סטודנטים מבית הספר לאמנויות בצלאל זועמים על ההנהלה שלטענתם אינה פועלת נגד סטודנטים ערבים המביעים תמיכה במתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. סטודנטית סיפרה ל-ynet כי באחד המקרים אף טרחה דיקנית הסטודנטים והפצירה בה להסיר סטורי שבו הביעה מחאה על התנהגות הסטודנטים הערבים בימים קשים אלו.
אינה, שסיימה את לימודיה בבצלאל השנה, נתקלה בפוסט של סטודנטית ערבייה ובו טקסט שתומך לכאורה במעשים הנתעבים של חמאס - וביקשה לעשות לה שיימינג ברשת ושיתפה את הכיתוב עם ביקורת. הסטודנטית הערבייה ביקשה ממנה להסיר את השיתוף ואף פנתה לדיקנית הסטודנטים.
אינה נדהמה לקבל שיחת טלפון מאותה דקנית סטודטנים שהפצירה בה להסיר את השיתוף, זאת בנימוק שהסטודנטית לא התכוונה ולא הבינה מה היא משתפת. "הדקנית יצרה איתי קשר וחזרה ואמרה שהיא לא תומכת ושהיא מזועזעת מהמצב", סיפרה אינה, "אבל מוזר שהיא התקשרה, במיוחד כשמעולם לא דיברנו בעבר וניסתה לשכנע אותי שהסטודנטית שהביעה תמיכה בחמאס ושמחה על הטבח הנורא שקרה, לא הבינה מה היא משתפת - וכאשר הבינה מחקה ישר את הסטורי".
"איך ניתן לומר שהיא לא ידעה מה היא מפרסמת ומה ההקשר של זה, שעות לאחר שהחלה הלחימה וכבר היה מושג, לפחות ראשוני, של ממדי האסון? אפילו לשומרי השבת היה מושג מסוים בשעות האלה על ממדי האסון, מעבר לכך שלא משנה מה היו ממדיו, תמיכה בטרור לא לגיטימית באף אסון אפילו אם היה מדובר באסון 'קטן'. הסטודנטית תומכת הטרור כמובן לא מחקה את הסטורי. הזוי בעיניי שדקנט הסטודנטים מתאמץ כל כך 'להלבין' סטודנטים ובוגרים תומכי טרור".
עוד אמרה בכאב כי "בצלאל בוחרת להתערב אקטיבית, בצורה בוטה ומאיימת, בשיחות טלפון אישית לסטודנטים שהעזו למחות נגד סטודנטים אחרים שבחרו לתמוך בטרור בשעה הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל זה המון זמן.
"בצלאל ממשיכים לדבר בביטויים ומושגים של 'מרחב משותף' כשהצד השני מתבטא בתמיכה בטרור ושמחה לאיד בפני מאות הרוגים. אין מרחב משותף עם אנשים כאלה. הסטודנטיות תומכות הטרור פנו לדקנט במטרה לקבל תמיכה, היות והתרגלו שיש להן צידוד מצד בצלאל, כמו בפעמים נוספות בעבר. למעשה, במעשים אלה, בצלאל בוחרת צד".
לדבריה, מצופה מבצלאל לנהוג כמו אוניברסיטת חיפה שפרסמה כי השעתה ארבעה סטודנטים בשל תמיכה בטרור. גם סמינר הקיבוצים הוציאו הודעה שלא יסבלו ביטויי הסתה או תמיכה ושמחה בפגיעה בחיי אדם.
סטודנטית נוספת שכאבה את התמיכה במחבלים כתבה: "מאז שנה א' אני רואה ציורים של עיסאוויה, אני שומעת על כיבוש, על מיעוט, והנה אנחנו, מסיימים שנה ד' וגם במציאות הזויה, שלקוחה מתוך סרט, אני צופה בסטודנטים שחלקו איתי את ספסל הלימודים, מביעים תמיכה בחמאס ובפעולות האימה והזוועות של היממה האחרונה.
"אז אני לא גויסתי למילואים ולא יכולה להילחם, אבל זו המלחמה שלי. הלוואי שבבצלאל יפקחו כבר עיניים, אולי כשהסיוט הזה ייגמר גם יימנעו מהם לקבל תואר שלא מגיע להם".
סטודנטית נוספת, שירה, אמרה ל-ynet: "יש הרבה סטודנטים ערבים שמעלים פוסטים שמעודדים טרור ופשעי מלחמה ושמחים על המצב במדינה. באוניברסיטת חיפה השעו את הסטודנטים שהעלו פוסטים כאלו ואצלנו בבצלאל כמובן לא עושים דבר, שלחו רק מכתב. זה כבר לא כמו פעם, זה עידוד של פשעי מלחמה ושמחה על המצב שלנו. אנחנו לא מוכנים ללמוד איתם ומבחינתנו כל עוד לא מוציאים אותם מהתואר אנחנו לא ממשיכים ללמוד במוסד כזה".
מבצלאל נמסר בתגובה: "קהילת האקדמיה בצלאל מאוחדת בזעזוע העמוק מן הטבח הנורא והמחריד בחפים מפשע, ילדים, צעירים ומבוגרים, חיילים ואזרחים. בימים האחרונים מגיעים אלינו דיווחים על פרסומים שהעלו סטודנטים בודדים ברשתות החברתיות ומבטאים תמיכה בטרור ובפגיעה בחפים מפשע. אנו בתהליך בדיקה של כל דיווח ונפעל בעניין בחומרה.
"על פי המצטייר כרגע, במרבית המקרים אין מדובר בסטודנטים הלומדים היום בבצלאל. אנו מגנים בחריפות כל ביטוי תמיכה בטרור ולא נכיל כל אמירה התומכת במעשים ברברים ונקלים אלו. בכל מקרה בו יתברר כי סטודנט/ית בבצלאל ביטאו תמיכה בטרור, ולו ברמיזה, יחל הליך משמעתי בנושא וינקטו צעדים. אנו נחושים להמשיך לקיים מרחב אקדמי מגוון, לשמר ולהבטיח את תחושת הבטחון של כלל חברות וחברי הקהילה".