כ-14 שנים אחרי ששודר הפרק האחרון של סדרת המופת "הסופרנוס", עולה היום (ה') לאקרנים הפריווקל "הקדושים של ניוארק", שמתמקד בסיפורו של טוני סופרנו הצעיר ועלייתו לצמרת המאפיה.
לתפקיד הראשי נבחר מייקל גנדולפיני, בנו של השחקן ג'יימס גנדולפיני המנוח, שנכנס לנעלי אביו הענקיות ומגלם את טוני הצעיר. זהו תפקיד המשחק המשמעותי הראשון שלו, ובריאיון בלעדי ל-ynet הוא מודה כי חשש שהצעד הזה עלול לפגוע בקריירת המשחק שלו.
2 צפייה בגלריה
מייקל גנדולפיני
מייקל גנדולפיני
מייקל גנדולפיני
(צילום מסך)
"כששאלו אותי אם אני רוצה לבוא אודישן לא הייתי בטוח אם אני רוצה לפתוח את התיק הזה", הוא מסביר. "ידעתי שזה יכול לדפוק אותי במובנים מסוימים, כי רציתי להיות שחקן שעומד בפני עצמו. בסוף השתכנעתי שאני לא חייב לעשות את התפקיד ושאני יכול לבוא רק לאודישנים. אבל ככל שהתהליך התקדם התחלתי לראות את הצדדים החיוביים של זה ואת הערך של התפקיד הזה".
לדיוויד צ'ייס לעומת זאת, יוצר הסדרה והסרט, לא היה ספק שגנדולפיני הצעיר הוא האיש המתאים ביותר לתפקיד. "בהתחלה עשינו אודישנים לאנשים אחרים, אבל אז הפסקנו. זה לקח זמן עד שכולנו התחלנו לחשוב עליו. זה אולי ישמע רוחניקי, אבל ברגע שהוא היה שם הרגשתי שזה חייב להיות הוא. אני לא יודע מה היינו עושים אם הוא היה פחות אקטיבי. אולי היינו כותבים את זה אחרת, אבל זו לחלוטין הייתה מתנה נהדרת".
2 צפייה בגלריה
דיוויד צ'ייס
דיוויד צ'ייס
דיוויד צ'ייס
(צילום מסך)
מייקל, אתה מרגיש שהפרויקט קירב אותך לאביך? "לא הייתי אומר שזה גרם לי להתקרב אליו, כי למדתי דמות שהוא שיחק. חקרתי את טוני, לא את אבא שלי. היו דברים שהסתכלתי עליהם בדיעבד: אני הייתי מאוד מותש אחרי שלושה חודשים, והוא עשה את במשך תשע שנים. אז הסתכלתי על דברים כאלה, והייתי כל כך גאה בעבודה שהוא עשה במשך כל כך הרבה זמן. אבל לא אגיד שהבנתי אותו יותר טוב, כי למדתי להבין את טוני".
מה ההבדל בין טוני המבוגר לצעיר? "לטוני בגיל העמידה יש את הסקרנות ורוח השטות והנדיבות, ואת הצד החנוני שלו, עם הסרטים התיעודיים על מלחמת העולם השנייה והברווזים. אבל כל זה נמצא מתחת לפני השטח ומבחוץ רואים רק את האגרסיביות והקשיחות. אז הרעיון שלי היה להפוך את זה, שטוני הסקרן והשטותי יהיה על פני השטח והקשיחות והכעס יבעבעו ככל שהסרט מתקדם".
הסרט לא מתמקד רק בטוני, אלא גם בדיקי, שהוא אביו של כריסטופר, אחת מהדמויות האהובות בסדרה. "כשאני והשותף שלי התיישבנו לכתוב את הסרט, המטרה העיקרית שלנו הייתה לעשות סרט גנגסטרים מכובד, אינטליגנטי ומעניין", צ'ייס מסביר את הבחירה בדיקי כדמות מובילה, "בשביל זה היינו צריכים גנגסטר כריזמטי וממגנט. הדמות של דיקי הייתה בתודעה שלנו, והוא תמיד מעניין. חוץ מזה הוא אביו של כריסטופר, וזה מעניין בפני עצמו ונראה טבעי".
ועכשיו, אחרי שהשלמת את הסיפור הזה, אתה מרגיש שיש לך עוד סיפורים לספר? "כן, אולי. זה גרם לי להתעניין ברעיון של סרטים נוספים. אנשים גם אמרו לי 'עכשיו אתה צריך לעשות סדרה עם מייקל גנדולפיני', אבל זה לא יקרה מבחינתי".
לריאיון המלא צפו בוודיאו שבתחילת הכתבה.