איתן ליפשיץ, מוותיקי שדרני גלי צה"ל, הלך לעולמו הלילה (שבת) והוא בן 75.
ליפשיץ היה ממייסדי התכנית "שעה קלה על כלכלה", והגיש את התכניות "מחשבות בע'מ" ו-"יש עם מי לדבר". "גלי צה"ל כואבת את לכתו של איתן ליפשיץ זכרו לברכה, איש גלי צה"ל, מהקולות הבולטים והנחרצים שליוו את שידוריה לאורך השנים", ספד לו מפקד גלי צה"ל, שמעון אלקבץ. הוא הוסיף כי ליפשיץ היה "מטובי העיתונאים, שלפני הכל התאפיין בנעם הליכות וחדות מחשבה. יהי זכרו ברוך״.
1 צפייה בגלריה
איתן ליפשיץ
איתן ליפשיץ
איתן ליפשיץ ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
גם חברו של ליפשיץ, משה שלונסקי, מפקד גלי צה"ל לשעבר ומי שהגיש עמו בעבר, ספד לו. "גלי צה"ל נפרדת מעיתונאי, איש עסקים וחובב תרבות אדוק בתחומי הציור הפיסול והמוזיקה. לאורך שנים, בלט בתחנה בפתיחות, באומץ, ביכולת לבקר כל מוסד או אישיות ובאהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל על כל מוסדותיה. ללא מורא ופחד. תמיד בלט ביחס חם לחיילים הצעירים וגידל תחתיו שורה של עיתונאים ואחרים, שפנו לתחומים אחרים והצטיינו בהם. שנים ארוכות שמר עמם על קשר. גלי צה"ל נפרדת היום מעיתונאי אמיץ, מקצוען, אישיות צבעונית מקורית ונדירה במקומותינו".
אהוד גרף, גם הוא מוותיקי גלי צה"ל, ספד לליפשיץ: "גישתו השידורית התאפיינה בניסיון עקבי למצות את שיחותיו עם המאזינים שבקשו להציג עמדה בענייני היום. שאלותיו היו נוקבות ונקודת המוצא שלו הייתה כי המובן מאליו, לכאורה, אינו כזה. מאחורי חזות נחרצת וגישה עיתונאית חקרנית עמד אדם רגיש, משכיל ואוהב תרבות. ככל שהכרתי אותו הוא אהב את הספר, הציור והמוזיקה. הוא היה כלכלן בהשכלתו, עיתונאי ושדר ומאוחר יותר איש עסקים. אך כאמור את כל אלה ליוותה תדיר אהבתו הגדולה לאמנות לסוגיה. תשלובת אנושית לא שכיחה״.