השחקנית והקומיקאית אסטל האריס הלכה לעולמה אתמול (שבת), והיא בת 93. בנה, גלן האריס, סיפר כי הלכה לעולמה בביתה בקליפורניה. על פי דיווח של "וראייטי" האריס נפטרה "בנסיבות טבעיות".
2 צפייה בגלריה
אסטל האריס
אסטל האריס
אסטל האריס
(צילום: AP)
האריס ידועה בעיקר בזכות תפקידה הבלתי נשכח בסדרה "סיינפלד", כשגילמה את אסטל קוסטנזה, אימו של ג'ורג' קוסטנזה (בגילומו של ג'ייסון אלכסנדר). לצידה של האריס שיחק ג'רי סטילר בתפקיד בעלה, פרנק קוסטנזה.
לקולה היה גוון משעשע וצורם, ועל-כן נחרת באוזנם של הצופים והמאזינים, דבר שתרם רבות להצלחתה גם כמדבבת. כך, למשל, האריס דיבבה את גברת תפוח אדמה בסרטי "צעצוע של סיפור" מבית פיקסאר. היא עיטרה בקולה לא מעט סרטי אנימציה, ביניהם "אחי הדוב" משנת 2003 ו"טרזן 2" משנת 2005 וסדרות כמו "הרקולס" ו"גודזילה" משנת 1998.
2 צפייה בגלריה
אסטל האריס
אסטל האריס
הפכה גם למדבבת מצליחה. האריס באחת מהפרמיירות של סדרת סרטי "צעצוע של סיפור"
(צילוום: gettyimages)
את קריירת המשחק שלה החלה בתפקידים קטנים בסרטי קולנוע בשנות ה-70. את הקפיצה המשמעותית בקריירה שלה היא חבה לתפקיד משנה בסרט "היו זמנים באמריקה" משנת 1984. בשנת 1997 שיחקה לצד וולטר מתאו וג'ק למון בסרט Out To Sea. אבל, כאמור, כוכבה דרך בשנות התשעים כשלוהקה לסדרה האלמותית, "סיינפלד". האריס נולדה במנהטן למשפחה יהודית. להוריה, אנה ויצחק נוסבאום, היתה חנות ממתקים בניו יורק.