השיחה מעזה - והסערה בחדשות 13: שלומי אלדר, כתב הערוץ ששב אליו רק לאחרונה, קיים שיחת טלפון עם מי שלטענתו הוא מנהל בית החולים שיפא שבעזה, בקטע ששודר הערב (ראשון) בתוכניתו של רביב דרוקר.
מיד אחרי שידור השיחה, הכתב לענייני ערבים חזי סימנטוב הביע את הסתייגותו משידור הקטע ואמר כי "מדובר בתעמולה של חמאס", והוסיף כי הוא עצמו לא היה משדר ריאיון כזה.
מסתבר שההערה של סימנטוב היא המשך ישיר לעימות סביב שאלת שידור השיחה. לפי גורמים, במערכת חדשות 13, רצו לשדר אותה כבר אתמול במהדורה. אולם בצל ההתנגדויות השיחות עלו "לטונים גבוהים מאוד", כך על פי גורמים בערוץ, בשאלה האם לשדר את השיחה או לא.
1 צפייה בגלריה
שלומי אלדר
שלומי אלדר
שלומי אלדר
(צילום מסך, באדיבות רשת)
צביקה יחזקאלי וחזי סימנטוב, הכתבים לענייני ערבים, התנגדו לשידור שלה, והם אף סירבו לתרגם אותה.
"זה היה שילוב של שני דברים בהתנגדות לשידור", סיפרו גורמים במערכת ל-ynet. "בגלל האחריות והזהירות המתבקשת, כי ברור לכולם שהמנהל של שיפא כפוף לחמאס, והדבר השני הוא פוליטיקה פנימית".
בסופו של דבר כאמור, השיחה שודרה היום בתוכניתו של דרוקר ולא במהדורה המרכזית.
מחדשות 13 נמסר: "הנהלת חדשות 13 החליטה לא לשדר את הריאיון אמש ברקע דבר נפילתם ושמותיהם של חמשת החיילים הגיבורים שנפלו במלחמה. היום שודרו עיקרי הריאיון בתוכניתו של רביב דרוקר, יחד עם דיון ביקורתי, נוקב ושקוף באולפן שכלל בדיקת עובדות של דברי המרואיין. איננו מתייחסים לנאמר או לא נאמר בדיונים פנימיים במערכת".