בוקר טוב, סוכריות טופי מלוח מהממות שכמוכם. אמש (שבת) נפרדנו מדלית שסגרה חמש דקות שלמות בבית האח, מתוכן שלוש על מדי ב'. יחד איתה נאלצנו להיפרד מאובססיית הניקיון והכלים החד פעמיים המסעירה שלה, מחומר הגלם האופציונלי לעשרות פרקים מרתקים, שעות של משא ומתן אל תוך הלילה עם האח הגדול על סכו"ם מפלסטיק וחסות של המשרד להגנת הסביבה או לחלופין של חברה לייצור וזיקוק אקונומיקה למאכל אדם ("באריזה חדשה! ללא חומרים משמרים או צבע מאכל!"). תכלס היה עדיף שמי שישחרר אותנו מנוכחותו היה אופיר, שהעליצות המוגזמת שלו מסרבת לדעוך כמתבקש, אבל בסדר, לא נלך עם זה להאג. גם דלית הייתה מיותרת בדרכה, וככה גם נזכור אותה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
שלום ותודה על החיסכון בכלי חד"פ. דלית, רגע לפני הדחתה מ"האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
הדחה נוספת שלא הייתה היא כמובן זו של לינור, המתמודדת השנייה תוך שבועיים שחוזרת לבית אחרי הדחה, במה שמסתמן כתחביב החדש של "האח הגדול". הפעם זה היה - כמה נוח - כרטיס זהב שהטיס אותה לבית הצ'וקולד עוד לפני שרמי הספיק להזיל דמעה ולהגיד "אורן בוא נתפלש בגיגית טופי ואז תחבק אותי עד שאני ארדם". זאת הייתה הדחה של כלום ושום דבר, אנטיקליימקס שחתם פרק שכולו אנטיקליימקס אבל לפחות נתן לצופים שני דברים: קודם כל הידיעה שהנער רועי עוז (AKA האח הגדול) לא יוכל לצעוק יותר "כרטיס זהב! כרטיס זהב!" כשמישהו יודח, ושנית קיבלנו אינדיקציה מסוימת על הפופולריות של לינור מחוץ לבית האח. גם אם מדובר בהצבעת בזק - היא עדיין קיבלה פחות קולות מליאור הבלתי קיים או מקארין.
אישית אני מחבבת את הצימוד של לינור ורמי, אבל בעיקר בגלל רמי. לא הייתי עצובה לראות את לינור הולכת אבל הייתי עצובה לראות את רמי עצוב. אני מאמינה שלינור באמת מעניקה לו תמיכה חשובה בתוך הבית, ומצד שני סביר להניח שהוא היה מתגבר ופורח גם ככה - בין היתר הודות לנוכחות של אורן, הצעצוע החדש שקיבל בכניסה השנייה, שבהחלט עושה לו טוב. האח הגדול אולי סבור שהוא הרוויח את הכל בהדחה הזאת - גם העמיד את הוותיקים להדחה, גם לא הדיח אף אחד מהם וגם קיבל קצת רגעי קסם של זהבה עם הבן שלה, בן, אבל לטווח הארוך הוא רק תוקע מקלות בגלגלים של העונה הזאת, שתקועה ממילא.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
מי שלא מבזבזים זמן ומנסים להפיק את המיטב מהכניסה השנייה, איש איש בדרכו, הם כמובן קארין ודניאל. הוא ניסה לנשק אותה במה שמשול לחמש דקות אל תוך הדייט הראשון, היא הרחיקה אותו ורצה לספר לחברה כדי להבטיח את חזרתה למשחק. קצת עצוב לי שקארין שוב רוכבת על השטיק הקבוע שלה, כי דווקא בשבועות האחרונים הייתה תחושה שהיא מתחילה לצאת החוצה בתור עצמה, בהיעדר זכר בר כיבוש באזור, ודווקא את ה"עצמה" הזאת די חיבבתי. עכשיו היא חוזרת לדפוס של תחילת העונה וזה לא קל לצפייה. אני יודעת שאני צועדת אל תוך טריטוריה שכולה קרח דק ובכל זאת אני אסתכן ואתן את השני שקל שלי לגבי ה"סיטואציה" בין דניאל וקארין ששודרה בפרק של אתמול.
דניאל אכן פעל בצורה תלושה כשעשה פאסט פורוורד למערכת היחסים שלו עם קארין, אבל לזכותו אני חייבת לומר דבר אחד: קשה לפענח את קארין. אם אני שמה את עצמי במקום דניאל אני לגמרי רואה איך קארין משתפת פעולה עם המוב שלו, עד הדחייה עצמה. היא משגרת מבטים מזמינים מבלי להתכוון אפילו, כברירת מחדל. ונדמה שאיפשהו במהלך הדרך היה לה משבר אמון עם כל דבר שקשור במילים והיא פשוט ויתרה על האופציה הוורבלית. היא מכירה בערך שלוש מילים או שהיא פשוט חוזרת על המשפט שאמרו לה, מה שמקשה מאוד על הניסיון להבין אותה. דניאל אכן לא מכיר אותה ולכן פירש לא נכון את המסרים שלה. "אתה לא ברור"? לא, בואי תתעוררי ותריחי את הטופי, כפרה. אני הייתי משוכנעת שאת עומדת לצרפת את הבחור, אז אולי אין להתפלא שדניאל פירש לא נכון את "הסיטואציה". ולמען הסרת ספק אני מחדדת - "לא" זה "לא". אבל דניאל, סהרורי ככל שיהיה, לא ניסה לכפות את עצמו בשום צורה. ברגע שהוא הבין שמדובר ב"לא" הוא תפס את עצמו, לקח צעד אחורה, אכל סרטים יומיים-שלושה והתנצל. וודסטוק הנשיקה שלא הייתה, שקארין חגגה אותו אחר כך עם כל מי שהצליחה להעלות על הטריפ שלה, אפעס, היה קצת פחות נעים.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
קצת פחות נעים. קארין ודניאל מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
אבל זה עבד, וקארין הרוויחה זמן מסך והריצה את המניות שלה בתוך הבית ומחוצה לו, ואם יורשה לי להמר - היא עשתה את זה בלי לשרוף את מערכת היחסים העתידית שלה עם דניאל - גרסה משופרת לאין ערוך של דיוויד - שמן הסתם תקרה בשלב כזה או אחר, כי כמו בשוק ההון מדובר ברווח נקי לכל הצדדים. מי שלא צריכה להתאמץ כדי לזכות באהדה, או אם לדייק - צריכה להקפיד ולא לעשות כלום כדי לקבל אותה, היא זהבה. זהבה שהאח לא בוחל במאמצים לייצר עבורה הפעלות משל הייתה קייטנית משועממת – מסרים מהמשפחה, הופעות חיות בחצר, אינפורמציה מבחוץ על הצלחתה המקצועית. זהבה שבכל כניסה שלה לחדר האח היא מתוודה בדמעות שהיא נכנסה לבית כדי להראות שהיא בעצם בן אדם שמח, אבל האח, להכעיס, משגר אלינו רק פריימים שלה בוכה.
ואני מתחילה לשאול את עצמי - במחילה, כן? כי משום מה זהבה פופולרית להדהים, ומצד שני לכל עונה יש את הלמלם הזה שפשוט לא מתעמת עם כלום, ולכן כולם עפים עליו ומחבקים אותו - אם זהבה היא באמת אישה שמחה או שהיא רק מדמיינת את זה ומתחת לחזות העצורה והנוגה מסתתרת אישה עצורה ונוגה. אין לי ספק שאם כן, יש לה את כל ההצדקות להיות כזאת, שכן נסיבות החיים שלה לא האכילו אותה דבש. אבל חלק מהעניין הוא להיישיר מבט אל המראה ולדעת מי את, ובית האח הוא דווקא מכשיר מצוין למטרה הזאת. המראה מגדילה ומקצינה כל כך שאין לך ברירה אלא להבין את מי אתה רואה בה. שיהיה לה בהצלחה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
שמחה או בעצם עצורה ונוגה? זהבה בן מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
ובהצלחה גם לכל החדשים, שרוצים להיות הקאובויים שיצליחו לרסן את הסוס הפראי יהודה. כולם קופצים עליו כשהוא מתעצבן כדי להשפיע עליו מחוכמת החיים שלהם ומתבונת הרחוב שהם הביאו איתם, כדי להיות אלה שיגידו לו את המשפט שיהפוך אותו מפסיכופת לכאורה לאיש ידידותי ורגוע. ועל זה יש לי רק דבר אחד להגיד לכם, חחחחחחח. תהיו חזקים.