אחרי יותר מ-50 שנות פעילות, להקת אירוסמית' הכריזה על סיבוב הופעות אחרון, כך מדווחת היום (ב') סוכנות הידיעות AP.
2 צפייה בגלריה
סולן אירוסמית' סטיבן טיילר
סולן אירוסמית' סטיבן טיילר
סולן אירוסמית' סטיבן טיילר
(צילום: ירון ברנר)
חברי הלהקה פרסמו היום את התאריכים לטור שייקרא Peace Out ("היו שלום" בתרגום חופשי) ויכלול 40 הופעות, ייפתח בפילדלפיה ב-2 בספטמבר ויסתיים ב-26 בינואר במונטריאול. הלהקה תשוב לבוסטון, העיר שבה נוסדה, להופעה בערב השנה החדשה (2024).
"אני חושב שהגיע הזמן", אמר הגיטריסט ג'ו פרי ל-AP, והוסיף שהלהקה, הכוללת את הסולן סטיבן טיילר, הבסיסט טום המילטון, המתופף ג'ואי קרמר והגיטריסט בראד וויטפורד, למדו הרבה על הפקה מהמופעים הקבועים שקיימו בלאס וגאס בשנים האחרונות.
כשכל אחד מחברי הלהקה כבר חצה את מחסום גיל 70, וטיילר, המבוגר ביותר בחבורה, כבר בן 75 - נראה שהגיע הזמן להיפרד. "זו הזדמנות לחגוג את 50 השנים שהיינו פה", שיתף פרי. "אי אפשר לדעת עוד כמה זמן כולם יהיו מספיק בריאים בשביל לעשות את זה. עבר הרבה זמן מאז שיצאנו לסיבוב הופעות של ממש. היו לנו את ההופעות בווגאס, וזה היה מעולה, אבל אנחנו מתרגשים לחזור לדרכים".
טיילר ופרי ציינו כי הלהקה מצפה לחזור לקלאסיקות הרוק הרבות שנמצאות בקטלוג המפואר שלה, בהן Crazy Janie's Got a Gun ו-Livin' on the Edge.
2 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
"אנחנו פותחים את תיבת פנדורה למעריצים שלנו בפעם האחרונה ב-Peace Out", הצהיר טיילר, כשהוא מתייחס לאלבום האוסף המשולש המאגד את יצירות הלהקה משנות ה-70 וה-80, שנקרא Pandora's Box ויצא ב-1991. "אנחנו מוציאים את כל הצעצועים מעליית הגג. תתכוננו", הוא הוסיף.
מי שייעדר מסיבוב הפרידה הוא המתופף ג'ואי קרמר, שעדיין חבר בלהקה, אך לקח הפסקה כדי "להתמקד במשפחתו ובבריאותו". במקומו, יצטרף המתופף ג'ון דאגלס.
להקת אירוסמית' התחילה את פעילותה ב-1970 ועד מהרה הפכה לאחד מהרכבי ההארד-רוק הפופולריים והמצליחים בארצות הברית. היא שילבה ביצירתה אלמנטים של בלוז, רוק ומטאל, ובאמתחתה 15 אלבומים, ארבעה פרסי גראמי ומיליוני מעריצים ברחבי העולם.
הלהקה ידעה עליות ומורדות לאורך השנים בעיקר בשל בעיות אישיות של חברי הלהקה והתמכרותם לסמים של הסולן והגיטריסט, עימם הם נאבקים שנים ארוכות. טיילר אף אושפז בגמילה לפני שנה בדיוק, ובעת האחרונה שמו עלה שוב לכותרות בעקבות האשמות על תקיפה מינית של נערה בת 16 שהתרחשה בשנות ה-70.
עוד ב-2017 הלהקה הכריזה על סיבוב הופעות, שהיה אמור להיות האחרון שלה ונקרא "אריבדרצ'י" (להתראות באיטלקית), שבמהלכו אף הופיעה בישראל - אולם זה נקטע בעיצומו עקב מצבו הרפואי של טיילר.