בדיוק חודש נותר עד לטקס פרסי האוסקר ה-94, ועד אז הוליווד ואוהבי הקולנוע בכל העולם ממשיכים לגשש את דרכם לקראת אירוע השיא של עונת הפרסים ולקבל רמזים בנוגע למועמדים הבולטים. לא בטוח שטקס פרסי ה-SAG מטעם ארגון השחקנים האמריקני SAG-AFTRA שהתקיים לפנות בוקר (ב') בלוס אנג'לס סיפק את אותם רמזים מתבקשים, אולי אפילו רק סיבך את תמונת הסיכויים של הסרטים השונים, וגם השחקנים שבתוכם.
5 צפייה בגלריה
וויל סמית
וויל סמית
וויל סמית
(צילום: AP)
בסיומו של הטקס המפואר, שהתקיים בהאנגר של שדה התעופה בסנטה מוניקה, אפשר להמר בסבירות גבוהה על דבר אחד: וויל סמית יזכה בחודש הבא באוסקר הראשון בקריירה על הופעתו כריצ'רד וויליאמס, אביהם של האחיות ונוס וסרינה וויליאמס, בדרמה "משפחה מנצחת". כל המדדים מורים על הזכייה המסתמנת ואלו מתחדדים אחרי שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר. כמוהו, גם מעמדה של אריאנה דבוס מתחזק לאחר שזכתה בפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר על הופעתה כאניטה ב"סיפור הפרברים".
הזכיות של סמית ודבוס אינן מבשרות טובות ל"כוחו של הכלב" של הבמאית ג'יין קמפיון מבית נטפליקס, שנחשב למועמד מוביל לזכייה באוסקר לסרט הטוב ביותר, אך יצא מן הערב החגיגי בידיים ריקות. בנדיקט קמברבאץ' שהיה מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר וקירסטן דאנסט שהייתה מועמדת לפרס השחקנית הטובה ביותר לא צלחו, וכך גם קודי סמית-מקפי הצעיר, שכבר בתחילת הטקס ראה מן הצד את ההכרזה על זכייתו של השחקן החירש טרוי קוטסור בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על תפקידו ב-CODA, הרימייק האמריקני לסרט "משפחת בלייה". הסרט, שזכה בפסטיבל סאנדנס אשתקד ואשר מופץ על ידי שירות הסטרימינג אפל TV פלוס, הועדף על ידי ארגון השחקנים גם בקטגוריית האנסמבל, בעוד "לא זמן למות" מסדרת ג'יימס בונד זכה בפרס האנסמבל המוקדש לפעלולנים.
5 צפייה בגלריה
שחקני הסרט CODA
שחקני הסרט CODA
שחקני הסרט CODA בעת קבלת הפרס
(צילום: AP)
ככל שמדובר בגזרת הקולנוע של האירוע, נטפליקס נותרה מיותמת כשגם בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר, הייתה זו ג'סיקה צ'סטיין שלקחה את הבכורה במפתיע על הופעתה בסרט "העיניים של תמי פיי", תוך שהיא גוברת על אוליביה קולמן שזכתה לשבחים על הופעתה ב"הבת האבודה" (נטפליקס), וכן על ניקול קידמן שזכתה בפרס גלובוס הזהב על הופעתה ב"הזוג ריקרדו" (אמזון).
אל מול האכזבה בגזרה הקולנועית, בנטפליקס יכולים להיות מאוד מרוצים מההפתעה האדירה שחוללו כוכבי "משחקי הדיונון" לי ג'ונג-ג'ה וג'ונג הו-יאון הקוריאנים, שזכו בפרסי השחקן והשחקנית הראשית בסדרת דרמה, תוך שהם גוברים על הפייבוריטים מ"יורשים" מבית HBO, שנאלצו להסתפק בפרס ניחומים קבוצתי לאנסמבל בסדרת הדרמה.
5 צפייה בגלריה
כוכבי "משחק הדיונון", ג'ונג הו-יאון ולי ג'ונג ג'ה, בטקס פרסי ה-SAG
כוכבי "משחק הדיונון", ג'ונג הו-יאון ולי ג'ונג ג'ה, בטקס פרסי ה-SAG
כוכבי "משחק הדיונון", ג'ונג הו-יאון ולי ג'ונג ג'ה, בטקס פרסי ה-SAG
(צילום: AP)
במעמד קבלת הפרס נשא כוכב "יורשים" בראיין קוקס נאום ובו התייחס למלחמה באוקראינה, תוך הזדהות עם האמנים המקומיים ובמיוחד עם אלו שמושתקים על ידי שלטון ולדימיר פוטין ברוסיה. "דבר אחד שחשוב לי ואני מקווה שחשוב גם לכם כשחקנים, פרפורמרים, כותבים ובמאים, זה מה שמתרחש באוקראינה", אמר נרגש על הבמה. "זה באמת באמת נורא. נורא במיוחד בדרך שבה זה משפיע על אנשים, במיוחד בתחום שלנו. נשיא אוקראינה היה קומיקאי. הוא היה בדרן קומי נפלא, ואנחנו צריכים לכבד זאת. המינוי שלו כנשיא היה מדהים, אבל הדבר שהכי מטריד אותי זה מה שקורה ברוסיה, לשחקנים, הכותבים והמבקרים. הם מקבלים הוראות, תחת איום בבגידה, שהם לא יכולים לומר מילה על אוקראינה. אני חושב שזה נורא. אני חושב שאנחנו צריכים להתאחד למען האנשים האלה. האנשים ברוסיה שלא אוהבים מה שמתרחש, ובמיוחד האמנים. אני חושב שעלינו להצטרף ולהלל אותם ולקוות שהם יכולים ליצור שינוי, כי אני מאמין שהם יכולים".
5 צפייה בגלריה
שחקני הסדרה "יורשים"
שחקני הסדרה "יורשים"
שחקני הסדרה "יורשים"
(צילום: AP)
בגזרת הסדרות הקומיות זכתה ג'ין סמארט בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה ב-Hacks, ואילו ג'ייסון סודייקיס ממשיך לגרום לקהל לחייך ולהצביע עבורו בעקבות הופעתו בסדרה "טד לאסו", שזכתה גם בפרס האנסמבל הקומי. בקטגוריית המיני-סדרה או סרט טלוויזיה התכבדו בפרסים השחקנים הוותיקים מייקל קיטון וקייט ווינסלט - הוא נבחר לשחקן הטוב ביותר על הופעתו ב-Dopesick, בעוד שהיא עשתה זאת על תפקידה ב"הסודות של איסטאון". גם צוות הפעלולנים של "משחקי הדיונון" יצאו מהטקס עם פרס על תרומתם לסצנות האקשן.
אגב קיטון, השחקן הקדיש את הפרס לאחיין שלו שהלך לעולמו בעקבות מנת יתר. קיטון בן ה-70 ניסה לעצור את הדמעות על הבמה וטען שהאירוע הטרגי הזה היה עבורו המוטיבציה הדרושה שגרמה לו להצטרף לקאסט של הסדרה.
הכוכבת הוותיקה הלן מירן קיבלה פרגון מיוחד מטעם ארגון השחקנים, שהעניק לה פרס מפעל חיים, תוך התעלמות מוחלטת מהמחאה המאולצת בבריטניה על ליהוקה לתפקיד גולדה מאיר בסרטו של הבמאי הישראלי גיא נתיב, "גולדה".
5 צפייה בגלריה
הלן מירן
הלן מירן
הלן מירן
(צילום: AP)

רשימת הזוכים המלאה

השחקן הראשי הטוב בסרט: וויל סמית ("משפחה מנצחת") השחקנית הראשית הטובה בסרט: ג'סיקה צ'סטיין ("העיניים של תמי פיי") שחקן המשנה הטוב בסרט: טרוי קוטסור (CODA) שחקנית המשנה הטובה בסרט: אריאנה דבוס ("סיפור הפרברים") האנסמבל הטוב בסרט: CODA אנסמבל הפעלולנים בסרט: "לא זמן למות" פרס מפעל חיים: הלן מירן
השחקן הטוב במיני-סדרה או סרט טלוויזיה: מייקל קיטון (Dopesick) השחקנית הטובה במיני-סדרה או סרט טלוויזיה: קייט ווינסלט ("הסודות של איסטאון") השחקן הטוב בסדרת דרמה: לי ג'ונג-ג'ה ("משחק הדיונון") השחקנית הטובה בסדרת דרמה: ג'ונג הו-יאון ("משחק הדיונון") השחקן הטוב בסדרת קומדיה: ג'ייסון סודייקיס ("טד לאסו") השחקנית בסדרת קומדיה: ג'ין סמארט (Hacks) האנסמבל בסדרת דרמה: "יורשים" האנסמבל בסדרת קומדיה: "טד לאסו" אנסמבל הפעלולנים בסדרה: "משחק הדיונון"