הקריאות לייצוג שוויוני הגיעו כנראה גם להפקת הריאליטי האמריקאי הידוע "הרווק", ובאחת העונות הקרובות של התוכנית ילוהק לתפקיד הנחשק לראשונה גבר שחור. זאת לאחר שבעבר, נבחרה רק אישה שחורה אחת לתפקיד "הרווקה". כך הודיעה רשת ABC בסוף השבוע.

1 צפייה בגלריה
מאט ג'יימס, "הרווק"
מאט ג'יימס, "הרווק"
מאט ג'יימס, "הרווק"
(צילום: CRAIG SJODIN/ABC)

כידוע, "הרווק" מגייסת בכל עונה גבר או אישה נחשקים, ולצדם שורה של מתמודדות או מתמודדים הנאבקים על לבם. כעת הוחלט כי בעונה הבאה הרווק בר המזל יהיה מאט ג'יימס בן ה-29, מצפון קרוליינה - סוכן נדל"ן, יזם, פעיל קהילתי ושחקן פוטבול בעברו. במקור, הוא לוהק כאחד המתחרים בעונה שאמורה הייתה להיות משודרת בקרוב - אך צילומיה נדחו בעקבות הקורונה. ב-ABC ניצלו את ההפוגה כדי ללהק אותו מחדש.
"קיבלנו הזדמנות להכיר את מאט, והסכמנו שהוא יהיה רווק מושלם", אמרה נשיאת רשת ABC, רייקי בורק. "אנחנו מכירים בכך שיש לנו אחריות לוודא שסיפורי האהבה שאנחנו מראים על המסך מייצגים את העולם שבו אנחנו חיים, ואנחנו גאים לשרת את הקהל שלנו. זוהי רק ההתחלה, ונמשיך לנקוט פעולות שקשורות לגיוון בתוכנית הזו".
המפיקים בפועל של "הרווק" פירסמו גם הם הודעה, בה אמרו כי הם "נרגשים" מההתקדמות. "אנחנו מודעים לכך שיש לנו אחריות לחוסר הייצוג של אנשים שאינם לבנים בתוכנית שלנו, ומבקשים לעשות שינויים משמעותיים בנושא, כדי להתקדם הלאה. אנחנו עושים צעדים חיוביים כדי להגביר את הגיוון בקרב המתמודדים, צוותי העובדים והכי חשוב, במערכות היחסים שאנחנו מראים בטלוויזיה".
הצעד המתבקש של רשת ABC מגיע לאחר ביקורת ממושכת שמשמיעים צופי התוכנית מאז עלייתה לשידור ב-2002. המבקרת הבולטת ביותר היא רייצ'ל לינדזי, ששימשה בעבר בתפקיד "הרווקה" בעצמה - והייתה האישה השחורה הראשונה והאחרונה עד כה שזכתה לכך. זאת למרות שעד כה צולמו 15 עונות של "הרווקה" ו-24 עונות של "הרווק". בפוסט שפירסמה בבלוג שלה לפני מספר ימים האשימה לינדזי את התוכנית ב"גזענות שיטתית", ואמרה כי תפסיק לשתף פעולה עם ההפקה באופן מוחלט - אלא אם ייעשה צעד הולם. כעת, הצעד הזה נעשה.