הסופר, העיתונאי והמפיק ניקולס אוונס, שכתב את רב המכר "הלוחש לסוסים", הלך לעולמו לפני כשבוע, בגיל 72 – כך פורסם היום (ב') באתר "דדליין". הסוכן של אוונס אישר את הפרטים לאתר ואמר כי הסופר מת מהתקף לב. "הוא חי חיים מלאים ושמחים, היה אהוב מאוד והשאיר מאחוריו את אשתו שרלוט וארבעה ילדיהם", מסר הסוכן בהצהרה.
2 צפייה בגלריה
ניקולס אוונס
ניקולס אוונס
ניקולס אוונס
(צילום: Ulf ANDERSEN/Gamma-Rapho via Getty Images)
אוונס נולד ב-1950 באנגליה ולמד משפטים באוניברסיטת אוקספורד. הוא החל את הקריירה שלו בעיתונות בעיתון מקומי בניוקסאל שבאנגליה. הוא עבר לאחר מכן לעבוד בטלוויזיה והפיק תוכניות שעסקו בפוליטיקה האמריקנית ובמזרח התיכון. בשנות ה-80 החל להפיק סרטי דוקו שעסקו במגוון נושאים.
ב-1995 הוא כתב את הרומן שבזכותו התפרסם, "הלוחש לסוסים", שנמכר ביותר מ-15 מיליון עותקים ברחבי העולם. הרומן תורגם ל-40 שפות וב-1998 עובד לסרט בבימויו של רוברט רדפורד ובהשתתפות השחקניות סקרלט ג'והנסון, שהייתה אז בת 14, וקייט בוסוורת'.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הלוחש לסוסים"
מתוך "הלוחש לסוסים"
מתוך "הלוחש לסוסים"
(צילום מסך)
ספרים נוספים של אוונס הפכו בהמשך לרבי מכר - "בלב האש", "הלולאה" ו"קו פרשת המים". ב-2018 הוא ואשתו הזמרת שרלוט גורדון קאמינג נפצעו באורח קשה לאחר שאכלו בטעות פטרייה רעילה בסקוטלנד. בעקבות המקרה שניהם עברו השתלת כליה.