המשטרה הודיעה הערב (ה') כי עצרה לחקירה תייר בן 40 החשוד שהשחית וגרם נזק לפסלים יקרי ערך במוזיאון ישראל.
2 צפייה בגלריה
הפסלים השבורים במוזיאון ישראל
הפסלים השבורים במוזיאון ישראל
עשה זאת מכיוון "שאותם פסלים הם נגד התורה"
(צילום: מוזיאון ישראל)
מאבטחים במוזיאון הזמינו את המשטרה לאחר שהאדם (אזרח ארה"ב) שבר וניתץ שני פסלים רומיים עתיקים מהמאה השנייה לספירה, שהיו מוצבים בתערוכת הקבע של האגף לארכיאולוגיה.
שוטרי תחנת מוריה של מחוז ירושלים, שהוזעקו למוזיאון, עצרו את החשוד לאחר שאיש בטחון במקום עיכב אותו, והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה. מתחקור ראשוני עולה כי אותו אדם ביצע את המעשה כיוון שלטעמו אותם פסלים הם נגד התורה. חקירת המשטרה נמשכת ובבית משפט השלום בירושלים הוארך מעצרו של החשוד בארבעה ימים.
2 צפייה בגלריה
הפסלים השבורים במוזיאון ישראל
הפסלים השבורים במוזיאון ישראל
הנזק שנגרם לאחד הפסלים
(צילום: מוזיאון ישראל)
שני הפסלים שניזוקו הועברו לטיפול אנשי המקצוע במחלקת השימור של המוזיאון.
"מדובר בראש פסל עשוי שיש של האלה אתנה מהתקופה הרומית שהתגלה בשנות ה-60 בצפון בית שאן, ובפסל גריפון השני, המהווה סמל של אלוהות פגאנית מהתקופה הרומית, שנחשף בעבר בצפון מערב הנגב", הסביר מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו. "זהו מקרה מזעזע של הרס ערכי תרבות. אנו רואים בדאגה את העובדה שערכי תרבות נהרסים על ידי קיצונים ממניעים דתיים".
מטעם מוזיאון ישראל נמסר: "מוזיאון ישראל רואה באירוע זה מקרה מדאיג וחריג. הנהלת המוזיאון מגנה אלימות מכל סוג שהוא ומקווה שאירועים מסוג זה לא יישנו. המוזיאון יפתח מחר את שעריו כרגיל כמדי כל סוף שבוע".
עו"ד ניק קאופמן, סנגורו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "אין המדובר באדם שמשחית סמלי דת או חפצי תרבות מתוך תפיסת עולם קיצונית אלא באדם, שאף לשיטת המשטרה, מציג תסמיני 'סינדרום ירושלים'. על כן ביקשנו בהסכמת המשטרה ובהסכמת החשוד עצמו, הסתכלות פסיכיאטרית".
פורסם לראשונה: 20:01, 05.10.23