב-19 בדצמבר באצטדיון וומבלי, ותהיה זמינה לצפייה בשידור חי באינטרנט. גורן אולי יהיה שם. "זה לגמרי בתכנון", הוא מגלה, "אבל זה עדיין לא סגור בגלל המצב, הכל יכול להשתנות".
בוי ג'ורג' מפלרטט עם ישראל כבר תקופה ארוכה. ב-1982 לבש בקליפ של להיט הענק Do You Really Want To Hurt Me חולצה עם הכיתוב הקלוקל בעברית "תרבות אגודה". בריאיון ל-ynet הוא סיפר בעבר כי הוא מודע לכך שזו הייתה טעות היסטורית, "אבל לפחות הכוונה הייתה טובה". ב-2010 הגיע לישראל להופעה פרטית בחוות רונית וב-2011 הופיע בתל אביב עם מארק רונסון, לאחר שלקח חלק באלבום Record Collection. ב-2017 חזר שוב לארץ, הפעם עם קאלצ'ר קלאב, ואמר באותו ריאיון כי זכה בישראל לקבלת פנים מופלאה, "אז היה לי ברור שאחזור". אבל כאן לא מסתיים הקשר שלו אלינו - "רבים מחבריי הקרובים יהודים", הוא סיפר אז, "ג'ון (מוס, מתופף ההרכב, ש"ג) הוא יהודי, ויש לי חבר קרוב שנמצא איתי מאז גיל 15. בכל שנה אני עושה יום כיפור, פסח וחגים אחרים ומאכילים אותי. אני אוהב אוכל. אני והיהודים, אנחנו אוהבים לאכול".