העונה הנוכחית של "האח הגדול" מתקרבת לשיאה, ובניגוד לרצון הפקת התוכנית, שני המתמודדים הבולטים במישור הפוליטי - יחזקאל בגדדי ורונית לוי (המכנה את עצמה "רונית הביביסטית") מצאו את עצמם מחוץ לבית. אבל מי שזכור היטב מהעונה הקודמת כמתמודד בעל אג'נדה פוליטית הוא ניר אבישי כהן, שהודיע הבוקר (א') על הצטרפותו למערכת הפוליטית.
כהן מעמיד את עצמו לבחירות פנימיות במפלגה "הדמוקרטית" החדשה שהוקמה, ואם ייבחר בפריימריז ינסה גם להגיע לכנסת.
3 צפייה בגלריה
האח הגדול
האח הגדול
אם ייבחר בפריימריז - ינסה להגיע גם לכנסת. כהן מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
"החשיפה ב'האח הגדול' יכולה לעזור לי בבחירות לכנסת", הוא סיפר ל-ynet, "כבר לא מעט חודשים אנשים שואלים אותי מתי אני רץ, וזה שהייתי בסלון של אנשים במשך שלושה חודשים וקיבלתי חשיפה יכול לעזור לי בהחלט".
את המפלגה שבמסגרתה יתמודד כהן הקים פרופ' אודי שפירא, והיא תנסה לקבע את מעמדה בגוש השמאל הישראלי, למרות ריבוי המפלגות שם. "המפלגה קמה מתוך מחאה. האנשים הבינו שאי אפשר לתת למחאה הזאת לחלוף, יש פה מאות אלפי אנשים שיצאו לרחובות בחודשים האחרונים והבינו שהמצב חייב להשתנות, גם בתוך השמאל. לא לומר 'רק לא ביבי'".
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
"מאות אלפי אנשים הבינו שהמצב חייב להשתנות". כהן מתוך "האח הגדול"
(רשת)
יש המון מפלגות חדשות בגוש המרכז-שמאל. אין חשש שלא תעברו את אחוז החסימה? "גם כשהמחאה התחילה עמדו חמישה אנשים, ואז הצטרפו עשרה אנשים. גם להם אמרו שזה יומרני ולאט-לאט זה תפס תאוצה. אני מאוד מאמין ברעיון הזה. יחד עם זאת, החלטנו במפלגה שאם שבוע-עשרה ימים לפני הבחירות נראה שאין סיכוי לעבור את אחוז החסימה - לא נרוץ, אנחנו לא נבזבז קולות למחנה השמאל".
אתה מאמין שבסופו של דבר תגיעו לכנסת? "אנחנו נגיע לכנסת. אם לא הייתי חושב ככה - לא הייתי שם את השם שלי".
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
"לא נבזבז קולות למחנה השמאל". כהן מתוך "האח הגדול"
(מתוך "האח הגדול")
מה אתה עושה בחיים שאחרי "האח הגדול"? "אני מרצה המון בפני מכינות ובתי ספר. העיסוק המרכזי שלי הוא פוליטיקה, למרות שאין שכר בצד הדבר הזה. אבל כלכלית אני בסדר".
אתה צופה בעונה הזאת של "האח הגדול"? "אני צופה לפרקים, לא צופה אדוק. אני מתעדכן הרבה ברשתות החברתיות. יש שם דמויות מעניינות, ייחודיות. הדבר הזה של 'האח הגדול' תמיד מעניין, ציפיתי שהעונה תהיה יותר פוליטית ומרגיש לי שזה התפספס".