הפסנתרן מנחם פרסלר, שנחשב לאחד מבכירי הפסנתרנים בעולם, הלך לעולמו אתמול (שבת) בלונדון, כשהוא בן 99 - כך פרסם בית הספר ג'ייקובס למוזיקה של אוניברסיטת אינדיאנה, שם לימד מאז שנת 1955, ואף ניהלו בהמשך.
1 צפייה בגלריה
מנחם פרסלר
מנחם פרסלר
מנחם פרסלר
(Carlos Alvarez/Stringer/GettyImages)
פרסלר נולד בגרמניה ועלה עם משפחתו לישראל לאחר אירועי ליל הבדולח ב-1938, והמשפחה השתקעה בתל אביב. בהיותו בן ה-14 הוא למד תחת המוזיקאי והמורה ליאו קסטנברג, וב-1946 עקר לארצות הברית. שם, עוד באותה השנה, זכה במקום הראשון בתחרות הפסנתר הבינלאומית ע"ש דביוסי.
ב-1955 נמנה פרסלר על שלושת מקימיה המקוריים של שלישיית בוזאר - משלישיות הפסנתר החשובות והמוערכות ביותר בעולם. למרות שחברי השלישייה התחלפו במהלך השנים, פרסלר היה ונותר האלמנט הקבוע בה במשך יותר מ-50 שנה.
פרסלר גר עם אשתו שרה - שאותה פגש כאשר למדה תחתיו - באינדיאנה, ועשה לעצמו כאמור שם כמורה בכיר לפסנתר גם בקתדרה למוזיקה בבית הספר ג'ייקובס של אוניברסיטת אינדיאנה, שאותה ניהל, וגם כמרצה אורח ומנחה סדנאות מוזיקליות בשלל מוקדים נוספים. עם שלישיית בוזאר קיים פרסלר למעלה מ-4,000 קונצרטים, והשלישייה שחררה למעלה מ-50 הקלטות. כאמן סולו, פרסלר הוציא למעלה מ-30 הקלטות. ב-2008 ניגנה השלישייה את הקונצרט האחרון שלה.
פרסלר היה מועמד לגראמי שש פעמים - האחרונה מהן ב-2006. בנוסף, זכה בפרס מפעל חיים מטעם המגזין המוזיקלי "גראמופון" וקיבל תואר דוקטור של כבוד מטעם אוניברסיטת בן גוריון.
פרסלר הותיר אחריו שני ילדים מנישואיו לשרה, עמי פרסלר ועדנה פרסלר.