קורבן נוסף לנגיף הקורונה: הנהלת פסטיבל ישראל הודיעה כי המהדורה ה-59 של הפסטיבל, שהייתה אמורה להתקיים ביוני, נדחתה למועד לא ידוע עקב הגבלות הממשלה בעקבות נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
בלט קולברג
בלט קולברג
בלט קולברג. הופיע בפסטיבל בשנה שעברה
בהודעה שנשלחה לכל הגופים שלוקחים חלק בפסטיבל, כתב איל שר, מנכ"ל הפסטיבל: "אנחנו מאוכזבים מאוד שנאלצנו לעצור את העשייה שלנו, בעיקר לאור זאת שהשנה היצירות שנבחרו לפסטיבל נוגעות בסוגיות שעמן כולנו כחברה מתמודדים עתה – קהילה, מפגש, נגיעה, אמפתיה, מצבי חירום ופינוי, אינדיבידואליזם וטכנולוגיה, גילנות, דמוקרטיה, קבלת האחר ועוד. אנחנו מאמינים שעם החזרה לפעילות, הבאת הערכים הללו לידי ביטוי דרך האמנות החיה תהיה חשובה ומעוררת השראה כתמיד, ואפילו רלוונטית ודחופה מאי פעם".
דני הלפרין, יו"ר ההנהלה בציבורית של הפסטיבל, התייחס למועד החדש של הפסטיבל, שאינו ידוע בשלב זה: "בשבועות הקרובים נקיים שיחות עם משרד התרבות ועריית ירושלים כדי לברר עד כמה הם מוכנים להיות שותפים שלנו בסיכון המשתמע מקביעת מועד שאינו רחוק מדי לקיום הפסטיבל".
תוכניתו האמנותית של הפסטיבל נסגרה עוד בטרם פרץ הנגיף, וברחבי הארץ והעולם החלו אמנים רבים להתכונן להופעתם בישראל. הפסטיבל היה אמור להיפתח עם המופע "פנים אל מול פנים" של גידי גוב ויהודה פוליקר לרגל 30 שנה למופע המשותף שלהם. מופעים נוספים שתוכננו: רומיאו קסטלוצ'י עם היצירה "דמוקרטיה באמריקה"; אנחליקה לידל עם עיבוד ל"אות השני"; מתילד מונייה ואלן פולס בחגיגת המחול "הנשף"; ואמן הפלמנקו הספרדי אנדרס מארין במופע רב משתתפים.