השחקנית המועמדת לאוסקר ולטוני מלינדה דילון, שגילמה את אם המשפחה גברת פארקר ב"סיפור חג מולד" (1983) והופיעה בין היתר ב"מגנוליה" ו"מפגשים מהסוג השלישי", הלכה לעולמה בחודש ינואר האחרון בגיל 83.
2 צפייה בגלריה
מלינדה דילון. מתוך "מפגשים מהסוג השלישי"
מלינדה דילון. מתוך "מפגשים מהסוג השלישי"
מלינדה דילון. מתוך "מפגשים מהסוג השלישי"
דילון זכורה הודות למספר תפקידים במהלך הקריירה הארוכה שלה, ביניהם כג'יליאן גארנר ביצירת המופת של סטיבן ספילברג "מפגשים מהסוג השלישי" (1977), שסידר לה מועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקנית המשנה. היא קיבלה מועמדות נוספת באותה קטגוריה ארבע שנים מאוחר יותר על דמותה של טרזה בסרטו של סידני פולאק "ללא כוונת זדון". בנוסף היא הייתה מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה ב"נועד לתהילה" של האל אשבי.
כאמור, היא אחת הדמויות המוכרות והזכורות ביותר בכל בית בארצות הברית בזכות הקלאסיקה "סיפור חג המולד" של בוב קלארק. בהמשך הקריירה שיחקה גם ב"הארי וההנדרסונים", "קפטן אמריקה" (1990) ו"נוע לשטח אפס" לצד מרטין שין ואמיליו אסטבז. תפקידה המשמעותי האחרון הזכור היה בסרטו המוערך של פול תומאס אנדרסון מ-1999, "מגנוליה".
2 צפייה בגלריה
מלינדה דילון. מתוך "מגנוליה"
מלינדה דילון. מתוך "מגנוליה"
דילון. מתוך "מגנוליה"
(צילום: gettyimages)
היא החלה את הקריירה שלה כשחקנית תיאטרון וקומיקאית בשיקגו. דילון שיחקה ב"מי מפחד מווירג'יניה וולף" המקורי מ-1962, וקיבלה עליו מועמדות לפרס טוני.
היא הייתה נשואה לשחקן ריצ'רד ליברטיני והשניים התרגשו ב-1978. דילון הותירה אחריה בן אחד, ריצ'רד ליברטיני ג'וניור.