האופרה הישראלית הודיעה היום (ה') כי כוכב האופרה הספרדי, פלסידו דומינגו יגיע לארץ וינצח על תחרות האופרה "אופראילה", על רקע תחקיר ההטרדות המיניות שפורסם נגדו אשתקד.
באוגוסט שנה שעברה, סוכנות הידיעות AP פרסמה תחקיר שכלל עדויות של תשע נשים שטענו כי דומינגו הטריד אותן מינית. לפי התחקיר, כוכב האופרה הפעיל לחץ על זמרות לקיים איתו יחסי מין בתמורה לקידום הקריירה שלהן. שבע מתוך תשע המתלוננות טענו שמסלולן המקצועי נפגע משום שלא נענו לבקשותיו. דומינגו אמר בתגובה כי ההאשמות "לא מדויקות כפי שהוצגו" והוסיף: "אני מאמין שכל יחסיי התקבלו בברכה והיו בהסכמה".
1 צפייה בגלריה
פלסידו דומינגו
פלסידו דומינגו
פלסידו דומינגו
(צילום: AP)
כחודש לאחר פרסום התחקיר דומינגו פרש מההופעות שתוכננו לו במטרופוליטן אופרה בניו יורק. אולם בחודשים האחרונים שב להופיע והוא עתיד להופיע ברחבי אירופה בחודשים הקרובים. הופעתו באופרה בברלין בחודש שעבר גררה אחריה מחאה של תנועת MeToo, אולם הלחץ לא הוביל לביטול המופע ודומינגו זכה לתשואות מהקהל, כך לפי דיווחים של כלי תקשורת בעיר.
דומינגו יגיע לישראל כדי לארח בבית האופרה בתל אביב את תחרות האופרה "אופראילה" שייסד לפני 28 שנים. התחרות שהתקיימה כבר בכל העולם, תגיע בפעם הראשונה לישראל בין ה-22 ל-28 באוקטובר. דומינגו ילווה את התחרות לכל אורכה וינצח על גמר התחרות לצד התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון.
דומינגו בן ה-79 נחשב לאחד ממוזיקאי האופרה המובילים בעולם. הוא זכה בפרסים רבים, בהם 14 פרסי גראמי, על פועלו כזמר אופרה ומנצח והופיע מעל הבמות החשובות ביותר בעולם. במהלך הקריירה היה אחראי על ייעוץ אמנותי וניהול של מקהלות אופרה רבות, בהן האופרה של לוס אנג'לס והאופרה של הלאומית של וושינגטון.
בכל שנה מתארחת התחרות בעיר אחרת בעולם וכבר הייתה בפריז, לונדון, מילאנו, מוסקבה, לוס אנג'לס ועוד. "אופראילה" היא אירוע מרכזי בעולם האופרה שמטרתו לגלות ולטפח זמרי אופרה צעירים בתחילת דרכם. בכל שנה פונים לתחרות כאלף מוזיקאים המעוניינים לקחת בה חלק וההשתתפות בה נחשבת לקפיצת מדרגה משמעותית בקריירה.
מהאופרה הישראלית נמסר בתגובה: "'אופראליה' היא התחרות היוקרתית והחשובה ביותר של זמרי אופרה צעירים אותה ייסד פלסידו דומינגו. לתחרות זו מגיעים עשרות מתמודדים מרחבי העולם בנוסף לבכירים רבים מעולם האופרה. זהו הישג גדול שתחרות בינלאומית זו, שהיא חג גדול לאמנות האופרה, תתקיים בתל אביב. הכתבות שפורסמו בעיתון בעניינו של פלסידו דומינגו לא הפכו עד היום לתלונה רשמית, לא נפתחה בגינן חקירה, לא הוגש כל כתב אישום ולא הוגשה גם כל תביעה אזרחית. אין מקום לערוך משפטי שדה, וכך גם נהגו בתי אופרה חשובים רבים בעולם אשר פלסידו דומינגו הופיע על במתם בחודשים האחרונים, ובהם לה סקאלה במילאנו, האופרה הממלכתית של וינה תיאטרון מרינסקי בסט. פטרבורג, האופרה הממלכתית של ברלין, בית האופרה של ולנסיה ועוד רבים אחרים".