פרסום ראשון: סוכן הדוגמניות שי אביטל, שלא שב לישראל כבר למעלה מחודשיים, מאז הוזמן לחקירה במשטרה בחשד לביצוע עבירות מין, התבקש הערב (ג') שלא להגיע יותר לבית חב"ד בבודפשט.
1 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
כאמור, אביטל מדלג בין מדינות כבר מספר שבועות, ולאחרונה מצא את מקום מושבו בבודפשט. העיתונאי חיים אתגר, מגיש התוכנית "חשיפה", נסע לבודפשט על מנת לאתר שם את סוכן הדוגמניות, שנגדו הוגשו 26 תלונות במשטרה בחשד לעבירות מין. אתגר העיר את תשומת ליבם של אנשי חב"ד במקום - ואלה בתגובה החליטו להעביר מסר לאביטל שהוא אינו אורח רצוי יותר בבית חב"ד בבודפשט.
"אני לא אדם פרטי אלא חלק מתנועת חב"ד העולמית ואנחנו מחויבים לפעול על פי קודים אתיים וערכי התורה", נמסר ל-ynet מטעם הרב שמואל גליצנשטיין, "חב"ד היא תנועה שמטרתה לספק יהדות במאור פנים לכל יהודי באשר הוא. זהו תפקידי ואותו אני משתדל למלא על הצד הטוב ביותר. יש משטרה ובתי משפט והם פועלים בתחום שלהם. אגב, בכל מקום בעולם יש גם משרת רב בית סוהר שעובד אפילו מול אסירים מורשעים".
עוד נמסר מטעם הרב גליצנשטיין: "אין לי עם שי דבר מלבד קבלתו לתפילות וסעודות שבת בבית חב"ד בהזדמנויות בהן בחר להגיע. עם זאת, לאחר פנייה מהעיתונות בישראל, בחרתי להתייעץ בעניין, מה שהוביל לכך שהערב העברתי לשי מסר כי מכאן ואילך לא יוכל להגיע לבית חב"ד".
עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי בשם שי אביטל: "בשם מרשי אנחנו מכחישים את הידיעה".