עורך מגזין האמנות הנחשב Artforum, דייוויד ולסקו, פוטר שלשלום (ה') מתפקידו בעקבות מכתב פתוח שפרסם שהביע תמיכה בפלסטינים והתעלם מאירועי ה–7 באוקטובר. מטעם המגזין נמסר כי ההחלטה לפרסם את המכתב הייתה שגויה.
1 צפייה בגלריה
Artforum
Artforum
Artforum
(צילום: באדיבות Artforum)
על המכתב שפורסם בשבוע שעבר במגזין והביע תמיכה בפלסטינים חתמו אלפי אמנים, אוצרים וחברים מקהילת האמנות העולמית. "אנו תומכים בעצמאות ושחרור פלסטין", נכתב. "יש להפסיק את ההרג והפגיעה בכל האזרחים. אנו קוראים להפסקת אש מיידית, העברת סיוע הומניטרי לעזה והפסקת שותפותם של גופי השלטון במדינותינו בהפרות חמורות של זכויות אדם ופשעי מלחמה".
בין החותמים ישנן גם הצלמת היהודייה נאן גולדין, החוקרת היהודייה־אמריקאית ג'ודית באטלר, האמנית האמריקאית קארה ווקר והאמן הסקוטי פיטר דויג. המכתב פורסם בין היתר גם באתרי אמנות מובילים בעולם כגון The Art Newspaper.
ביום חמישי פרסם המגזין הצהרה פומבית שמתחה ביקורת על מכתבו של ולסקו וביקש לומר כי המכתב "הובן שלא כהלכה כעמדה רשמית של המגזין בנוגע לנסיבות גיאו־פוליטיות רגישות ומורכבות". המכתב המקורי נמחק מחשבון האינסטגרם של Artforum זמן קצר לאחר שפורסם.
ולסקו, שהחל לעבוד ב־Artforum ב-2005 בתור עוזר ומונה לעורך הראשי ב-2017 הגיב על פיטוריו שהגיעו בעקבות פרסום המכתב ואמר "אין חרטות. אני מאוכזב מכך שהמגזין, שתמיד עמד על חופש הביטוי ועל השמעת קולותיהם של אמנים שונים, נכנע ללחצים מבחוץ".