נטע ברזילי ביצעה הערב (שבת) את ההמנון בהפגנה נגד ההפיכה המשפטית בקפלן שבתל אביב. "אבא שלי ואמא שלי באים לפה כל שבת", אמרה על הבמה, "ההורים שלי חינכו אותי על אהבת הארץ וכבוד האדם וחופש הביטוי. ואין סיכוי שאני משאירה אותם לבד ומאכזבת אותם". צפו
"עם ישראל אהוב שלי אנחנו עוברים ימים לא קלים, שני ישראלים נרצחו היום בחווארה ואני רוצה לשלוח אהבה למשפחות ותנחומים", פתחה זוכת האירוויזיון את דבריה על הבמה. "אנחנו שומעים יום-יום על מקרה אלימות והדרה של נשים, על מקרה אלימות כנגד להט"בים, לא ייתכן שניסע אחורה, לא ייתכן שירמסו פה זכויות אדם, אני רוצה להצדיע לכם שאתם נלחמים על הדמוקרטיה היקרה הזו. ג'ימי הנדריקס אמר פעם שכשכוח האהבה יגבר על אהבה לכוח יהיה לנו שקט".
מוקדם יותר היום פרסמה ברזילי הצהרה ברשתות החברתיות, והודיעה כי בצל הפיגוע - לא תשיר שירים נוספים כפי שתכננה. "תודה לכם על כל הודעות התמיכה שאני מקבלת מכם מאז הבוקר. זו החלטה לא פשוטה אבל אני חייבת ללכת עם האמת שלי. בעקבות הרצח הנורא היום בחווארה אשיר רק את התקווה בקפלן. יהי זכרם ברוך".
1 צפייה בגלריה
נטע ברזילי על הבמה בהפגנה בקפלן
נטע ברזילי על הבמה בהפגנה בקפלן
נטע ברזילי על הבמה בהפגנה בקפלן
( צילום: מוטי קמחי)
לפני שבועיים, הייתה זו יהודית רביץ ששרה את ההמנון במהלך המחאה - זאת לאחר שנמנעה במשך שנים מהבמה בשל פחד קהל. אז, לפי המארגנים, הם התבקשו שלא להודיע על הופעתה של רביץ מראש, ושמרו על כך בסוד בינה לבין ארבעת מארגני המחאה.
פורסם לראשונה: 12:38, 19.08.23