ביום בהיר אחד הגיעה לתיבת הדואר הנכנס של מפיקות הטלוויזיה שולה שפיגל ודנה עדן מייל עם הכותרת "טהרן". מאז, החיים של השתיים השתנו, ונוצרה אחת מהסדרות המצליחות ביותר בטלוויזיה הישראלית, כולל עסקת ענק של מיליוני דולרים עם ענקית התוכן אפל. "באותה תקופה זה היה נראה כמו משימה בלתי אפשרית כלכלית", הן משחזרות את תחילת דרכן בריאיון לפודקאסט "מחוץ לפריים" מבית ynet radio, "גם לשים בפריים-טיים שפה כמו פרסית היה חלק מהחשש. זה פרויקט שהיה מאוד קשה להרים אותו. ניסינו למכור את זה לכל גופי השידור בארץ, וכולם אמרו לא".
1 צפייה בגלריה
יוצרי טהרן עם פרס האמי הבינלאומי
יוצרי טהרן עם פרס האמי הבינלאומי
יוצרי טהרן עם פרס האמי הבינלאומי
(צילום: AFP)
שולה שפיגל היא אחת מהמפיקות הוותיקות והמצליחות בישראל, ולפני שנים היא חברה למפיקה הצעירה דנה עדן והשתיים הפיקו לא מעט סדרות טלוויזיה והפקות דוקומנטריות. אולם הדרך לא תמיד היה פשוטה עבור השתיים. וכעת הן חוזרות אל הרגעים הקשים שבדרך להצלחה - כולל הרגע שנאלצו לקחת התחייבויות כלכליות אישיות כדי שהסדרה שמצולמת ביוון תצא לפועל. "ביוון יש חוק להחזרי מס להפקות זרות, היינו צריכות לקבל את הכסף, בגלל הקורונה לא עבדו שם כמה חודשים וזה לא אפשר לנו לקבל אותו, אלא בעיכוב של חצי שנה. חיינו בסרט באותה התקופה, נשארנו בפערים תזרימיים של מיליוני שקלים".
אבל שפיגל ועדן האמינו במוצר שלהן והחליטו לקחת הימור גדול. "משכנתי את הבית שלי כדי להפיק את 'טהרן' ולהשלים את הצילומים. אנחנו משוגעות שתינו, אופטימיות חסרות אחריות ולוקחות על עצמנו סיכונים מטורפים. הסתרתי את זה מהילדים שלי, לא רציתי לגלות להם".
כמה חודשים מאוחר יותר צמד המפיקות הבינו כי ההימור שלקחו היה נכון - אחרי משא ומתן ארוך עם ענקית התוכן אפל, נחתמה עסקה בשווי מיליוני דולרים, שבה נרכשה הסדרה. "הייתה תחושה של אושר עילאי", נזכרת שפיגל, "זה היה בלתי יאומן", הוסיפה עדן, "זו הייתה עסקה בקנה מידה שלא נשמע לסדרות ישראליות עד אז".
העסקה הזאת שינתה את החיים שלכן? שפיגל: "לחלוטין".
מאז עברו הרבה מים בנהר ו"טהרן" נמצאת בעיצומי הפקת העונה השלישית, כששחקנים בקנה מידה הוליוודי כבר לקחו בה חלק, גלן קלוז בעונה השנייה ויו לורי בעונה השלישית. בתוכנית "מחוץ לפריים", שתי המפיקות מרחיבות על העבודה עם הגלאם ההוליוודי והעשייה של הסדרה מאחורי הקלעים. האזינו לתוכנית המלאה.
בכל יום חמישי בשעה 12:00 ב-ynet radio רן בוקר עם כל מה שלא בוער לתקשורת הישראלית לסקר
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים