כמעט שלוש שנים לאחר שהכריזה על סיבוב הופעות אחרון, להקת הרוק קיס פרסמה אמש (ד') את התאריכים והיעדים ל-50 ההופעות האחרונות שלה.
2 צפייה בגלריה
להקת קיס
להקת קיס
להקת קיס
(צילום: Getty Images)
סיבוב ההופעות העולמי הזה, שנקרא End of the Road, יצא לדרך ב-2021 והופעותיו האחרונות יתחילו ב-29 באוקטובר באוסטין שבטקסס, וייערכו ברחבי ארצות הברית וקנדה. שתי ההופעות האחרונות בהחלט יתקיימו במדיסון סקוור גארדן היוקרתי בניו יורק ביומיים הראשונים של דצמבר. "קיס נולדה בניו יורק. ברחוב מספר 23 לפני חצי מאה", נכתב מטעם הלהקה. "זו זכות גדולה וכבוד עבורנו לסיים את סיבוב ההופעות הזה במדיסון סקוור גארדן, עשר רחובות ו-50 שנה מהמקום בו התחלנו לראשונה".
במקור, הלהקה הכריזה כי תצא לסיבוב ההופעות האחרון ב-2019 ותקיים את הופעותיה האחרונות כשנתיים לאחר מכן. אך בשל פרוץ מגפת הקורונה, סיבוב ההופעות נדחה מספר פעמים.
בריאיון לפני כשנה סיפר בסיסט הלהקה, ג'ין סימונס (שנולד בשם חיים ויץ בטירת הכרמל), כי הלהקה החליטה לפרוש בתום סיבוב ההופעות מתוך "כבוד עצמי" ובשל "אהבה" למעריצים. "הדבר האחרון שאתה רוצה להיות זה אלוף עולם באגרוף שנשאר בזירה יותר מדי זמן", אמר סימונס בתוכנית הרדיו Whiplash. "זה רק עניין של זמן עד שהרגליים שלך לא יצליחו להחזיק אותך יותר ואתה תפסיד... ראינו מתאגרפים שנשארו בזירה יותר מדי זמן או להקות שממשיכות להסתובב בעולם יותר מדי זמן - הן שוכחות מילים ואפשר לראות את הקמטים העמוקים בפנים שלהן... אז אנחנו עושים את הדבר הנכון. אנחנו הולכים להפסיק כשאנחנו למעלה. נעשה כמיטב יכולתנו וזה יהיה עצוב אבל זה גם יהיה שמח. בהופעה האחרונה שנעשה כלהקה אני אבכה כמו ילד בן 12 שמישהו דרך לו על הרגל".
2 צפייה בגלריה
קיס
קיס
להקת קיס
(צילום: AP)
קיס החלה את דרכה בתחילת שנות ה-70 של המאה הקודמת והפכה עם הזמן לאחת הלהקות הבולטות בסצנת הרוק בכלל ובסצנת הרוק הכבד והגלאם-מטאל בפרט. היא ידועה רבות גם בזכות האיפור האייקוני על פניהם של חברי הלהקה. במהלך השנים היא ידעה עליות ומורדות רבות בשל חיכוכים ופרישה של חברים בה, ובשנת 2000 היא אף יצאה לסיבוב הופעות שנועד להיות סיבוב ההופעות האחרון שלה - Kiss Farewell Tour.