צפרא טבא, חלמוני-ביצה עשויים למחצה שכמוכתם. אמש (ד') חצתה ברית הנשים את הרוביקון הפרטי שלה והדיחה את דודו אוואט אל מחוץ למשחק. זה דרש לא מעט התאמות תוכנה וקוד מצד ג'קי כדי שתצליח לרשום על הפתק את שמו של הבסטי שלה מתחילת המשחק, וגם לא מעט הצדקות, יומרות מוסריות ונאום שכנוע עצמי אינטנסיבי אחד במועצת השבט שנעץ את הסיפור. דודו עבר ישירות לווילת המושבעים בלי לעצור בבקתה, שם הוא כנראה יגבש סופית את המשנה הקולינרית העדתית שלו, שלמדנו להכיר מחשבון הטוויטר שהוא מנהל מאז שחזר מהצילומים.
השאלה אם המהלך הזה היה נכון אסטרטגית עבור ג'קי - אם דודו הוא קול בטוח עבורה בהצבעה על השורד האחרון או שעדיף היה לה לשבת איתו בגמר - כבר לא עולה אפילו על פני השטח. זאת משום שכל השאיפות הצנועות של מתמודד זה או אחר לנצח את הגמר נרמסו, ועדיין נרמסות, על ידי ויכוחים על פמיניזם, נשים מוחלשות, נאמנות, חברות אמת ובוגדנות. נושאים חשובים מאוד כשלעצמם אבל סליחה, מלצר, מה הם עושים במרק האסקפיזם שלי?
כתבות נוספות בנושא:
למרבה האירוניה מי שנשאר לשחק את המשחק הוא דווקא האיש שלא ידע שהוא כזה. בזמן שדודו פתח פה ג'ורה על ג'קי וטען ש"אנשים אחרים" אמרו שהיא שקרנית, דנדן ישב בבקתה שלו וחשבן חשבונות. דנדן הבין שאם הוא רוצה להישאר בבקתה ולחזור למשחק הוא צריך לוותר על הברית הגברית שכוללת כרגע את דודו וזוהר, שמשון ויובב של העונה, ולהבטיח לנשים, שהן הרוב, שהוא ישתף אתן פעולה תמורת הבטחה להשאיר אותו בבקתה. הוא ידע שאין לו סיכוי להישאר בבקתה אם אחת הנשים תודח, מפני שהשאר יעניקו לה את יתרון המאזניים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
התחיל לשחק באיחור. דנדן מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
כפי שאבחנה אלה, דנדן התחיל לשחק את המשחק באיחור, אבל תודה לאל שהישרדות סלואו מואשן הנוכחית (שבזמן שהיא משודרת הישרדות ארצות הברית כבר הספיקה לשדר עונה שלמה, להמתין חצי שנה ולעלות עם העונה שאחריה), התחשבה ונתנה לו את כל הזמן שבעולם כדי להסתגל. דנדן זכה בעוד זמן בקתה בתמורה לעזרה בהדחה של דודו, אלוהי המוסר, ששימש כפי הנראה כסוג של מתאם בין ג'קי לשלוחות הגבריות של העונה כמו קובי או יהונתן. לא אבדה גדולה מידי למשחק מאחר והגבר היחיד שנשאר בשבט הוא זוהר שטראוס, האיש שג'קי לא זקוקה לעזרה בתיווך ביניהם, והיא יודעת איך לשטות בו ישירות.
דודו לא הלך בלי להילחם על המקום שלו במשחק, אבל ההצעה שלו, שפרטה על רגשות האשם של ג'קי, לא הייתה יצירתית מספיק. הוא הציע לפרוש בהדחה הבאה אם שירה תודח במקומו בהדחה הנוכחית, בטענה שהמהלך הזה ישפיל אותו פחות כי הוא יהיה שותף מלא לו. אבל האופן שבו הוא הציג את הטיעונים שלו בפני ג'קי ואודליה היה תצוגת תכלית של כל מה שפגום בתפיסה שלו ושל זוהר את הנשים שמשחקות לצידן. "הראית שאת אשה חזקה, העברת את המסר, די עם המשחקים האלה", בחירת מילים עגומה שיותר מהכול מקטינה ומרחיקה את האדם שמולך במקום לקרב אותו, בלי קשר להיותו אישה. אם אתה לא מסוגל, אפילו למראית עין, לספק לבנאדם שאתה מדבר איתו תחושה שאתה מכבד את מה שיקר לו, אז לא הבנת כלום, דודו סנואו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
נעה בסלואו מושן. מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך, רשת)
לא פשוט לעקוב אחרי העונה הזאת ולא לאמץ את הלך הרוח הנכון. העונה הזו טיפסה על עץ כל כך גבוה שעכשיו היא מיותרת אפילו יותר מכנף ציון, מטוס מפואר שעלה לנו 700 מיליון שקלים והפך לפיל לבן שכבר יקר מידי להשמיש. הניסיון האגרסיבי להטעין את העונה במשמעות שהיא מעבר למה שכתוב בתנ"ך של הפורמט - כלומר משחק אסטרטגי מעניין עם זיקה ליכולות חברתיות ולחשיבה קדימה - רק כדי להצדיק את האורך הבלתי נסבל שלה, הוציא ממנה את כל הכיף.
כל מי שהעמיד אי פעם מכונת כביסה יודע: צריך לדעת מתי להפסיק לדחוס אחרת כל המכונה יוצאת מטונפת. ההפקה לא בחלה בשום פרובוקציה. מזרחים ואשכנזים? תעמיסו. אפליית נשים? יאללה, בפנים. פריפריה? פוליטיקה? Bring in On. ובינתיים המכונה נאנקת תחת כובד המשקל שהיא לא בנויה אליו, והרייטינג מדבר. אל השלב שבו חישובי המושבעים מתחילים לתפוס תאוצה נגיע עם הלשון בחוץ, תשושים ומתפללים לחילוץ. בפרק הבא: זוהר שטראוס מוצא כרטיס זהב בשוקולדה שלו, בדיוק בזמן כדי לשרוד במשחק. תהיו חזקים.